X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

12 تیر 1401, 11:30
کد خبر: 34733
خبرنگار: khani
نظرات: 0

چهار جای خالی و عدم توافق با گزینه‌ها؛

ساکت و پروژه های سخت پیش رو برای بستن سپاهانِ فصل جدید

ساکت و پروژه های سخت پیش رو برای بستن سپاهانِ فصل جدید باشگاه سپاهان در آستانه شروع تمرینات هنوز در نقل و انتقالات نتوانسته به خواسته های خودش برسد و کار سختی هم برای بستن تیم فصل جدید دارد.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ورزشی ایلنا، باشگاه سپاهان تا این لحظه فصل پر رفت و آمدی در نقل و انتقالات تابستانی داشته و 6 خروجی و 2 ورودی تا این لحظه داشته است و مشغول مذاکره با گزینه های مورد نظر خودش است تا جای خالی نفرات جدا شده را پر کند.

میلاد زکی پور و محمد دانشگر دو خرید قطعی این تیم تا این لحظه هستند و هنوز در برخی پست‌ها جای خالی نفراتی حس می‌شود که باشگاه باید در فرصت باقی مانده در خصوص آنها چاره ای بیاندشید. به همین بهانه به بررسی وضعیت نقل و انتقالات طلایی پوشان تا اینجای فصل می‌پردازیم:


* وضعیت مبهم خط دروازه

گلر اصلی سپاهان در فصل آینده مشخصاً رشید مظاهری است ولی برای گزینه روی نیمکت سپاهان تا اینجای کار وضعیت مشخصی ندارد. آنها با کریستوفر کنت اتریشی قرارداد دارند و اگر چه گفته می‌شود باشگاه تمایلی به حفظ او ندارد ولی قرار است مورایس در خصوص وی تصمیم گیری کند و احتمالاً این بازیکن راهی تیم دیگری خواهد شد. نیما میرزازاد هم با سپاهان قرارداد دارد و نیم فصل گذشته به صورت قرضی به نفت آبادان رفته بود و حالا سپاهان باید در خصوص او تصمیم گیری کند. هرچند خود میرزازاد اعلام کرده تمایلی به حضور در سپاهان ندارد و ترجیح می‌دهد در تیمی حضور داشته باشد که فرصت بازی به او برسد. در این شرایط باید دید تصمیم سپاهانی‌ها برای گلر دوم فصل جدید چه خواهد بود.



* سپاهان هنوز یک مدافع میانی می‌خواهد

سپاهانی‌ها بعد از جدایی گولسیانی، محمد دانشگر را به جای او جذب کرده و و با محمد نژادمهدی که صحبت از پیوستشن به استقلال بود هم تمدید کردند ولی باشگاه تمایلی به ادامه همکاری با عزت اله پورقاز نداشت و این بازیکن از سپاهان جدا شده است. بدین ترتیب باشگاه نیاز به جذب یک مدافع میانی دیگر هم دارد. آنها صحبت‌هایی با عارف غلامی و آرمین سهرابیان هم داشتند که به توافق نرسیدند و حالا شنیده می‌شود یک گزینه خارجی برای این پست مد نظرشان است و باید دید چه تصمیمی در این خصوص گرفته خواهد شد. از سوی دیگر با توجه به درخواست اسکوچیچ سپاهان فصل قبل از نورافکن به عنوان مدافع میانی استفاده می‌کرد و حالا هم اگر مورایس این خواسته را بپذیرد او هم یکی از گزینه های این پست خواهد بود و جذب میلاد زکی‌پور هم به نظر می‌رسد به همین دلیل صورت گرفته باشد.



* معمای سخت جانشینی دانیال

از دست دادن دانیال اسماعیلی‌فر بزرگترین چالش نقل و انتقالاتی سپاهان تا اینجای کار بوده است و سپاهانی‌ها هنوز نتوانستند جانشین مطمئنی در این پست به خدمت بگیرند. آنها یک مذاکره شکست خورده با رامین رضاییان داشتند و حالا پیشنهاد دومی هم به او ارائه دادند که بعید است مورد پذیرش رامین قرار بگیرد و هرچه هست اولویت سپاهان برای جانشینی اسماعیلی فر این مدافع راست با تجربه است. در کنار او اسامی دیگری چون سید احمد موسوی و فرشاد محمدی مهر هم مطرح شده که اولویت های بعدی سپاهان محسوب می‌شوند. طلایی پوشان اقدام به جذب بهنام برزای از گل گهر و مهدی شیری از فولاد کردند که در جذب هر دو نفر ناکام بوده و این دو بازیکن در تیم‌های خود ماندنی شدند.



* یاسین سلمانی، تنها ابهام خط هافبک

در خط هافبک چنته سپاهان پر است و حتی با وجود از دست دادن سروش رفیعی آنها نیاز به جذب بازیکن جدید ندارند، محمدرضا حسینی، فرشاد احمدزاده، جلال‌الدین علی محمدی، محمد کریمی،‌ مسعود ریگی در سپاهان حضور دارند و میلاد جهانی هم که به صورت قرضی از این تیم جدا شده به زودی به جمع طلایی پوشان بر می‌گردد و تنها یاسین سلمانی است که تکلیفش برای فصل جدید مشخص نیست و اگر سپاهان بتواند او را برای ماندن متقاعد کند خط هافبک این تیم تکمیل خواهد بود. هرچند شنیده می‌شود یکی از سه بازیکن خارجی مد نظر مورایس که قرار است جذب شوند در پست هافبک پشت مهاجم است.



* شکست در پروژه های خط حمله


سپاهان سجاد شهباززاده را از دست داده و تا کنون در مذاکره با گزینه‌های مختلف برای جانشینی او به توافقی نرسیده است. آنها ابتدا سراغ گادوین منشا رفتند و نتوانستند او را به خدمت بگیرند. پروژه بعدی آنها پیمان بابایی بود که تا این لحظه توافقی با او هم صورت نگرفته است و جذب کاوه رضایی هم در شرایطی که به خوبی پیش میرفت متوقف شد و به نتیجه نرسید. سپاهانی‌ها در حال حاضر در تلاش برای جذب ارسلان مطهری از استقلال هستند و یک گزینه هم قرار است از طریق مورایس به سپاهان معرفی شود و احتمال جذب مهاجم خارجی در این پست برای طلایی پوشان زیاد است.


بدین ترتیب سپاهان یک مدافع راست و یک مهاجم به صورت قطعی نیاز دارد و در کنار آن به جذب یک مدافع میانی و یک هافبک هجومی هم فکر می‌کند. تا کنون تنها دو بازیکن قطعی جذب شدند و شش نفر از این تیم جدا شدند.



روزهای پایانی ساکت؟

صحبت‌هایی در مورد کنار رفتن ساکت از مدیریت سپاهان در چند ماه اخیر مطرح بوده است و او را گزینه انتخابات فدراسیون فوتبال معرفی کردند. با توجه به اعلام فدراسیون زمان شرکت در انتخابات 14 تا 20 تیر ماه است و اگر ساکت واقعاً قصد حضور در انتخابات را دارد یعنی روزهای پایانی حضورش بر مسند مدیریت این باشگاه را سپری می‌کند. هرچند برخی منابع از منصرف شدن ساکت از حضور در انتخابات خبر می‌دهند و گفته می‌شود او قرار است این فصل مدیر سپاهان باقی بماند.


نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها