X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

20 تیر 1395, 10:41
کد خبر: 19109
خبرنگار: HSH
نظرات: 0

پیش بازی پرتغال و فرانسه؛

دوئل هفت ها برای توپ طلا

دوئل هفت ها برای توپ طلا دوئل هفت ها برای توپ طلا
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ورزش 11، امشب از ساعت 23:30 به وقت تهران دو تیم ملی فرانسه و پرتغال در فینال یورو 2016 به مصاف هم خواهند رفت
استادیوم استاد دو فرانس شهر سن دنیس میزبان این فینال است و قضاوت آن را مارک کلاتنبورگ انگلیسی بر عهده دارد.
این دیدار برای کریستیانو رونالدو خاص خواهد بود. این فوق ستاره پرتغالی در رده باشگاهی به هر عنوانی که خواسته است دست پیدا کرده، اما یک قهرمان در رده ملی در کارنامه او خالی است. با قهرمانی پرتغال در این رقابت ها، رونالدو به اولین افتخار ملی خود دست پیدا می کند.
شما را به خواندنی مطلبی در همین خصوص دعوت می کنیم. (کریستیانو رونالدو می خواهد کاری را انجام دهد که مسی نتوانست انجام دهد)

مسیر صعود فرانسه به فینال:
خروس ها که میزبان این رقابت ها هستند با کسب 7 امتیاز از گروه A به عنوان تیم اول راهی دور یک هشتم نهایی شدند. در این مرحله به مصاف جمهوری ایرلند رفتند که با دو گل گریزمان به پیروزی 2 بر یک رسیدند و راهی یک چهارم شدند. در این مرحله به جدال با ایسلند شگفتی رفتند و با ارائه یک بازی زیبا موفق شدند با نتیجه 5 بر 2 به پیروزی برسند تا در نیمه نهایی حریف آلمان شوند. در نیمه نهایی ژرمن ها با اشتباهاتی که در خط دفاعی داشتند موجب پیروزی 2 بر صفر شاگردان دیدیه دشان شدند.

مسیر صعود پرتغال به فینال:
پرتغالی ها جام را ناامید کننده آغاز کردند و با کسب سه تساوی در گروه F به عنوان یکی از بهترین تیم های سوم راهی دور دوم شدند. آنها در مرحله یک هشتم به مصاف کرواسی رفتند و با گل دقیقه 117 کوارشما این تیم را شکست دادند و حریف لهستان در دور یک چهارم شدند. پرتغالی ها در 120 دقیقه تلاش با لهستانی ها به تساوی یک بر یک رسیدند و ضربات پنالتی پرتغالی ها را به نیمه نهایی برد. یاران رونالدو در این مرحله به مصاف ولز رفتند که نهایت شاگردان سانتوس با پیروزی 2 بر صفر به فینال رسیدند.

بهترین گلزنان دو تیم:
فرانسه: آنتوان گریزمان- 6 گل
پرتغال: کریستیانو رونالدو و نانی - 3 گل

این دو تیم تا کنون 24 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که فرانسوی ها به 18 پیروزی دست پیدا کرده اند و پرتغالی ها به 5 پیروزی. در این تعداد بازی، 49 بار خروس ها گلزنی کرده اند و پرتغال 28 بار.
بازی فرانسه و پرتغال
فرانسوی ها 9 بار به رقابت های یورو راه پیدا کرده اند و 2 بار به مقام قهرمانی رسیده اند و این برای سومین بار است که راهی فینال می شود. پرتغال هم 7 بار به یورو رسیده و یک بار پیش از این به فینال راه پیدا کرده بود. آنها در یورو 2004 در خانه خود به فینال رسیدند و اما به یونان بازی را واگذار کردند و این امید را دارند تا بتوانند جام قهرمانی را در سال 2016 بالای سر ببرند.
دیدیه دشان در این دیدار همه مهره هایش را در اختیار دارد، اما در طرف مقابل فرناندو سانتوس تنها نگرانی اش پپه است که از ناحیه عضلات ران پا کمی دچار مشکل شده است.
این دیدار در استادیوم استاد دو فرانس برگزار خواهد شد و این دو تیم 40 سال پیش در همین استادیوم مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند که پرتغال با 2 گل به پیروزی دست پیدا کرد.

تیم ملی پرتغال
حقایقی در خصوص بازی فینال:

- آخرین باری که فینال یورو به وقت های اضافه کشیده شده است دیدار همین فرانسه با ایتالیا در سال 2000 بود که در نهایت با گل طلایی دیوید ترزگه بازی به سود خروس ها به پایان رسید.

-تنها یک بار دیدار فینال یورو به ضربات پنالتی کشیده شده است، آن هم به سال 1976 بر می گردد، جایی که چکسلواکی در ضربات پنالتی 5 بر 3 آلمان غربی را شکست داد و برای اولین بار به مقام قهرمانی رسید.

- این چهارمین دیدار فرانسه و پرتغال در یک تورنمنت بزرگ به حساب می رود. (یورو 1984، یورو 2000، جام جهانی 2006)

- فرانسه در 10 دیدار گذشته خود مقابل پرتغال به پیروزی رسیده است.
بازی فرانسه و پرتغال
- پرتغالی ها یکی از تیم هایی هستند که بیشترین حضور را در یورو داشته اند، اما قهرمان نشد اند.

- کریستیانو رونالدو و میشل پلاتینی در حال حاضر بهترین گلزنان تاریخ یورو هستند و رونالدو در فینال این فرصت را دارد که بتواند به تنهایی این عنوان را کسب کند.

- پرتغال تحت هدایت فرناندو سانتوس در 13 بازی گذشته خود تن به شکست نداده است. آنها به 9 پیروزی و 4 تساوی رسیده اند. ضمن اینکه پیروزی 2 برصفر آنها مقابل ولز، اولین پیروزی آنها با سانتوس بود که بیش از دو گل در پی داشت.

- پرتغال تنها یک گل در پنج بازی گذشته خود دریافت کرده است.

- فرانسه در 18 بازی گذشته خود در یک تورنمنت بزرگ که در خانه بازی کرده، شکست نخورده و به 16 پیرزوی رسیده است. آخرین شکست آنها با ژوئیه سال 1960 مقابل چکسلواکی باز می گردد.

- در صورتی که فرانسه به قهرمانی برسد به جمع دو تیم اسپانیا و آلمان خواهد پیوست که به سه قهرمانی دست پیدا کرده اند. این دو تیم پرافتخارترین تیم های یورو هستند.

- اگر فرانسه قهرمان شود، دیدیه دشان به دومین شخصی تبدیل می شود که موفق شده است هم به عنوان بازیکن و به عنوان مربی این جام را بالای سر ببرد. برتی فوگتس از آلمان این کار را کرده بود.

ترکیب احتمالی تیم ملی فرانسه
هوگو لوریس، باکاری سانیا، ساموئل اومتیتی، لورن کوشیلنی، پاترسن اورا، پل پوگبا، بلیس ماتویدی، سیسوکو، آنتوان گریزمان، دیمیتری پایت و الیویر ژیرو
سرمربی: دیدیه دشان

ترکیب تیم ملی پرتغال:
روی پاتریسیو، سدریک، پپه، ژوزه فونته، رافائل گوئررو، ژائو ماریو، آدرین سیلوا، ویلیام کاروالیو، نانی، رناتو سانچز و کریستیانو رونالدو
سرمربی: فرناندو سانتوس
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها