X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

1 آبان 1395, 11:42
کد خبر: 20844
خبرنگار: talaei
نظرات: 7

ده نکته در مورد تفاوت فوتبال محرم با دیگران

به جا مانده از کاپیتان محبوب سپاهان

به جا مانده از کاپیتان محبوب سپاهان
به گزارش طوفان زرد و به نقل از مهر، خداحافظی محرم نوید کیا با فوتبال ایران را از وجود بازیکنی محروم کرد که بسیاری او را بهترین پاسور تحت فشار تاریخ ایران می دانند. محرم نوید کیا درست مقل علی کریمی و فرهاد مجیدی جزو فوتبالیست های محبوب خیابانی رده بندی می‌شود کسی که آنقدر روی چمن خوب بازی می کند که تصور می کنی روی آسفالت داغ و صاف در حال کنترل توپ است و پاس می‌دهد.

نوید کیا اگرچه این چند سال اخیر مثل بسیاری از بازیکنان محبوب که به جای دویدن بیشتر حرف می زنند، مورد انتقادهای شدیدی قرار گرفت و نتیجه دخالت هایش در امور سپاهان، شکست بود اما با این وجود حتی در همین روزهای تحت انتقاد هم برخی کارهای فوق العاده انجام می داد، مثل دو سال قبل که با بازگشت او به سپاهان، این تیم از ۵ دیدار آخر ۱۵ امتیاز گرفت و بالاتر از تراکتور سازی و نفت تهران قهرمان لیگ شد. این نکات را در مورد فوتبال نوید کیا از نظر بگذرانید:

۱- نویدکیا فوتبال خود را از تیم سپاهان آغاز کرد. او در سال ۱۳۷۷ توسط مهدی مناجاتی به تیم بزرگسالان سپاهان آمد و در نیم فصل دوم ۱۳۷۹، حمید ندیمیان برای اولین بار او را در ترکیب فیکس تیم قرار داد.

۲- در سال ۱۳۸۱ پس از قهرمانی تیم‌ملی امید در بازی‌های آسیایی که نویدکیا در ترکیب آن فیکس بازی می‌کرد و بازگشتش از بوسان با وجود اینکه از همه هم‌تیمی‌هایش جوان‌تر بود، با پیشنهاد آرمناک پطروسیان، لئون استپانیان و مجید بصیرت و با رضایت فرهاد کاظمی بازوبند کاپیتانی تیم به عنوان هدیه به او داده شد که تا به امروز بر بازوی او بسته شده است.

۳- نویدکیا تا سال ۱۳۸۱ در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد اما در این سال به پیشنهاد فرهاد کاظمی مربی وقت تیم سپاهان، او پست خود را از هافبک دفاعی به هافبک هجومی تغییر داد.

۴- وی در سال ۱۳۸۳ به باشگاه بوخوم پیوست. در ماه‌های اول حضورش در بوخوم درخشش خوبی داشت ولی بعدها با مصدومیت‌های همیشگی خودش روبرو شد و کم کم جایگاه خود را در ترکیب از دست داد و در اواخر سال ۱۳۸۴ به مدت چند ماه و قرضی به باشگاه سپاهان بازگشت و در اول فصل بعد قراردادش را دائمی کرد.

۵- نویدکیا در دومین دوره لیگ برتر برای نخستین‌بار قهرمانی با سپاهان را تجربه کرد و به عنوان جوان‌ترین کاپیتان لیگ جام قهرمانی را بالای سر برد.

۶- محرم نویدکیا را می‌توان از پرافتخارترین کاپیتان‌های تاریخ فوتبال ایران دانست. او رکوردهایی را به جا گذاشته که بعید است به این زودی‌ها توسط بازیکن دیگری شکسته شود.

۷- نویدکیا به دلیل وضعیت جسمی و مشکل مصدومیتش نتوانست همچون عملکرد باشگاهی‌اش در تیم‌ملی بدرخشد. اما در همان مدت کوتاه، حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان و قهرمانی با تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی را تجربه کرد.

۸- او اولین بازی خود در تیم ملی بزرگسالان ایران را مقابل اردن در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۸۱ و در مسابقات غرب آسیا ۲۰۰۲ به انجام رساند.

۹- وی یک گل ملی در بازی مقابل تیم کره شمالی در کارنامهٔ خود دارد.

۱۰- در بازی تیم ملی امید ایران مقابل کره جنوبی قبل از اینکه مصدومیت اصلی نویدکیا به‌وجود بیاید، او در مقابل دروازه با آرش برهانی و دروازه‌بان کره جنوبی برخورد کرد و از ناحیه زانو مصدوم شد. پس از خروج از زمین با اینکه از مشکل خود برای پزشکان تیم ملی گفته بود و با وجود درد زانو با نظر پزشک تیم ملی به زمین بازگشت. در طول بازی برای اینکه به زانوی مصدومش فشار وارد نشود با پای چپ روی بازیکن تیم کره جنوبی تکل رفت که پس از برخورد با او روی زانوی مصدوم خود افتاد و در اثر آن رباط صلیبی وی پاره شد و مینیسک خارجی او نیز از دو قسمت پاره شد و از آن روز با مشکلات زیادی در ناحیه زانو روبه‌رو شد. او تاکنون چهار بار زانوی چپ خود را جراحی کرده است. یک‌بار برای رباط صلیبی و دو بار برای مینیسک و یک‌بار غضروف وی را تراشیده‌اند.
به جا مانده از کاپیتان محبوب سپاهان
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها