X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

22 اردیبهشت 1401, 10:11
کد خبر: 34662
خبرنگار: khani
نظرات: 1

آمار و ارقام؛ پرسپولیس تهران- سپاهان اصفهان؛

سهم برابر سپاهان‌وپرسپولیس از بازی در زمین بی طرف

سهم برابر سپاهان‌وپرسپولیس از بازی در زمین بی طرف تیم‌های پرسپولیس‌وسپاهان در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که هر کدام یک بار در زمین بی طرف در دیدار رو در رو برابر یکدیگر پیروز شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ایمنا، نبرد سپاهان‌وپرسپولیس را به طور قطع می‌توان مهم‌ترین دیدار هر فصل فوتبال ایران پس از دربی تهران بر شمرد. دیدار تیم‌های پرطرفدار تهران و اصفهان که در بعضی از فصول در دو دهه اخیر از دربی تهران هم اهمیت بیشتری پیدا کرده است پر از ماجرا و داستان‌های متنوع است که لازمه هر جدال سنتی به شمار می‌رود.

در ۷۷ رویارویی تاریخ دو تیم در همه رقابت‌ها از دهه ۴۰، سپاهان ۱۸ بار و پرسپولیس ۲۷ بار پیروز شده‌اند، ضمن اینکه ۳۲ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. همچنین تاکنون ۱۷۵ گل در بازی‌های دو تیم زده شده است که ۷۸ گل سهم سپاهان و ۹۷ گل سهم پرسپولیس بوده است.

به غیر از تهران و اصفهان، تبریز و اراک هم هر کدام یک بار میزبان مصاف دو تیم بوده‌اند که در تبریز سپاهان با نتیجه ۲ بر صفر پرسپولیس را شکست داد و در اراک پرسپولیس با حساب یک بر صفر بر سپاهان غلبه کرد.

سپاهان هرچند در مجموع رقابت‌ها برد کمتری نسبت به پرسپولیس کسب کرده اما در رقابت‌های لیگ برتر بهتر از پرسپولیس عمل کرده است و در مجموع یک برد بیشتر در این رقابت‌ها دارد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها