X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

23 فروردین 1401, 14:05
کد خبر: 34618
خبرنگار: khani
نظرات: 0

گروه D پیچیده شده است

چرخابی: شکست سپاهان مقابل الدحیل ۲ دلیل اصلی داشت

چرخابی: شکست سپاهان مقابل الدحیل ۲ دلیل اصلی داشت سرمربی پیشین تیم فوتبال سپاهان دلایل شکست این تیم مقابل الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد حسین چرخابی در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد عملکرد تیم سپاهان در دو دیدار اخیر آسیایی‌اش اظهار داشت: محرم نویدکیا بازی با صنعت نفت در لیگ برتر را ملاک بازی‌های آسیایی کرده بود. اگر دقت کنیم می‌بینیم که بعد از بازی با صنعت نفت او دست به ترکیب تیمش نزد و با همان ترکیب و سیستمی که در آخرین بازی لیگ مقابل صنعت نفت کار کرد، مقابل پاختاکور و الدحیل هم به میدان رفت. در بازی با صنعت نفت در حالی سپاهان موفق شد در نیمه اول سه گل بزند که چهار دفاع و یک هافبک دفاعی خیلی اجازه نفوذ نداشتند، ولی پنج نفر دیگر حالت کاملاً تهاجمی داشتند. این برنامه، یعنی سیستم 5-5 در بازی با پاختاکور هم اجرا شد، ولی تیم نتوانست در نیمه اول موفق باشد و در نیمه دوم با یک تغییر تاکتیکی و دادن اجازه به نورافکن و اسماعیلی‌فر برای نفوذ وضعیت تغییر کرد و سپاهان توانست سه گل به ثمر برساند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همین برنامه را سپاهان مقابل الدحیل هم تکرار کرد، ولی با این تفاوت که الدحیل تیم خیلی حرفه‌ای و منسجمی است که البته دفاع خیلی ضعیفی داشت. دفاع چهار نفره الدحیل حتی از ضعیف‌ترین دفاع لیگ ایران نیز ضعیف‌تر عمل می‌کرد و برای همین دیدیم موقعیت‌های تک به تک خوبی برای سپاهان ایجاد شد، ولی توسط بازیکنان از دست رفت. الدحیل با یک بازی حساب شده در حمله و بازی ایده‌آل جونیور و اولونگا توانست به گل برسد و بازی را ببرد.

این کارشناس فوتبال درباره دلیل اصلی شکست سپاهان مقابل الدحیل یادآور شد: دلیل این شکست در وهله اول از دست رفتن موقعیت‌های عالی بود که احتمال گل شدن‌شان بالای 95 درصد بود و دلیل دوم نیز می‌تواند خستگی مفرط بازیکنان باشد که از بازی با صنعت نفت شروع شده و تا بازی با الدحیل ادامه پیدا کرده بود. در بازی با الدحیل خستگی کاملاً در تیم مشهود بود. با این وجود در بازی با الدحیل فکر می‌کنم نویدکیا به نتیجه تساوی بدون گل راضی بود، ولی تیمی که می‌خواهد مساوی کند، باید تعویض‌های تدافعی انجام دهد. عکس این اتفاق در سپاهان رخ داد و تیم در اواخر بازی به حالت تهاجمی روی آورد.

چرخابی درباره اینکه چه توصیه‌‌‌‌‌ای به نویدکیا برای بازی‌های آینده دارد، اظهار داشت: مربیان سپاهان نیاز شدیدی دارند که از امکانات میزبان برای بازسازی بازیکنان از لحاظ جسمی و روحی نهایت استفاده را ببرند. باید بازیکنان به خوبی ریکاوری شوند و این مهم با روش سنتی امکان‌پذیر نیست. دستگاه‌های به روز برای ریکاوری حتماً در عربستان وجود دارد که می‌تواند حتی بازیکن را برای 24 ساعت بعد آماده بازی کند. علاوه بر این فکر می‌کنم بازیکنانی که خسته هستند و یا طبق آنالیز‌ها خیلی خوب ظاهر نشدند باید تغییر پیدا کنند، چون سپاهان نیمکت خیلی خوبی دارد. می‌توان ترکیب اولیه را تغییر داد تا بازیکنی که خسته است استراحت کند و هم اینکه بازیکن روی نیمکت که انگیزه بالایی دارد، به میدان بیاید و فرصت داشته باشد خودش را نشان دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که عملکرد کلی تیم را در دو بازی گذشته چگونه ارزیابی می‌کند، یادآور شد: در مجموع تیم بد کار نکرده و از شانس خوبی برای صعود از گروهش برخوردار است. بازیکنان سپاهان در بازی با الدحیل سه بار تک به تک شدند، ولی این موقعیت‌ها تبدیل به گل نشدند. این از بدشانسی سپاهان نیست و بیشتر از خوش‌شانسی حریفش بود که هیچکدام از این موقعیت‌ها تبدیل به گل نشدند. سپاهان در این دو بازی عملکرد قابل قبولی داشته است و هنوز با تفاضل گل بهتر در صدر جدول گروه D قرار دارد، هرچند که گروه خیلی پیچیده شده است.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها