X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

3 اسفند 1400, 07:24
کد خبر: 34543
خبرنگار: khani
نظرات: 1

می‌خواهم زنده بمانم!

می‌خواهم زنده بمانم! در آستانه یکی از سرنوشت‌سازترین شهرآوردهای نصف‌جهان به استقبال جدال مهیج سپاهان و ذوب‌آهن رفته‌ایم‌.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ایمنا، اگر دربی‌های بزرگ جهان را در کنار یکدیگر ردیف کنیم بدون اغراق دربی نصف‌جهان جزو جدایی‌ناپذیر لیست شهرآوردهای مهم و همیشه حساس و البته پرطرفدار است. مصاف دو تیمی که بیست‌ویک فصل است بدون هیچ تزلزلی در سطح اول فوتبال ایران حضور دارند و روی‌هم رفته در ۱۹ فصل از این بیست‌ویک دوره جزو چهار تیم بالانشین بوده‌اند.

اما این شهرآورد با دربی‌های سال‌های گذشته تفاوت زیادی دارد:
۱- سپاهان بیش از هفت سال است که رنگ قهرمانی را ندیده و هنوز در حسرت آن به‌سر می‌برد. ذوب‌آهن هم پس از یک نایب‌قهرمانی شایسته‌وار چهار فصل گذشته را در بحران سپری کرده است.
۲- در دربی‌های قبل هیچ مسالمتی وجود نداشته اما چهل و دومین مصافشان کاملاً جو سنگین‌تری دارد و هر کدامشان برای کشیدن یک نفس راحت محکوم به برد هستند.
و ۳- سپاهان و ذوب‌آهن در بدترین شرایط روحی و روانی قرار دارند و این موضوع می‌تواند علاوه‌بر حساسیت بالای بازی، برخلاف گذشته، یک فضای درگیرانه و پر هیاهویی را ایجاد کند که سرانجامش مشخص نخواهد بود.


در همین راستا با سه بازیکن سال‌های دور و نزدیک این دو تیم گفت‌وگویی داشته‌ایم تا به تشریح دربی نصف‌جهان بپردازیم و نظرات کسانی که فضای سنگین شهرآورد اصفهان را تجربه کرده‌اند را جویا شویم.

ذوب‌آهن؛ یک تیم معمولی
حسن اشجاری بازیکن سال‌های دور ذوب آهن و سپاهان در خصوص ذوب‌آهنِ مهدی تارتار در این فصل اظهار کرد: مهدی تارتار مربی بدی نیست، کارنامه‌اش در فوتبال ایران مشخص است؛ اما بازیکنانی که در این تیم بازی می‌کنند از نظر کیفیت فنی خیلی شرایط خیلی‌خوبی ندارند و بازیکن تأثیرگذار نیز در این تیم کم است. ذوب‌آهن با بازیکنان معمولی‌تری که چند فصلی می‌شود در اختیار دارد بازی‌ها را به‌راحتی از دست می‌دهد.

وی با تشریح وضعیت سپاهان و ذوب‌آهن پیش از دربی افزود: سپاهان در شرایط کاملاً ایده‌آل مقابل ذوب‌آهنی بازی می‌کند که اصلاً شرایطش خوب نیست و هر لحظه ممکن است یک فاجعه در تیم رخ دهد؛ سپاهان روز سختی مقابل ذوب‌آهن نخواهد داشت. تیم محرم از دو بازی چهار امتیاز گرفته و فکر نمی‌کنم این شرایط بدی در آغاز نیم‌فصل دوم باشد. اما از طرفی هرچقدر از بازی‌ها می‌گذرد جایگاه ذوب‌آهن در انتهای جدول تثبیت می‌شود.

وزنه سنگین‌تر در دربی به سمت سپاهان
مدافع سابق تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن با توجه به شرایط حساس دو تیم اصفهانی و نیاز مبرم آنان به سه امتیاز شهرآورد تصریح کرد: از نظر داشتن مهره‌های کلیدی و شرایط فنی تفاوت زیادی بین دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن وجود دارد، طبیعتاً وزنه سنگین‌تر به سمت سپاهان است اما فوتبال است و هزار اتفاق. معمولاً در شرایط حساس مربیانی که روی لبه‌تیغ هستند و چیزی برای از دست دادن ندارند با جسارت و شهامت بیشتری بازی خواهند کرد و این ممکن است کار را برای سپاهان سخت کند.



دلم می‌خواهد ذوب‌آهن برنده دربی شود!
اشجاری در رابطه با اینکه تصورش از پیروز دربی چیست؟ اظهار کرد: همیشه دربی اصفهان را دوست داشته‌ام، چرا که به‌دور از هیاهو بوده و با همان حساسیت همیشگی‌اش، بدون حرف و حدیث انجام شده، امیدوارم سه امتیاز در پایان از آن تیمی باشد که لیاقتش را دارد. در هر دو تیم بازی کرده‌ام و به آنان عِرق دارم؛ اما با توجه به شرایط فعلی، ترجیحم این است که ذوب‌آهن پیروز شود تا از پایین جدول جدا شود.

دو تیم دیر بجنبند جایگاه فعلی‌شان هم بر باد رفته است
از سوی دیگر فرشید طالبی که با ذوب‌آهن و سپاهان به افتخارات زیادی رسیده در رابطه با سبزپوشان اصفهان اظهار کرد: ذوب‌آهن باید تا دیر نشده به‌دنبال نتیجه گرفتن باشد. همه نتیجه پایانی را نگاه می‌کنند و بازی زیبا برای این تیم در اولویت نیست. ذوب‌آهن اگر دیر بجنبد نفت مسجدسلیمان جایگاهش در رده‌های بالاتر را تصاحب خواهد کرد.

وی با اشاره به اوضاع دیگر تیم سابقش و خطری که این تیم را تهدید می‌کند افزود: سپاهان برای قرار گرفتن در شرایط خوب و مدعی ماندن باید تمامی بازی‌هایش را با پیروزی پشت سر بگذارد. اگر روند بد سپاهان ادامه پیدا کند، مس رفسنجان با آن عملکرد تحسین‌برانگیزش جای سپاهان را خواهد گرفت و بنابراین از دست دادن امتیاز برای سپاهان خوشایند نخواهد بود.

روح و روان تیم برنده ترمیم می‌شود

مدافع بلندقامت سال‌های نه‌چندان دور تیم‌ملی با تاکید بر حساسیت بالای دربی این هفته که حکم مرگ و زندگی را دارد اظهار کرد: شهرآورد پیش‌رو، برای هر دو تیم بازی مرگ و زندگی است. دو تیم در سخت‌ترین شرایط روحی به یکدیگر برخورد کرده‌اند؛ باید صبر کرد تا ببینیم ذوب‌آهن و سپاهان که سبک بازی‌شان زیباست در مقابل یکدیگر چه خواهند کرد. معتقدم سپاهان و ذوب‌آهن عملکرد تاکتیکی‌شان مناسب است؛ اما نتیجه نگرفته‌اند.

هم‌اکنون نیز هردوی‌شان در یک شرایط مشابه روحی و روانی به‌هم خورده‌اند اما چون هر دو تیم می‌دانند سه امتیاز این دیدار چقدر به دردشان خواهد خورد فقط برای پیروزی به زمین می‌آیند؛ برنده بازی دربی روحیه هر دو تیم را ترمیم می‌کند.



سپاهان اقتصادی دربی را می‌بَرَد

در ادامه مهدی جعفرپور بازیکن سابق سپاهان در خصوص دربی اصفهان گفت: فکر می‌کنم بازی به نفع سپاهان به اتمام برسد اما احتمالاً رقابت دو تیم در مسابقه نزدیک باشد و بازی هم با نتیجه‌ای مثل یک بر صفر یا دو بر صفر به سود طلایی پوشان خاتمه یابد.

ستاره سال‌های نه‌چندان دور سپاهان راجع‌به مشکلات دو باشگاه اصفهانی در این فصل از رقابت‌های لیگ‌برتر خاطرنشان کرد: علت مشکلات ذوب‌آهن در این فصل بیشتر به انتخاب‌های آنها در ابتدای فصل برمی‌گردد. فکر می‌کنم باشگاه ذوب‌آهن در انتخاب بازیکنان در ابتدای فصل دقت کافی را نداشته است. همینطور بازیکنان تیم سپاهان هم در هفته‌های اخیر شانس کمی داشته‌اند و در زدن ضربات آخر بی‌دقت بوده‌اند.

وی ادامه داد: مشخصاً تیم سپاهان در ارائه یک بازی زیبا و ایجاد موقعیت بسیار خوب عمل کرده اما در گل زدن دچار مشکل شده است. بیشتر مشکلات گلزنی مربوط به دقت کم مهاجمان در زدن ضربات پایانی است. بدون شک سپاهان روند روبه جلوی خوبی در بازی‌ها دارد اما کمی بدشانس بوده است.

جعفرپور افزود: شک ندارم که اگر سپاهان مشکل گل زدنش را برطرف کند، می‌تواند حتی اختلاف ایجاد شده با صدر جدول را جبران کند و به جایگاه خوبی برسد. جبران کردن اختلاف ایجاد شده با صدر در هفته‌های پیش رو برای سپاهان کاملاً در دسترس و ممکن است.

نتایج بد ذوب‌آهن ممکن است بلای جان سپاهان شود
بازیکن اسبق سپاهان در خصوص آمادگی دو تیم سپاهان و ذوب آهن پیش از دربی اصفهان گفت: هر دو تیم از لحاظ آمادگی بدنی و فیزیکی در شرایط خوبی هستند. البته ذوب‌آهن که در هفته‌های اخیر نتوانسته نتایج چندان مطلوبی کسب کند، احتمالاً از لحاظ روحی کمی تضعیف شده باشد اما این مسئله می‌تواند از سمت دیگر برای آنان انگیزه‌ای مضاعف در این بازی باشد. برای سپاهان هم پیروزی در این مسابقه ضروری است تا از کورس قهرمانی فاصله نگیرند.

فعلاً زمان آمدن مربیان جدید به اصفهان نیست

وی راجع به تبعات نتیجه نگرفتن در دربی اصفهان برای مربیان هر دو تیم اظهار کرد: با توجه به شرایط دو باشگاه احساس می‌کنم تغییر سرمربی در این برهه زمانی کار درستی باشد و کمکی به دو تیم کند. سپاهان از لحاظ امتیازی از سه تیم برتر جدول است و به این مسائل نباید فکر کند. ذوب‌آهن هم نباید به تغییر مربی فکر کند چون اگر مربی جدیدی انتخاب شود و این فرد نتیجه نگیرد، می‌تواند ادعا کند که به‌دلیل اینکه خودش تیم را نبسته، نتیجه نگرفته است. باور دارم که تغییر در این برهه زمانی برای هیچ یکی از دو تیم جایز نیست.

جعفرپور در پایان با آرزوی موفقیت برای هر دو تیم اصفهانی گفت: امیدوارم که سپاهان در این مسابقه پیروز شود و نتیجه خوبی کسب کند تا بتواند به شرایط ایده‌آل اش بازگردد. با این وجود برای هر دو تیم اصفهان آرزوی موفقیت دارم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها