X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

5 اردیبهشت 1401, 08:22
کد خبر: 34635
خبرنگار: khani
نظرات: 0

هفته ششم گروه D لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲

الدحیل- سپاهان / بِبَر، شاید معجزه شد

الدحیل- سپاهان / بِبَر، شاید معجزه شد تیم فوتبال سپاهان در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم از پیش صعود کرده الدحیل می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته ششم گروه D لیگ قهرمانان آسیا، فردا _ششم اردیبهشت‌ماه_ از ساعت ۲۱:۴۵ تیم‌های الدحیل قطر و سپاهان ایران در ورزشگاه ملک عبدالله شهر بریده عربستان به مصاف یکدیگر می‌رود.

هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲

دیدار تیم‌های الدحیل قطر و سپاهان ایران

سه‌شنبه، ششم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۵

ورزشگاه: ملک عبدالله (بریده، عربستان)

پخش زنده: شبکه ورزش، شبکه اصفهان

آخرین رویارویی: سپاهان صفر- الدحیل یک

نویدکیا به دنبال پایان خوش در آسیا


در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، فرداشب سپاهان به مصاف الدحیل قطر، تیم از پیش صعود کرده گروه D می‌رود. سپاهان که با ۷ امتیاز پایین‌تر از التعاون عربستان در رده سوم جدول حضور دارد تحت شرایطی سخت می‌تواند در روز آخر مسابقات به رتبه دوم گروه صعود کند و به عنوان یکی از سه تیم برتر دوم گروه‌های ۵ گانه راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. سپاهان در روز پایانی مسابقات باید الدحیل را ترجیحاً با تفاضل گل خوب شکست دهد و منتظر توقف التعاون در دیدار مقابل پاختاکور بماند، دیداری که البته پس از اتمام بازی الدحیل و سپاهان آغاز می‌شود و التعاون با اطلاع از نتیجه سپاهان به مصاف پاختاکور می‌رود. این اما پایان ماجرا نیست و با توجه به امتیاز تیم‌های دوم گروه‌های دیگر، ممکن است سپاهان حتی در صورت ۱۰ امتیازی شدن و قرار گرفتن در رتبه دوم، باز هم نتواند جزو سه تیم برتر دوم قرار گیرد و به همین دلیل نیاز به تفاضل گل بهتر نسبت به سایر تیم‌های دومِ احتمالاً ۱۰ امتیازی دارد.

سپاهان به نظر کار بسیار سختی برای صعود دارد اما تکلیف شاگردان نویدکیا روشن و آن پیروزی مقابل الدحیل است. دیدار دور رفت سپاهان مقابل الدحیل در حالی با پیروزی یک بر صفر الدحیل به پایان رسید که سپاهان در طول بازی و البته تا دقیقه ۷۰ نمایش خوبی از خود نشان داده بود و یکی دو موقعیت گلزنی خیلی خوب هم ایجاد کرده بود که با بی دقتی مهاجمانش آنها را از دست داد. شکست در آن بازی و همچنین دیدار هفته سوم مقابل التعاون، سپاهان را از بالای جدول دور کرد تا اینکه حالا در آستانه بازی‌های هفته پایانی، سپاهان حسرت آن امتیازاتی را بخورد که برابر این دو رقیب از دست داده است.

فارغ از هر نتیجه‌ای که فردا رقم بخورد، آنچه شاید بتوان آن را دستاورد سپاهان از این مسابقات دانست، عیان شدن نقاط ضعف تیم برای محرم نویدکیا، سرمربی این تیم است. در این چند بازی به خوبی ضعف سپاهان در زمان دفاع مشخص شد و شاید بر نویدکیا ثابت شد تیمش به خصوص در دفاع وسط ضعف دارد و بدون توجه به جوسازی رسانه‌های پایتخت، هنوز هم این تیم از لحاظ مهره در پست‌های حساسی مثل دفاع وسط ضعف دارد. محرم نویدکیا که تیم نایب قهرمان لیگ فصل قبل را بدون ضعف و بی نیاز به تقویت می‌دانست شاید حالا متوجه شده باشد چقدر این تیم برای مدعی شدن در زمین و البته روی نیمکت نیاز به تقویت دارد.

سپاهان در شرایطی به مصاف الدحیل قطر می‌رود که فرشاد احمدزاده، یکی از بهترین بازیکنانش را به دلیل دو اخطاره بودن در اختیار ندارد، همچنین شهریار مغانلو بهترین گلزن و محمد کریمی، هافبک وسط این تیم نیز به دلیل مشابه در بازی فردا غایب خواهد بود. در سوی دیگر نیز الدحیل برای بازی با سپاهان نمی‌تواند از المعز علی به دلیل دو اخطاره بودن استفاده کند.

ترکیب احتمالی الدحیل و سپاهان برای بازی فرداشب به شرح زیر است:

الدحیل: صلاح زکریا، توبی آلدرویرلد، بسام الراوی، محمد علاءالدین، سلطان البریک، کریم بوضیاف، لوئیز جونیور، تائه هی نام، اسماعیل محمد، ادمیلسون جونیور و مایکل اولونگا

سپاهان: رشید مظاهری، گئورگی گولسیانی، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، مسعود ریگی، سروش رفیعی، یاسین سلمانی، محمدرضا حسینی، میلاد جهانی و سجاد شهباززاده
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها