X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

1 خرداد 1401, 13:59
کد خبر: 34673
خبرنگار: khani
نظرات: 1

در فاصله دو هفته مانده تا پایان مسابقات؛

معادله دفاع آخر برای نویدکیا حل نشد

معادله دفاع آخر برای نویدکیا حل نشد عدم حضور عزت پورقاز سبب شد که در فصل بیست و یکم برخلاف فصل گذشته محرم نویدکیا ابهامات زیادی برای انتخاب زوج قلب خط دفاعی‌اش داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از "ورزش سه"، در ابتدای لیگ بیستم نیز محرم نویدکیا با چنین مشکلی درگیر شده بود ولی با اضافه شدن عزت پورقاز به ترکیب اصلی و قرار گرفتن او در کنار گولسیانی بود که از هفته‌های پایانی نیم فصل اول شاهد ثبات در این منطقه از زمین در اردوی طلایی‌پوشان بودیم و آمار گل خورده این تیم نیز نسبت به هفته‌های ابتدایی به شکل معناداری پایین آمد و آنها توانستند با کسب 65 امتیاز فصل را با رتبه نایب قهرمانی خاتمه دهند. سپاهان فصل گذشته 24 گل دریافت کرد که بخش عمده‌ای از آن تا هفته سیزدهم بود.
فصل گذشته محرم نویدکیا چهار مدافع میانی در اختیار داشت که مهدی‌زاده، نژادمهدی، گولسیانی و پورقاز بودند و با اتکا به عملکرد فصل گذشته این چهار بازیکن بود که در فصل جدید نیز کادر فنی سپاهان تصمیم گرفت تغییری در آرایش این نفرات ایجاد نکند و رقابت برای قرار گرفتن آنها در ترکیب اصلی بار دیگر از هفته‌های ابتدایی آغاز شد.



با این حال اتفافات جدیدی در فصل بیست و یکم انتظار سپاهان را می‌کشیدند؛ اتفاقاتی که شاید به فکر کادر فنی سپاهان نیز خطور نمی‌کرد. عزت‌ پورقاز که رهبر اصلی خط دفاعی سپاهان در فصل گذشته بود در این فصل به دلایل مختلف از جمله مصدومیت به هیچ وجه شرایط خوبی را تجربه نکرد و در رقابت‌های آسیایی نیز تنها ده دقیقه مقابل التعاون به میدان رفت که با اشتباه گولسیانی مجبور به متوقف کردن بازیکن حریف شد؛ خطایی که اخراج را برای او به همراه داشت. از سوی دیگر مهدی‌زاده هم برخلاف فصل گذشته که تا نیم فصل یکی از نفرات مورد توجه نویدکیا بود، به دلیل مصدومیت حضور در بسیاری از مسابقات را از دست داد تا عملا این نژادمهدی و گولسیانی باشند که قلب خط دفاعی سپاهان را تشکیل می‌دادند.



سپاهان اگرچه 17 گل خورده در جدول به نامش ثبت شده است و با احتساب 4 گلی که در دیدار برابر گل‌گهر خورد، 21 گل خورده برای این تیم آمار خوبی به حساب نمی‌آید و رتبه چهارم را از این حیث در جدول رده‌بندی در اختیار دارد.




به همین دلایل محرم نویدکیا و کادر فنی این تیم پس از بازی‌های آسیایی برای تغییر شرایط دست به تغییراتی زدند و پس از محرومیت گولسیانی و استفاده از نورافکن در قلب خط دفاعی، این تصمیم را در بازی‌های اخیر نیز با وجود اینکه گولسیانی در دسترس بود، تکرار کرده‌اند تا به نوعی عدم رضایت خودشان از شرایط خط دفاعی را هم نشان بدهند. استفاده از فرشاد احمدزاده در پست دفاع چپ نیز در همین راستا بود؛ اگرچه شاید نویدکیا دوست نداشته باشد که توانایی‌های این بازیکن را محدود کند، اما فعلا به نظر می‌رسد چاره‌ای ندارد.
طلایی‌پوشان اصفهانی تا پایان فصل دو دیدار دیگر برابر فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک در پیش دارند و به نظر می‌رسد با توجه به اینکه نورافکن در بازی برابر شهرخودرو نیز زوج نژادمهدی بود، بار دیگر شاهد حضور او در دفاع میانی باشیم؛ اتفاقی که شاید برخلاف میل باطنی این بازیکن در تیم امید و تیم ملی نیز برای او رخ داده است.



آنچه مسلم است اینکه محرم نویدکیا در فصل جاری نتوانست ترکیب مورد علاقه‌اش را پیدا کند و اگر پس از پایان فصل و مذاکره با مدیران باشگاه برای سومین سال پیاپی به عنوان سرمربی سپاهان باقی بماند، به احتمال فراوان شاهد یک بازنگری اساسی برای تقویت تیمش در این بخش خواهیم بود.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها