X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

5 اسفند 1400, 06:45
کد خبر: 34550
خبرنگار: khani
نظرات: 0

سپاهان در بن‌بست؟

عکس‌ها به جای محرم نویدکیا حرف می‌زنند

عکس‌ها به جای محرم نویدکیا حرف می‌زنند دربی اصفهان برخلاف انتظار محرم نویدکیا پیش رفت و آنها با از دست دادن امتیاز در این جدال، بار دیگر از کورس قهرمانی دورتر شدند.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از "ورزش سه"، بعد از نمایش قابل توجه در فصل گذشته و حضور در کورس قهرمانی تا روز پایانی با بالاترین رقابت امتیازی، در این فصل اوضاع به سود محرم نویدکیا و تیمش به همان خوبی پیش نمی‌رود.

تیم تحت هدایت او طی 19 هفته از لیگ با دستیابی به 10 برد و 4 مساوی و تحمل 5 شکست، اختلاف خود را از صدر جدول در فاصله 11 هفته مانده به پایان لیگ 13 امتیاز می‌بیند و این می‌تواند پایان ماجراجویی او برای دستیابی به قهرمانی محسوب شود. این تعداد اختلاف امتیازی نیازمند این است که استقلال به‌نوان صدرنشین که بدون شکست پیش می‌رود، طی 11 بازی باقی‌مانده 5 دیدار را با شکست پشت سر بگذارد و طلایی‌پوشان نیز بی وقفه برابر حریفان برنده از زمین خارج شوند. اتفاقی دور از انتظار و البته بیشتر شبیه به یک معجزه.


نویدکیا البته به نظر می‌رسد چندان به معجزه اعتقاد نداشته باشد و بحث دوباره او از قطع همکاری با این باشگاه این‌بار به‌صورت رسمی و با اعلام استعفایش از سرمربیگری سپاهان نشان‌دهنده همین موضوع است.

سرمربی سپاهان که در نیم فصل نیز بحث مربوط به پایان همکاری‌اش با طلایی‌پوشان داغ شده بود، در ادامه با حمایت‌هایی که صورت گرفت بار دیگر در تمرینات حضور یافت و کار تیمش را پیش برد اما دستیابی به تنها یک برد طی 5 هفته اخیر او را نیز به سمتی پیش برده که از ادامه تلاش ناامید به نظر می‌رسد و با جمله "نیاز سپاهان به فرد جدید برای انگیزه پیروزی"، به سراغ درخواست استعفایش در نشست خبری بعد از بازی با ذوب آهن در دربی اصفهان رفت.

نویدکیا به‌عنوان نسل جدید سرمربیان فوتبال ایران که فوتبال چشم‌نواز و سراسر هجومی‌اش چه در فصل گذشته و چه در این فصل نگاه‌ها به سمت طلایی‌پوشان را جلب کرده و با جذب نفرات نخبه و قابل اعتنای لیگ، از حیث نفری نیز جزو تیم‌های برتر این فصل محسوب می‌‎شود، شاید در این فصل بیشتر مقهور عطش غیرقابل مهار استقلال تحت هدایت فرهاد مجیدی شده است. سرمربی جوان و همدوره‌ای که مربیگری را کمی زودتر از او آغاز کرد و در این فصل بدون شکست پیش می‌رود.

نویدکیا در اوج استیصال اما همچنان مورد اعتماد بازیکنان و البته مدیریت این باشگاه قرار دارد. استوری‌های حمایتی بازیکنان این تیم دقایقی بعد از حرف‌های سرمربی‌شان نشان دهنده همین رابطه نزدیک و اعتمادی است که شاگردانش همچنان به وی دارند.


با تمام این تفاسیر بعید به نظر می‌رسد در این مقطع از فصل مدیران این مجموعه ریسک بزرگی برای ایجاد تغییرات روی نیمکت سپاهان در نظر داشته باشند و 11 هفته فرصت دوباره به مرد طلایی‌ اصفهانی‌ها شاید یک موقعیت دوباره نصیب وی کند تا فلسفه خاص سرمربیگری‌اش مبتنی بر دوری از حواشی و فوتبال تهاجمی را در این تیم دنبال کند. تیمی که در همین بازی با ذوب آهن نیز اگر بدشانس نبود می‌توانست از موقعیت‌های قابل توجهی که شکل داده بود به یک نتیجه دلخواه نزدیک شود و سرمربی‌اش هم این فشارها خارج شود.

تراکتور، فجرسپاسی، نساجی مازندران، سپاهان، نفت آبادان، استقلال، پیکان، پرسپولیس، پدیده مشهد، فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک 11 خوان پیش روی سپاهان در ادامه مسیر هستند. تیمی که همچنان به نویدکیا با همان انرژی و قدرت تغییر نیازمند است. حتی اگر اوج کلافگی و خستگی بابت از دست رفتن امتیازات در چهره او نمایان باشد. با این حال بعید نیست طی روزهای آتی با ایجاد تغییراتی در کادرفنی این تیم و اضافه شدن یک مربی جدید، نویدکیا کار را به شکلی دیگر دنبال کند.

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها