X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

27 مهر 1401, 14:05
کد خبر: 34833
خبرنگار: khani
نظرات: 0

آمار و تقابل‌های جذاب تراکتور - سپاهان؛

نبرد حیثیتی مورایس و بردیف در نقش جهان

نبرد حیثیتی مورایس و بردیف در نقش جهان یکی از جذاب‌ترین دیدارهای هفته دهم لیگ برتر تقابل حساس سپاهان و تراکتور است.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ورزشی ایلنا، در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر تقابل‌های جذاب و مهمی در پیش داریم که یکی از حساس‌ترین‌ دیدارها بدون شک تقابل سپاهان و تراکتور است که قرار است در ورزشگاه نقش جهان به مصاف هم بروند. دو تیم مدعی قهرمانی که با دو سرمربی خارجی کار خود را امسال شروع کردند و البته تا اینجای کار انتظارات را از خود نتوانستند برآورده کنند و نتیجه بازی این هفته برای هر دو مهم و حیاتی است. به این بهانه به سراغ آمار و ارقام و تقابل‌های جذاب بازی امروز می‌رویم:



* طلسم 3357 روزه نقش جهان

در 14 جدال لیگ برتری دو تیم در اصفهان، سپاهان هشت بار موفق به شکست تراکتور شده و در سوی دیگر تراکتور سه بار سپاهان را در اصفهان شکست داده است. از جمله بردهای تراکتور در اصفهان می‌توان به بهترین پیروزی تراکتور برابر سپاهان اشاره کرد که در اوایل دهه نود در فولادشهر با نتیجه چهار بر یک رقم خورد.

در 14 دیدار دو تیم در اصفهان 31 گل به ثمر رسیده است که سپاهان 20 و تراکتور 11 گل از آن سهم داشته‌اند.

نکته جالب توجه شکست‌ناپذیری طولانی‌مدت سپاهان مقابل تراکتور در اصفهان است. آخرین شکست سپاهان مقابل تراکتور در اصفهان به سیزدهمین دوره لیگ برتر بازمی‌گردد جایی که تراکتور با تک گل علی کریمی از روی نقطه پنالتی در دقیقه 70 موفق به شکست سپاهان شد. آن دیدار در بیستم مردادماه سال 1392 یعنی 3357 روز پیش برگزار شد و از آن بازی تا روز بازی دو تیم، سپاهان در اصفهان هشت بار مقابل تراکتور قرار گرفته که به پنج پیروزی و سه تساوی دست یافته است.



* آقای گل و مهندس لیگ مقابل دژ محکم دفاعی

آقای گل لیگ برتر با 6 گل زده و بهترین پاسور لیگ برتر با 6 پاس گل تا اینجای کار هر دو از تراکتور هستند. محمد عباس‌زاده به لطف هتریک در بازی اخیر مقابل نفت مسجد سلیمان با عبور از لوکادیا به صدر جدول گلزنان رسید و ریکاردو آلوز، هافبک تراکتور هم در صدر جدول پاس گل ها قرار دارد و این نشان می‌دهد این دو نفر در ایجاد فرصت گل و گلزنی تبحر خاصی دارند ولی به این معنی نیست که کار راحتی برای رسیدن به دروازه سپاهان خواهند داشت.

عبور از مسعود ریگی در پست هافبک دفاعی و خط دفاع مستحکم سپاهان با حضور داسیلویرا و محمد دانشگر کار راحتی نیست و پشت سر آنها هم گلر ملی پوش سپاهان، پیام نیازمند ایستاده که به این راحتی تسلیم نخواهد شد. سپاهان در دو بازی قبلی خود گلی دریافت نکرده و در 5 بازی گذشته تنها 2 گل خورده و نشان می‌دهد باز کردن دروازه طلایی پوشان کار راحتی نیست.



* تراکتوری‌های سپاهان و سپاهانی‌های تراکتور

دو تیم بر خلاف فصل‌های قبل بازیکنان مشترک زیادی ندارند. نفراتی مثل احسان حاج‌صفی، سعید آقایی، محمد ایران‌پوریان، محمد ابراهیمی، اکبر ایمانی، خالد شفیعی و... که سابقه بازی برای هر دو تیم را دارند در حال حاضر در تیم‌های دیگری بازی می‌کنند و دیگر عضو هیچکدام از دو تیم نیستند و فقط چهار بازیکن از دو تیم هستند که در صورت حضور در زمین به تقابل تیم سابقشان می‌روند.

در تراکتور رضا اسدی و مهدی کیانی سابقه بازی در ترکیب سپاهان را داشتند و حالا اگر بردیف صلاح بداند و به آنها میدان دهد با تیم سابق بازی خواهند کرد. از سوی دیگر فرشاد احمدزاده در سپاهان توپ می‌زند و سابقه حضور در تراکتور را مدتی به عنوان بازیکن قرضی در کارنامه دارد و همچنین رشید مظاهری هم گلر سابق تراکتور است که الان عضو سپاهان است و البته بعید است به او فرصت بازی برسد.



* شرایط جدول

سپاهان با 16 امتیاز در جایگاه سوم جدول و پشت سر سرخابی‌های صدرنشین ایستاده است و برتری در این بازی خانگی در صورتی که خیلی خوش شانس باشند می‌تواند حتی آنها را در پایان هفته دهم صدرنشین کند مشروط بر اینکه استقلال مقابل آلومینیوم و پرسپولیس برابر ملوان شکست بخورند یا در صورت تساوی این دو، سپاهان حداقل با تفاضل 2 گل از تراکتور پیروز شود و در هر صورت برتری سرخابی‌ها بهترین جایگاه طلایی پوشان همین سومی است. از سوی دیگر در صورت شکست احتمال سقوط حتی تا پله ششم جدول هم برای آنها وجود دارد. گل گهر، نساجی و خود همین تیم تراکتور می‌توانند بالاتر از سپاهان در پایان هفته قرار بگیرند.

در سمت دیگر ماجرا تراکتور رتبه پنجمی است که 14 امتیاز کسب کرده و 2 امتیازی سپاهان قرار گرفته است. برتری در این بازی برای شاگردان بردیف قطعاً آنها را بالاتر از سپاهان قرار خواهد دارد و اگر گل گهر نتوانت ذوب آهن را شکست دهد یک پله صعود دیگر هم برای سرخپوشان تبریزی رقم می‌خورد.

نساجی، فولاد، مس رفسنجان، آلومینیوم و هوادار تیم هایی هستند که روی کاغذ می‌توانند از تراکتور پیشی بگیرند. یعنی شکست تراکتور و رقم خوردن برخی نتایج با توجه به نزدیکی امتیازات تیم‌های لیگ ممکن است این تیم را حتی به رتبه دهم جدول تنزل دهد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها