X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

16 شهریور 1401, 09:21
کد خبر: 34815
خبرنگار: khani
نظرات: 4

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال

شهریار مغانلو از سپاهان در تیم منتخب هفته

شهریار مغانلو از سپاهان در تیم منتخب هفته هفته پنجم لیگ برتر فوتبال با تساوی استقلال مقابل پیکان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته پنجم لیگ برتر فوتبال طی دو روز برگزار شد و به پایان رسید. در پایان این هفته مثل همیشه شاهد درخشش برخی از بازیکنان در ترکیب تیم‌هایشان بودیم که طبق معمول تیمی منتخب از این نفرات تشکیل دادیم.



دروازه‌بان: حسین حسینی (استقلال)

گلر استقلال در روزی که این تیم موقعیت‌های زیادی برای گلزنی از دست داد توانست با نمایش خوب و مطمئن خودش جلوی ضد حملات زهر دار شاگردان حسینی ایستادگی کند تا نشان دهد یک کاپیتان و رهبر مطمئن در قلب دروازه تیمش است. حسینی یک بار در دقایق پایانی نیمه نخست بازی دروازه تیمش را نجات داد و یک بار هم اواخر بازی بود که شوت مواج بازیکن پیکان را با یک سوپر سیو تماشایی از کنج دروازه به بیرون کشید. اگر حسینی نبود شاید استقلال دیداری که مستحق پیروزی در آن بود را با شکست به پایان می‌رساند.



مدافع راست: دانیال اسماعیلی‌فر (پرسپولیس‌)

مدافع راست قرمزها روز درخشانی در بازی با هوادار پشت سر گذاشت و از چهره‌های مثبت تیمش در این بازی بود. نفوذ‌های گاه و بیگاه او و حمله به سمت چپ دفاع هوادار از یک سو و حضور به موقع و موثر در یک سوم دفاعی خودی از سمت دیگر او را به یک بازیکن کارآمد برای تیمش در این میدان حساس بدل کرد. اسماعیلی فر با نمایش خوبش در سمت راست خط دفاعی پرسپولیس‌ باعث شده کمتر کسی دلش برای رامین رضاییان تنگ شود. اوج کار او روی گل اول پرسپولیس‌ بود که همکاری خوبی با سعید صادقی داشت و از روی خط توپ را به لوکادیا سپرد تا به ساده‌ترین شکل ممکن توپ را به تور دروازه هوادار بدوزد.



مدافع میانی: سامان فلاح (پیکان)

مدافع جوان پیکان تبدیل به یک پدیده و حتی فراتر از آن یک ستاره در ترکیب تیمش شده است. فلاح در بازی با استقلال اکثر توپ‌های ارسالی از جناحین را روی نبردهای هوایی موفق برگرداند تا هجوم بی امان آبی ها روی دروازه این تیم در اکثر مواقع به خلق موقعیت منجر نشود و اگر پیکان با یک امتیاز از بازی با استقلال بیرون آمد یکی از عوامل اصلی اش سامان فلاح است. او روی زمین هم روز کم اشتهایی را سپری کرد.



مدافع میانی: آرمان قاسمی (ذوب آهن)

برای دومین هفته پیاپی در تیم منتخب هفته ما قرار می‌گیرد و دلیلش علاوه بر عملکرد خوب دفاعی و کم اشتباه ظاهر شدن در برابر مهاجمان حریف خصوصاً در بازی این هفته مقابل سپاهان، زدن تک گل تیمش از روی نقطه پنالتی است که باعث شده رکورد شکست ناپذیری تیمش در لیگ برتر همچنان پابرجا بماند. قاسمی یک رهبر قابل اتکا در قلب خط دفاع تیمش است که عصای دست مهدی تارتار در انتهای زمین است و باعث شد فشار زیادی روی دروازه حبیب فرعباسی در این بازی ایجاد نشود. او زوج خوبی با قریشی تشکیل داده و باز کردن دروازه ذوبی‌ها با حضور این دو و البته امیرحسین صدقی کار دشواری شده است.



مدافع چپ: شایان مصلح (گل گهر)

گل‌گهر روز خیلی خوبی مقابل ملوان انزلی داشت و به جز گلزنی همه کار در بازی این هفته انجام داد و به قدری خلق موقعیت انجام دادند که خود مازیار زارع هم اعتراف کرد که تیمش شایسته شکست در این بازی بود. یکی از نفرات خوب گل گهر در این بازی بدون شک شایان مصلح است که نفوذهای خوبی به سمت راست ملوانی ها داشت و بارها زمینه ساز طراحی حمله از آن ناحیه برای تیمش شد که اگر مورد استفاده قرار می‌گرفت برتری پرگلی برای این تیم رقم خورده بود. مصلح در دفاع خیلی تحت فشار قرار نگرفت ولی در همان موقعیت‌ها هم بدون نقص عمل کرد.



هافبک دفاعی: رضا اسدی (تراکتور)

در بازگشت به تراکتور توانسته به خوبی به روزهای اوج خودش برگردد و زوج خطرناکی با صفا هادی در کمربند خط میانی تراکتور تشکیل دهد و درخشش او باعث شده کاپیتان تراکتور مهدی کیانی نیمکت نشین شود. اسدی موفق شد مقابل آلومینیوم علاوه بر عملکرد قابل قبول در خط هافبک و بازی تخریبی مقابل تیم حریف، در دقایق پایانی بازی گل دوم تیمش را هم به ثمر برساند تا بازی خوبش را تکمیل و یک برد با تفاضل گل برای تیمش به ارمغان بیاورد و از خوب های هفته پنجم لقب بگیرد.



هافبک هجومی: سعید صادقی (پرسپولیس)

ستاره بی چون و چرای هفته پنجم لیگ برتر بود و کسی در دادن لقب بهترین بازیکن هفته به این بازیکن تردید ندارد. صادقی که با انتقالی پر سرو صدا به پرسپولیس آمده بود بابت عدم برآورده کردن انتظارها از خودش در هفته‌های ابتدایی لیگ خیلی تحت فشار بود و پنج هفته طول کشید تا موتورش روشن شود و همان بازیکن خطرناک گل گهر شود و حتی نمایشی بهتر از آن دوران داشته باشد. دو گل و تاثیر مستقیم روی یک گل دیگر یعنی صادقی معمار پیروزی تیمش مقابل هوادار بود و ادامه این روند او را به بازیکن محبوب یحیی گل محمدی تبدیل خواهد کرد.



هافبک هجومی: رضا دهقانی (نفت مسجدسلیمان)

مسجدسلیمانی‌ها در دربی نفتی‌ها دست به کار ارزشمندی زده و بازی شکست خورده با با پیروزی عوض کردند. ستاره نفت مسجد در بازی با حریف هم استانی هم رضا دهقانی بود که به عنوان یک هافبک هجومی بار خط حمله تیمش و طراحی حملات را به دوش کشید و یکی از دو گل تیمش را هم با تیزهوشی به ثمر رساند. دو پاس کلیدی و پنج باز پس گیری توپ در کنار یک دریبل موفق سایر آمار مثبت دهقانی مقابل صنعت نفت بود تا او را بهترین بازیکن تیمش و یکی از نفرات تیم منتخب هفته قرار دهد.



مهاجم: کریم اسلامی (نساجی)

مهاجم با تجربه نساجی امسال هم قصد دارد چهره ویژه تیمش در لیگ برتر باشد و این را در بازی با مس کرمان به خوبی نشان داد. او یکی از دو گل تیمش را به ثمر رساند و یک پاس ارزشمند هم ارسال کرد که می‌توانست یک پاس گل باشد و با بی دقتی هم تیمی هایش از بین رفت. او ستاره تیمش در این هفته بود و حمید مطهری به خوبی از تجربه او در تیمش می‌تواند استفاده کند.

مهاجم: یورگن لوکادیا (پرسپولیس‌)

در سومین حضورش در ترکیب پرسپولیس بازهم نشان داد همان بازیکنی است که یحیی گل محمدی نیاز داشت و اصرار برای خرید او اشتباه نبود. او شاید در زمین کارهای عجیب و غریبی انجام ندهد ولی یک وقت‌هایی دقیقاً همان‌جایی است که باید باشد و کار را تمام خواهد کرد. او فرصت طلب است و ضربات آخر را به خوبی به ثمر می‌رساند و حالا دیگر پرسپولیس‌ با حضور او مشکلی در خط حمله ندارد.



مهاجم: شهریار مغانلو (سپاهان)

در نوک حمله سپاهان یک مهاجم کامل است و حتی در هفته‌هایی که موفق به گلزنی نمی‌شود آمار توپ گیری و پرس از جلو و نبردهای هوایی موفق و البته موقعیت سازی برای وینگر های کنار دستش همیشه او را در بین برترین های لیگ برتر قرار می‌دهد و در بازی با ذوب آهن علاوه بر همه این ها یک گل کاملاً انفرادی را به زیبا ترین شکل ممکن به ثمر رساند و اگر مدافعان سپاهان پنالتی نداده بودند گل زیبای مغانلو سه امتیازی بود و می‌توانست سپاهان را تا حد زیادی در جدول بالا بکشد.


نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها