X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

6 شهریور 1401, 06:30
کد خبر: 34802
خبرنگار: khani
نظرات: 0

مدیر مجموعه ورزشگاه نقش‌جهان خبر داد:

چمن نقش‌جهان تحت عملیات "اورسیدینگ"/ برگزاری دیدار خانگی بعدی سپاهان در ورزشگاه

چمن نقش‌جهان تحت عملیات "اورسیدینگ"/ برگزاری دیدار خانگی بعدی سپاهان در ورزشگاه محمد قریشی از انجام عملیات اورسیدینگ بر روی چمن ورزشگاه نقش‌جهان خبر داد و تاکید کرد سپاهان مجددا از بازی خانگی بعدی‌اش در ورزشگاه خانگی خود از حریفان میزبانی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ایمنا، ورزشگاه نقش‌جهان به‌دلیل نامساعدبودن کیفیت چمن آماده برگزاری دیدارهای خانگی سپاهان اصفهان نیست و به‌دنبال آن طلایی‌پوشان زاینده‌رود در چارچوب هفته چهارم لیگ‌برتر، در ورزشگاه فولادشهر پذیرای تیم فوتبال فولاد خوزستان خواهند بود.

در همین راستا با محمد قریشی مدیر مجموعه ورزشگاه نقش‌جهان به گفت‌وگو پرداختیم تا وضعیت چمن ورزشگاه خانگی سپاهان و زمان آماده‌سازی‌اش را جویا شویم.

محمد قریشی درخصوص مشکلاتی که باعث شد ورزشگاه نقش‌جهان دچار کیفیت نامطلوب شود اظهارکرد: باتوجه به اینکه یک‌سری طوفان و گرمای شدید هوا در هفته‌های اخیر وجود داشته باعث شد زمین ورزشگاه نقش‌جهان قارچ بگیرد و چون درجه هوا خیلی بالا بود ناچار شدیم آب‌دهی بیشتری به چمن داشته باشیم تا چمن نسوزد؛ فکر می‌کنم در این شرایط طبیعی است و خیلی از چمن‌های سطح کشور نیز دچار همین اتفاق شده است.

وی در ادامه افزود: شرایط جوی ورزشگاه نقش‌جهان نیز خاص است و گرمای بیشتری دارد به‌علاوه اینکه طوفان‌های شدیدی می‌آید که آفت و گردوخاک را از مناطق مختلف به محیط ورزشگاه می‌آورد و چون چمن ورزشگاه نقش‌جهان حدوداً ۱۲ متر از سطح زمین پایین‌تر است، آفت‌ها بر روی چمن می‌نشیند. بنابراین چمن دچار قارچ‌گرفتگی شد و چون مصرف آب‌دهی‌مان به چمن بالا رفت قارچ در کل زمین پخش شد؛ ولی سریعاً از کارشناس‌های مختلفی استفاده کردیم و توانستیم قارچ را مهار کنیم.

مدیر مجموعه ورزشگاه نقش‌جهان از جابه‌جایی چمن این ورزشگاه خبر داد و گفت: عملیات اورسیدینگ بر روی چمن ورزشگاه نقش‌جهان آغاز شده و بذر جدیدی در بین چمن‌های موجود پاشیدیم؛ در نهایت قارچ را کنترل کردیم و بذرهای جدید نیز جوانه زده‌اند.

قریشی با اظهار نظر درباره اینکه ورزشگاه نقش‌جهان آماده میزبانی از دیدار سپاهان و فولاد را نیز داشت خاطرنشان کرد: می‌توانستیم بازی سپاهان و فولاد را در ورزشگاه نقش‌جهان برگزار کنیم اما تصمیم گرفتیم باتوجه به ریسک‌بالایی که برایمان داشت به آن برای این بازی و به‌مدت دو هفته استراحت بدهیم تا اورسیدینگ انجام بپذیرد و عملیات به پایان برسد.

وی تاکید کرد: مشکل چمن نقش‌جهان به‌زودی برطرف خواهد شد و پس از پایان عملیات اورسیدینگ، سپاهان از هفته ششم در ورزشگاه خانگی خود میزبان رقبا خواهد بود و اعلام کرد: با خنک‌شدن هوا و مهار آفت، مطمئناً به‌زودی مشکل چمن برطرف خواهد شد و پس از دیدار سپاهان در هفته‌های چهارم و پنجم، از هفته ششم ورزشگاه نقش‌جهان با یک چمن باکیفیت میزبان دیدارهای سپاهان در لیگ‌برتر خواهد بود و هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

مدیر مجموعه ورزشگاه نقش‌جهان با اشاره به اینکه این ورزشگاه مانند آزادی، آمادگی میزبانی از بانوان تماشاگر را دارد گفت: باتوجه به پلان‌بندی ورزشگاه و جداسازی‌های کاملی که از قبل برای سکوها، سرویس‌های بهداشتی و گیت‌ها اجرا شده اگر تصمیم بر این باشد که ورود بانوان به ورزشگاه نقش‌جهان آزاد شود ما مشکلی نداریم.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها