X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

5 اسفند 1396, 22:04
کد خبر: 26045
خبرنگار: lark
نظرات: 2

به بهانه روز مهندس ؛

الهام فرهمند ؛ دارنده مدرک مهندسی پاس گل در فوتبال زنان!

الهام فرهمند ؛ دارنده مدرک مهندسی پاس گل در فوتبال زنان! الهام فرهمند ؛ دارنده مدرک مهندسی پاس گل در فوتبال زنان!
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از روابط عمومی باشگاه فولادمبارکه سپاهان , روز مهندس قرار نیست فقط به کسانی تعلق داشته باشد که در یک رشته دانشگاهی مربوط به علوم مهندسی تحصیل کرده اند با این حال روز مهندس بهانه ای برای گفتگو با مهندس فوتبال زنان ایران است.
الهام فرهمند کاپیتان تیم فوتبال زنان سپاهان اصفهان در گفتگویی با IWSPORTS از لقب مهندس و حال و هوای این روزهای تیمش صحبت کرده است. او در هفته های اخیر گل های زیادی برای تیمش به ثمر رسانده و همیشه یک مهره قابل اتکا برای سپاهان بوده . چه از نظر فنی و چه از نظر روانی.
برای شنیدن حرف های الهام فرهمند چه مناسبتی بهتر از روز او . روز مهندس!

*لقب مهندس از کجا به شما نسبت داده شد؟

رشته من علوم ورزشی و گرایش رفتار حرکتی است اما لقب مهندس لطف دوستان بوده و کسی هم از لقب بدش نمی آید. اولین بار در نیم فصل سال گذشته ، زمانی که در تیم آینده سازان بودم به دلیل آمار بالای پاس گل هایی که دادم این لقب به من داده شد و لطف دوستان و مربیان بود که در اثر گذر زمان ماندگار شد.
بازی یک هافبک زمانی به چشم می آید که مدافعان توپ سالم به او برسانند ؛ هافبک هابه درستی باز شوند و حرکت مهاجمان درست و اصولی باشد در غیر این صورت حتی اگر بهترین بازیکن هم باشید نمی توانید کاری از پیش ببرید.
اگر آمار پاس گل خوبی دارم به دلیل همکاری و عملکرد خوب بازیکنان تیم است. وقتی بازیکنان کناری ، بهترین عملکرد را داشته باشند به غیرت آدم بر می خورد که بخواهد بد کار کند.

*نسبت به فصل گذشته آمار بهتری داشته اید؟
فصل گذشته آمار پاس گل و گل هایم را داشتم اما این فصل خیر. این فصل چالش های زیادی داشتم و متاسفانه یا خوشبختانه بازوبند مسئولیت زیادی با خود می آورد. سال قبل 16 پاس گل داشتم و 4 گل. امسال در گلزنی بیشتر موفق بودم و 7 گل زدم اما پاس گل کمتری داشته ام.

*در فاصله 3 هفته به پایان لیگ ، سپاهان شرایط سختی برای قهرمانی دارد. به طور واقع بینانه به قهرمانی امیدوارید؟
در فوتبال واقعا چیزی قابل پیش بینی نیست. در حال حاضر تیم شهرداری بم 2 بازی دشوار برابر راه یاب ملل سنندج و ذوب آهن در پیش دارد اما به طور کلی ما تمرکزمان را روی بازی های پیش رو گذاشته ایم و کاری به نتایج سایر بازی ها نداریم. حوادث فوتبال ممکن است برای ما قهرمانی رقم بزند به شرطی که در این 3 بازی باقی مانده امتیازی از دست ندهیم.
حسرت بزرگ ما در این فصل بازی با همیاری آذربایجان غربی در ارومیه بود که 4 بر 3 بازنده شدیم زیرا شایسته باخت نبودیم و باید آن بازی را می بردیم. فشردگی بازی ها باعث شد 2 روز بیشتر فرصت تمرین نداشته باشیم و 16 ساعت هم در راه ارومیه بودیم.

*آسیب دیدگی شدید فروغ موری بر وضعیت سپاهان تاثیرگذار نبوده؟
مصدومیت فروغ موری هم صرف نظر از وزنه فنی که او برای سپاهان بود، از نظر روحی تیم را آزار داد. نبود فروغ موری قطعا حس می شود. خوشبختانه هاجر دباغی با وجود سن و سال کم پرتلاش و مستعد ظاهر شده و همه ما تلاش می کنیم جای فروغ موری پر شود و همه ما وظیفه خود می دانیم که نگذاریم جای خالی او به چشم بیاید. انشاالله تا آخر فصل بتوانیم سربلند شویم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها