X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

5 آذر 1397, 19:14
کد خبر: 28326
خبرنگار: khani
نظرات: 10

پرداختن به این حواشی چیزی به ارزش‌های فوتبال ما اضافه نمی‌کند

نیکفر: رسیدگی به موضوع مالکیت مشترک با فدراسیون است

نیکفر: رسیدگی به موضوع مالکیت مشترک با فدراسیون است نیکفر: رسیدگی به موضوع مالکیت مشترک با فدراسیون است
رئیس هیئت مدیره باشگاه سپاهان در مورد انتقادات مطرح شده نسبت به مالکیت مشترک ۲ تیم ماشین‌سازی و تراکتورسازی تبریز، گفت: اگر اعتراضی باشد، از طریق مجاری قانونی باید صورت بگیرد و نمی‎‌خواهیم آرامش تیم را برهم بزنیم.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از تسنیم از اصفهان، میگوئل تکسیرا مربی تیم فوتبال سپاهان پس از تساوی تیمش مقابل ماشین‌سازی تبریز در نشست خبری به مالکیت مشترک این تیم و تراکتورسازی عکس‌العمل نشان داده و اعتراض کرد. امری که با قوانین فیفا مغایرت داشته و از ابتدای فصل جاری با اعتراضات گوناگونی رو به رو شده است.
تکسیرا معتقد بود که در هیچ کجای دنیا چنین چیزی را ندیده و حضور 2 تیم با مالکیت مشترک در رقابت‌های لیگ برتر، می‌تواند شائبه‌های بسیاری را در مورد احتمال تبانی به وجود آورد. رقابت سپاهان و تراکتورسازی بر سر کسب عنوان قهرمانی در کنار اتفاقات گذشته در مورد سپاهان نوین و فروش امتیاز این تیم پس از راه‌یابی به لیگ برتر، موجب اعتراض بسیاری از منتقدان و فوتبال‌دوستان اصفهانی شده است. آنچه مشخص است دستورالعمل فیفا در خصوص باشگاهداری و حضور 2 تیم با سهامداران و مدیران مشترک کاملاً واضح است و چنین امری را رد می‌کند.
هرچند رئیس هیئت مدیره باشگاه سپاهان در این مورد سکوت کرده و معتقد است اگر اعتراضی هست، باید از طریق مجاری قانونی و فدراسیون پیگیری شود.
منوچهر نیکفر در گفت‌وگو با تسنیم ، با تاکید بر حفظ آرامش سپاهان، رسیدگی به این مسئله را جزء وظایف فدراسیون فوتبال دانسته و اظهار داشت: مسئولان فدراسیون باید به این موضوع رسیدگی کنند و اگر باشگاه بخواهد این مسئله را دنبال کند، از طریق فدراسیون فوتبال آن را انجام می‌دهد.
وی در مورد واکنش تکسیرا به مالکیت مشترک 2 تیم تبریزی، افزود: پرداختن به این حواشی چیزی به ارزش‌های فوتبال ما اضافه نمی‌کند و اگر اعتراضی هست باید از جانب فدراسیون به آن رسیدگی شود. نخستین کشوری نیستیم که لیگ فوتبال داریم و این قوانین در همه جای دنیا هست. این فدراسیون فوتبال است که مسئولیت دارد به این مورد رسیدگی کند. ما یک تیم باشگاهی هستیم که موظفیم با آمادگی کامل در زمین حضور پیدا کنیم.
رئیس هیئت مدیره باشگاه سپاهان در مورد احتمال اعتراض باشگاه سپاهان به مالکیت مشترک 2 تیم تراکتورسازی و ماشین‌سازی تبریز، خاطرنشان کرد: نمی‌توانم در این مورد حرفی بزنم و این جزء سیاست‌های باشگاه است. معتقدم تیم‌ها باید در زمین حرف بزنند و ما باید سپاهان را آنقدر تقویت کنیم که بدون این حواشی بتوانیم لیاقت برد را در زمین داشته باشیم. همان‌طور که تا کنون نشان داده‌ایم تیم برتر و مدعی قهرمانی هستیم.
نیکفر در پایان بر لزوم حفظ آرامش سپاهان تأکید کرده و گفت: در چند سال اخیر حاشیه‌های زیادی را در سپاهان داشتیم و تیم از این موضوع متضرر می‌شد. در شرایط فعلی آرامش خوبی بر سپاهان حاکم است و نمی‌خواهیم این آرامش را از دست بدهیم. اگر جایی اعتراضی داریم باید از طریق مجاری قانونی پیگیری و به مسئولان مربوطه آن اعلام کنیم. رسانه‌ای کردن این موضوعات تمرکز تیم را به هم می‌ریزد و به صلاح نیست.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها