X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

28 آذر 1401, 06:33
کد خبر: 34848
خبرنگار: khani
نظرات: 0

ملوان- سپاهان / بازگشت به لیگ برتر در سن سیروس

ملوان- سپاهان / بازگشت به لیگ برتر در سن سیروس کمتر از یک روز پس از پایان جام جهانی، تیم‌های ملوان و سپاهان در اولین دیدار هفته دوازدهم به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _دوشنبه، بیست‌وهشتم آذرماه_ از ساعت ۱۵ تیم‌های ملوان و سپاهان در ورزشگاه سیروس قایقران به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال؛ جام خلیج‌فارس

دیدار تیم‌های ملوان و سپاهان

دوشنبه، بیست‌وهشتم آذرماه، ساعت ۱۵

ورزشگاه: سیروس قایقران

داور: امیرسامان سلطانی

آخرین رویارویی: سپاهان ۲- ملوان ۲

پخش زنده: شبکه اصفهان، شبکه ورزش

آغاز مجدد لیگ پس از فینال دیوانه‌دار

بدون شک یکی از موقعیت‌های سخت هواداران فوتبال در ایران انتقال از یکی از زیباترین ادوار جام جهانی با آن فینال دیوانه‌وارش به مسابقات لیگ برتر ایران است، جایی که بازی‌های خسته کننده که اکثراً یک طرف آن در حال ارائه بازی دفاعی و تأخیری است، در انتظار فوتبال دوستان ایرانی است. در هر صورت چه بخواهیم چه نخواهیم بازی‌های زیبای جام جهانی با آن سطح کیفی برگزاری به پایان رسیده است و باید از امروز خود را آماده تماشای مسابقاتی کنیم که از همه لحاظ چه فنی و چه نوع پوشش تلویزیونی و برگزاری مسابقات در سطح پایینی قرار دارد.

لیگ برتر پس از تعطیلی تقریباً دو ماهه از امروز در شهرهای مختلف از سر گرفته می‌شود. سپاهان که با مورایس، سرمربی جدید خود ۱۱ هفته پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و در نهایت با قرار گرفتن در رتبه چهارم به تعطیلات رفت در شروع مجدد لیگ در ورزشگاه سیروس قایقران یا همان سن سیروس، ملوان، تیم رده چهاردهم جدول را در پیش دارد، ملوانی که با بردی جالب توجه مقابل فولاد وارد تعطیلات لیگ شد.

یکی به دنبال قهرمانی، یکی به دنبال بقا

سپاهان در حالی لیگ را پیش از جام جهانی به پایان رساند که در آخرین دیدار مقابل مس رفسنجان به یک تساوی ناامید کننده بدون گل رسید. این تساوی که سپاهان را ۲۰ امتیازی کرد، باعث سقوط دو پله‌ای این تیم در جدول و قرار گرفتن در رتبه چهارم شد و از سوی دیگر باعث شد اختلاف امتیاز زردپوشان با صدر جدول به چهار امتیاز افزایش پیدا کند. با این حال در این هفته با توجه به اینکه پرسپولیس و استقلال، تیم‌های اول و دوم جدول مقابل یکدیگر بازی دارند، به نظر فرصت خوبی برای سپاهان مهیا است تا با پیروزی در زمین ملوان، فاصله خود را با دو رقیب اصلی‌اش کمتر کند.

در سوی دیگر ملوانی حضور دارد که پس از سال‌ها به لیگ برتر بازگشته است و قصد ندارد خیلی زود دوباره به لیگ آزادگان سقوط کند. هدف ملوان در سال اول پس از بازگشت به لیگ برتر بقا است و فعلاً در رقابت با تیم‌هایی مثل صنعت نفت، نفت مسجد سلیمان و مس کرمان، عملکرد نسبتاً مناسبی داشته است، هرچند ملوان آنچنان نیز با منطقه سقوط حاشیه امنیت ایجاد نکرده است. شاگردان مازیار زارع که با ۹ امتیاز در رده چهاردهم جدول حضور دارند تنها به دلیل تفاضل گل بهتر در منطقه سقوط قرار نگرفته‌اند و فعلاً أوضاع برای این تیم خطرناک است.

سرمربی ملوان، آخرین گلزن رویارویی‌های سپاهان و ملوان

پانزدهمین دوره لیگ برتر آخرین فصلی بود که ملوان در لیگ برتر حضور داشت. آن فصل آغاز سال‌های بحرانی سپاهان در اواخر دهه نود بود و زردپوشان با ایگور استیماچ در حال گذراندن یک فصل تلخ همراه با ناکامی بودند. در هفته بیست و چهارم آن فصل سپاهان در فولادشهر به مصاف ملوان رفت. در آن دیدار ابتدا این سپاهان بود که با گل دقیقه ۱۳ رسول نویدکیا پیش افتاد اما در أواسط نیمه دوم محمد حسین کنعانی زادگان، مدافع ملوان که حالا به عنوان یکی از مدافعان شاخص و البته پرحاشیه فوتبال ایران شناخته می‌شود بازی را به تساوی کشاند. با این حال پنالتی دقیقه ۸۷ لوسیانو پریرا سپاهان را در آستانه پیروزی قرار داد اما در آخرین ثانیه‌های بازی، مازیار زارع، کاپیتان ملوان که حالا سرمربی این تیم است بازی را به تساوی کشاند. در پایان آن فصل استقلال خوزستان، آن قهرمانی اعجاب انگیز را در لیگ برتر جشن گرفت، سپاهان یازدهم شد و ملوان با گل دقایق پایانی که از سیاه جامگان در مشهد خورد، به جای این تیم به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

ترکیب احتمالی

ملوان: ایمان صادقی، سید عبدالله حسینی، سعید کریمی، مجید عیدی، میلاد جهانی، محمود مطلق‌زاده، محمدصادق بارانی، مهران احمدی، مهدی مؤمنی، محمد قادری و سجاد بازگیر

سپاهان: پیام نیازمند، رناتو داسیلویرا، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، مسعود ریگی، محمد کریمی، محمد قربانی، الویس کامسوبا، فرشاد احمد زاده و شهریار مغانلو

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها