X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

29 فروردین 1401, 06:56
کد خبر: 34627
خبرنگار: khani
نظرات: 2

۴ دوره متوالی ناکامی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

سپاهان به دنبال باطل کردن طلسم ۱۰ ساله صعود

سپاهان به دنبال باطل کردن طلسم ۱۰ ساله صعود تیم فوتبال سپاهان در حالی در دیداری سرنوشت‌ساز به مصاف التعاون می‌رود که ناکامی در این دیدار می‌تواند برای پنجمین بار متوالی سپاهان را از راه‌یابی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا باز دارد.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، تیم فوتبال سپاهان با احتساب این فصل ۱۳ بار در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده است که در این بین تنها سه بار موفق به صعود از مرحله گروهی شده است. آخرین فصلی که سپاهان موفق شد از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، مربوط به ۱۰ سال پیش یعنی فصل ۲۰۱۲ است که در مرحله گروهی بالاتر از تیم‌های الاهلی عربستان، النصر امارات و لخویا قطر موفق به صعود شد. سپاهان که در آن فصل هدایتش بر عهده زلاتکو کرانچار فقید بود، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف استقلال رفت و در ورزشگاه فولادشهر با پیروزی دو بر صفر موفق به حذف هموطن خود شد.

از آن فصل به بعد سپاهان در چهار فصل در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ در لیگ قهرمانان آسیا حضور یافته است و در هیچکدام از این دوره‌ها موفق به صعود از مرحله گروهی نشده است. سپاهان در دو فصل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به صعود نزدیک بود اما در فصل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ وداع زود هنگامی با مسابقات داشت، اتفاقی که امیدوار است فردا با پیروزی مقابل التعاون برایش رخ ندهد. سپاهان در صورت عدم کسب نتیجه مطلوب در سه دیدار باقیمانده مرحله گروهی لیگ قهرمانان در فصل جاری، برای پنجمین بار متوالی در صعود از مرحله گروهی ناکام می‌ماند که آمار جالبی برای تیمی که سابقه نایب قهرمانی در مسابقات را دارد نیست.

سپاهان در سه مرتبه‌ای که از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است یک بار تا فینال پیش رفته است و دو بار دیگر نیز در مرحله یک چهارم نهایی حذف شده است. سپاهان در فصل ۲۰۰۷ در فینال مغلوب اوراوا ردز ژاپن شد و در دو فصل متوالی ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ که تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت به ترتیب مغلوب السد قطر و الاهلی عربستان شد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها