X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

18 اسفند 1395, 10:45
کد خبر: 22325
خبرنگار: khani
نظرات: 1

سیاه‌جامگان - سپاهان، جمعه، ساعت 15

تلخکامی آخر سال یا رؤیای شیرین نوروزی؟

تلخکامی آخر سال یا رؤیای شیرین نوروزی؟ تلخکامی آخر سال یا رؤیای شیرین نوروزی؟
بسته به آنکه چه نتیجه‌ای در آخرین دیدار سپاهان در سال 95 رقم بخورد طلایی‌پوشان اصفهانی یا با تلخکامی به استقبال تعطیلات نوروز می‌روند یا سال جدید را با رؤیایی شیرین درباره بازگشت به آسیا شروع خواهند کرد.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، چند هفته‌ای بود که طلایی‌پوشان اصفهانی تقریباً امیدشان را برای آسیایی شدن از دست داده بودند اما فعل و انفعالات هفته بیست و سوم لیگ برتر به گونه‌ای رقم خورد که شانس سپاهان برای بازگشت به لیگ قهرمانان احیا شد.
مهم‌ترین اتفاق آن بود که تیم اصفهانی در تقابل رو در رو با همشهریِ رده‌چهارمی خود برنده شد تا فاصله امتیازی‌اش را با رده‌ای به 2 امتیاز کاهش دهد که رسیدن به آن شانسی 50 درصدی برای کسب سهمیه پلی‌آف لیگ قهرمانان نصیب یک تیم می‌کند. البته ایستادن بر پله چهارم در پایان مسابقات لیگ به خودی خود ارزشی ندارد اما به یک شرط ممکن است ارزشمند شود و آن اینکه تراکتورسازیِ رده‌دومی با قهرمانی در فینال جام حذفی از آن طریق سهمیه مستقیم آسیایی بگیرد تا سهمیه اضافی‌اش در لیگ به تیم چهارم لیگ شانزدهم برسد.
طلایی‌پوشان اصفهانی برای آنکه بتوانند همچنان در هفته‌های آتی درباره بازگشت به لیگ قهرمانان رؤیاپردازی کنند باید حداکثر امتیازات دیدار با سیاه‌جامگان را از آن خود کنند و با دست پُر از مشهد به نصف جهان بازگردند.
شاگردان عبدالله ویسی امیدوارند تا مشابه نتیجه‌ای که در دیدار رفت برابر سیاه‌جامگان مشهدی در ورزشگاه فولادشهر رقم خورد در استادیوم ثامن هم تکرار شود. در آن بازی که در آخرین روز مهرماه امسال برگزار شد سپاهان با حساب 2 بر یک سیاه‌جامگان را شکست داد.
اتفاقاً آنها از آخرین تقابل با این حریف در مشهد هم خاطره خوشی دارند. در یک سوم پایانی لیگ پانزدهم بود که در پی سه باخت پیاپی فاصله سپاهان با منطقه سقوط به شکل نگران‌کننده‌ای کاهش یافت و حتی در یک هفته به 5 امتیاز رسید. پیروزی در دیدار رو در رو با سیاه‌جامگانی که جایگاهش در آن برهه جداکننده مناطق امن و خطرناک جدول بود مترادف با رهایی سپاهان از کابوس کوتاه‌مدت و ترسناکی بود که موقتاً دامنگیرش شد.
با گذشت یک فصل سپاهان و سیاه‌جامگان در مقطعی مشابه باز هم در مشهد به هم رسیده‌اند. جالب آنکه سیاه‌جامگان کماکان همان نقش پارسال را ایفا می‌کند یعنی همچنان در رده‌ای قرار دارد که تعیین‌کننده بقا یا سقوط است. در مقابل، سپاهان هرچند مثل پارسال فصل خوبی را پشت سر نگذاشته است اما نه تنها به آن کابوس دهشتناک مقطعی گرفتار نیست که سودای آسیایی شدن هم دارد.
از آنجا که دیدار با سیاه‌جامگان آخرین بازی رسمی سپاهان در سال 95 به حساب می‌آید نتیجه آن تا حدود زیادی تعیین‌کننده این است که طلایی‌پوشان اصفهانی با روحیه‌ای خوب به استقبال تعطیلات نوروز می‌روند و سال جدید را با سودای آسیایی شدن شروع خواهند کرد یا عکس این حالت اتفاق می‌افتد.
ترکیب احتمالی 2 تیم:
سیاه‌جامگان: محمد ناصری، میثم حسینی، حسین بادامکی، مصطفی احمدی، محمدرضا خانزاده، رضا شربتی، روح‌الله سیف‌الهی، وحید عسگری، پیام ملکیان، گوران یرکوویچ و سالار افراسیابی
سپاهان: لی اولیویرا، سیدجلال عبدی، موسی کولیبالی، شجاع خلیل‌زاده، احسان حاج‌صفی، حامد بحیرایی، رسول نویدکیا، سرور جباروف، رضا میرزایی، مسعود حسن‌زاده و جلال‌الدین علی‌محمدی
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها