X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

18 فروردین 1401, 07:39
کد خبر: 34608
خبرنگار: khani
نظرات: 0

هفته نخست گروه D لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲

پاختاکور- سپاهان / آغاز ماجراجویی طلایی پوشان در آسیا

پاختاکور- سپاهان / آغاز ماجراجویی طلایی پوشان در آسیا تیم فوتبال سپاهان در اولین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف پاختاکور ازبکستان می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نخست گروه D لیگ قهرمانان آسیا، امشب _هجدهم فروردین‌ماه_ از ساعت ۲۱:۴۵ تیم‌های پاختاکور ازبکستان و سپاهان ایران در ورزشگاه ملک عبدالله شهر بریده عربستان به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲
دیدار تیم‌های پاختاکور ازبکستان و سپاهان ایران

پنجشنبه، هجدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۵

ورزشگاه: ملک عبدالله (بریده، عربستان)

پخش زنده: شبکه اصفهان، شبکه شما

آخرین رویارویی: سپاهان ۲- پاختاکور صفر

آغاز ماجراجویی طلایی پوشان در آسیا


تیم فوتبال سپاهان پس از یک سال غیبت در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در این فصل دوباره در این مسابقات شرکت می‌کند و در گروهی نسبتاً سخت در اولین دیدار باید به مصاف پاختاکور ازبکستان برود. پاختاکور در کنار الدحیل قطر و التعاون عربستان که میزبان این گروه است رقبای سپاهان در مسیر صعود به مرحله بعد رقابت‌ها است.

سپاهان که سال جدید را با پیروزی پرگل مقابل صنعت نفت آبادان آغاز کرد با روحیه‌ای مضاعف به عربستان و شهر بریده رفت تا حضوری قدرتمند در رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد. طبق آنچه از اردوی سپاهانی‌ها در بریده مخابره می‌شود روحیه تیم بسیار بالا است و شاگردان نویدکیا از لحاظ انگیزشی کاملاً آماده اولین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان هستند.

سپاهان در رقابت‌های داخلی در این فصل انتظارات را برآورده نکرد و بر خلاف پیش بینی‌ها خیلی زود قافیه قهرمانی را به استقلال و پرسپولیس باخت اما با این حال موفقیت در رقابت‌های آسیایی می‌تواند تا حدود زیادی عدم توفیق در رقابت‌های داخلی را تحت تأثیر قرار دهد.

در سوی دیگر پاختاکور ازبکستان قرار دارد که همواره از مهره‌های ثابت ازبکستانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رود. پاختاکور که قهرمان سه دوره اخیر لیگ کشورش به شمار می‌رود، در دوره قبلی لیگ قهرمانان پس از سال‌ها موفق به صعود از مرحله گروهی شد و استقلال را نیز در مرحله یک هشتم نهایی حذف کرد. با این حال شکست مقابل پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی فصل پیش پایان کار پاختاکور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ بود.

پاختاکور در حالی مسابقات این فصل لیگ قهرمانان را آغاز می‌کند که به تازگی لیگ کشورش آغاز شده است و در چهار هفته نخست ۱۰ امتیاز کسب کرده و در رده دوم قرار دارد.

آخرین جدال‌های سپاهان و پاختاکور به لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۰ بازمی‌گردد جایی که دیدار رفت با پیروزی دو بر یک پاختاکور و دیدار برگشت با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید. در آن دوره از رقابت‌ها هدایت سپاهان بر عهده امیر قلعه نویی بود و این مربی در اولین فصل مربیگری‌اش در سپاهان در نهایت نتوانست همراه با این تیم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود کند.

تیم فوتبال سپاهان در شرایطی به مصاف پاختاکور ازبکستان می‌رود که حسن شوشتری و داود رجبی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

دیگر دیدار این گروه پس از این دیدار بین التعاون عربستان و الدحیل قطر برگزار می‌شود.

ترکیب احتمالی دو تیم در بازی به شرح زیر است:

پاختاکور:

الدوربک سویونوف، اولکسی لارین، کامن هادژیف، خوجی اکبر علی جونوف، فرخ سایفیف، اودیدژون خامروبکوف، عزیزبک تورگونبوئف، خوژیمات ارکینوف، میرجهون میراحمدوف، دراگان چران

سپاهان:

رشید مظاهری، گئورگی گولسیانی، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، محمدرضا حسینی، سجاد شهباززاده و شهریار مغانلو
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها