X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

28 اسفند 1400, 09:46
کد خبر: 34591
خبرنگار: khani
نظرات: 0

هفته بیست و سوم لیگ برتر

نورافکن از سپاهان در تیم منتخب

نورافکن از سپاهان در تیم منتخب هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال تحت تاثیر تساوی پر اتفاق سرخابی ها در دربی بود.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال و آخرین هفته از سال ۱۴۰۰ هم این هفته طی دو روز برگزار شد و به پایان رسید. دیدارهای این هفته تحت تاثیر دربی در هیجان و پر اتفاق پایتخت بود که با تساوی سرخابی ها به پایان رسید. هرکدام از این دو تیم، دو نماینده در تیم منتخب هفته دارند و ۷ بازیکن دیگر هم از سایر بازی‌ها انتخاب شدند.



دروازه‌بان: حسین خطیر (نساجی مازندران)

در روزی که نساجی گلر با تجربه خودش، علیرضا حقیقی را در اختیار نداشت، دیگر دروازه‌بان این تیم، حسین خطیر درون دروازه بود و روز خیلی خوبی را هم سپری کرد و سوای یک گلی که دریافت کرد و روی آن مقصر نبود، چند بار دروازه تیمش را از فروپاشی نجات داد و باعث شد نساجی حداقل یک امتیاز از این دیدار دشوار مقابل تیم قعر نشین جدول کسب کند. خطیر چهار مهار در این بازی داشت و ۷۹ درصد سلامت پاس نشان می‌دهد او در بازیسازی از انتهای زمین مهارت دارد.



مدافع راست: صالح حردانی (استقلال)

مدافع راست آبی‌ها روز درخشانی در دربی پشت سر گذاشت و چهره اول تیمش در این بازی بود. نفوذ‌های گاه و بیگاه او و حمله به سمت چپ دفاع پرسپولیس‌ از یک سو و حضور به موقع و موثر در یک سوم دفاعی خودی از سمت دیگر او را به یک بازیکن کارآمد برای تیمش در این میدان حساس بدل کرد. حردانی یک بار با تکل فوق العاده خودش دروازه استقلال از نجات داد و اجازه نداد اختلاف به دو گل برسد و از سوی دیگر در دقایق پایانی پاس گل بی‌نظیری برای ژستد ارسال کرد که کار را برای آبی ها به تساوی کشاند و از یک شکست حتمی نجات پیدا کردند.



مدافع میانی: علی نعمتی (پرسپولیس)

یکی از سورپرایز‌های یحیی در دربی حضور علی نعمتی در مرکز خط دفاعی تیمش بود. بعد از چند دیدار که گل محمدی چینش های مختلفی در خط دفاع به کار گرفته بود در نهایت تصمیم گرفت هنانوف و جلال حسینی را نیمکت نشین کند و به زوج نعمتی - فرجی اعتماد کند. اعتمادی که اگرچه در فاز دفاعی در اوایل بازی تزلزل از خودش نشان داد و به حریف چند موقعیت گل داد ولی رفته رفته اوضاع بهتر شد و کنترل کار دست مدافعان قرمز افتاد. نعمتی بعد از عبور از دقایق در اشتباه اول بازی تا پایان عملکرد دفاعی خوبی از خودش به نمایش گذاشت و اوج کارش هم نفوذ به محوطه جریمه استقلال و زدن یک گل استثنایی روی پاس بی نظیر رامین رضاییان بود و اگر کمی خوش شانس‌تر بود گل او پیروزی تیمش را رقم زده بود و ارزش دوچندانی پیدا می‌کرد.



مدافع میانی: فریبرز گرامی (هوادار)

مدافع میانی تیم هوادار در دیدار این هفته تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان نقش یک مدافع مرکزی مستحکم و کم اشتباه را به خوبی ایفا کرد و مانع پیش روی مهاجمان تیم حریف شد. گرامی هم روی زمین و هم در نبردهای هوایی در مجموع روز خوبی داشت و با ۱۰ نبرد زمینی و ۴ نبرد هوایی موفق در کنار دو تکل سالم و ۱۲ عملکرد دفاعی روز خوب خودش را ساخت و مهره کلیدی تیمش در جریان کلین شیت مقابل نفت بود.



مدافع چپ: امید نورافکن (سپاهان)

امید نورافکن در دیدار سپاهان مقابل گل گهر و در تقابل با سرمربی سابقش حسابی خوش درخشید. او سمت راست خط دفاعی گل گهر را حسابی با نفوذهایش آزار داد و اگر کمی خوش شانس بود و مدافعان گل گهر هوشیار نبودند روی نفوذهایش از کنار به سمت محوطه جریمه چند موقعیت شوتزنی داشت که ممکن بود هرکدام از آنها هر لحظه به ثمر بنشیند. نورافکن کار سختی هم مقابل قاسمی نژاد داشت و از شانس بدش به ستاره تیم حریف در هفته بیست و سوم برخورد ولی به کمک رشید مظاهری اجازه گلزنی به او داده نشد.



هافبک دفاعی: محمد آبشک (فولاد خوزستان)

فولاد در هفته بیست و سوم نتیجه قابل قبولی در دیدار مقابل فجر کسب کرد و توانست یک برد یک گله خوب در این میدان دشوار کسب کند. اگرچه مهاجم برزیلی در این دیدار برای فولادی ها گلزنی کرد ولی ستاره آنها در این میدان بدون شک هافبک دفاعی با تجربه‌شان محمد آبشک بود که گل را به خوبی برای پریرا ساخت و در سایر دقایق بازی هم مهره مفیدی برای تیمش بود. او ۹ باز پسگیری توپ و دو قطع پاس داشت و یک شوت در چهارچوب داشت.



هافبک دفاعی: محمدرضا فلاحیان (پدیده)

هافبک دفاعی تیم پدیده گل مهمی در هفته بیست و سوم برای تیمش به ثمر رساند. فلاحیان که روز خوبی در همکاری با مدافعان تیمش در قطع پاس های تیم حریف و باز پسگیری توپ داشت در بازیسازی هم موفق بود و بارها زمینه ساز طراحی حمله برای تیمش شد. فلاحیان در کنار این همه عملکرد خوب در نهایت تک گل مساوی بخش تیمش در این بازی را هم به ثمر رساند تا بازی خوبش را مقابل نساجی تکمیل کرده باشد.



هافبک هجومی: امین قاسمی نژاد (گل‌گهر)

قاسمی نژاد این روزها زیر نظر امیر قلعه‌نویی به روزهای خوب خودش برگشته است و با فراموش کردن دوران نا موفقی که در استقلال داشت، یادآور روزهای خوبش در پدیده شده است و یک مهره کلیدی و کارآمد در گل گهر محسوب می‌شود. او در بازی با سپاهان ستاره بی چون و چرای تیمش بود و بارها با حرکات ترکیبی خود خط دفاع سپاهان را آزار داد اگر بدشانسی در کنار روز خوب رشید مظاهری در خط دروازه سپاهان نبود، قاسمی نژاد می‌توانست برای تیمش گل سه امتیازی به ثمر برساند و برتری تیمش را رقم بزند.



مهاجم: مهدی ترابی (پرسپولیس‌)

انتقالش از خط هافبک هجومی به خط حمله و جابجایی با وحید امیری از تدابیر یحیی گل محمدی در هفته‌های اخیر بود که خیلی هم خوب جواب داد و ترابی در هر بازی یک گل یا پاس گل برای تیمش به ثبت رسانده است ولی در دربی با وجود نمایش درخشانی که داشت بدشانس بود و نتوانست در گل تیمش تاثیری ایفا کند. ترابی دو فرصت خوب برای مهاجمان تیمش فراهم کرد که استفاده نشد و موقعیت خوب خودش هم در آستانه ورود به دروازه با تکل عالی صالح حردانی از خط عبور نکرد تا آبی ها در بازی بمانند و بتواند کار را به تساوی بکشانند. با این حال ترابی روز خوبی داشت و از برترین های هفته بود.



مهاجم: رودی ژستد (استقلال)

در هفته‌های اخیر آماج انتقادات و حملات زیادی بود که او را به واسطه آمار بدش ناکارآمد می‌دانستند و به عنوان خرید اشتباه مجیدی برای استقلال شناخته می‌شد و عملکردش به قدری ضعیف بود که سرمربی آبی ها تصمیم گرفت او را نیمکت نشین کند و در دیدار دربی هم این کار را کرد. ژستد به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و به جز گلی که زد کار خاص دیگری هم به آن شکل نداشت ولی گلزنی او در این بازی به قدری مهم‌ بود که حضورش در جمع برترین‌های هفته تضمین شود.



مهاجم: سعید باقرپسند (ذوب‌آهن)


گاندوها در نیم فصل خریدهای خوبی انجام دادند و هربار از مهدی تارتار در مورد نتایج خوب نیم فصل دوم تیمش سوال می‌شود تغییرات نیم فصل و جذب بازیکنان مناسب را دلیل اصلی این جهش می‌داند و یکی از این نفرات و شاید بتوان گفت سرآمد آنها سعید باقرپسند، ستاره این روزهای ذوب آهن است که جان تازه ای به خط حمله تیمش داده است. او در دیدار با مس رفسنجان یک گل سه امتیازی خیلی مهم به ثمر رساند تا نوار پیروزی‌های تیمش دنباله دار باشد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها