X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

18 بهمن 1401, 10:07
کد خبر: 34875
خبرنگار: khani
نظرات: 0

فولاد- سپاهان / پیچ سخت در مسیر قهرمانی

فولاد- سپاهان / پیچ سخت در مسیر قهرمانی در حساس‌ترین دیدار هفته نوزدهم لیگ برتر، تیم صدرنشین در اهواز به مصاف فولاد می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _سه‌شنبه هجدهم بهمن‌ماه_ از ساعت ۱۸ تیم‌های فولاد و سپاهان در ورزشگاه فولاد آرنا در اهواز به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و سپاهان

سه‌شنبه، هجدهم بهمن‌ماه، ساعت ۱۸:۰۰

ورزشگاه: فولاد آرنا

داور: محمدحسین زاهدی‌فر

آخرین رویارویی: سپاهان صفر- فولاد یک

پخش زنده: شبکه ورزش، شبکه اصفهان، شبکه خوزستان

فولاد، پیچ سخت مسیر قهرمانی سپاهان

فاصله پنج امتیازی که از هفته چهاردهم بین سپاهان و تیم صدرنشین ایجاد شده بود طی دو هفته از بین رفت و سپاهان با پیروزی‌های با ارزشی که در این هفته‌ها مقابل مس کرمان، استقلال، نساجی و گل‌گهر کسب کرد توانست به لطف توقف پرسپولیس مقابل رقبا به صدر جدول برسد، جایگاهی که به عنوان اولین تیم در فصل جاری و همچنین در هفته‌های ابتدایی تصاحب کرده بود.

با این حال سپاهان که با ۳۶ امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس در صدر جدول تکیه زده است، باید در اولین هفته پس از صدرنشینی در یکی از سخت‌ترین دیدارهای خارج از خانه باقیمانده تا پایان فصل به مصاف فولاد برود. فولاد یکی از سخت‌ترین رقبای سپاهان در خارج از خانه محسوب می‌شود، طلایی‌پوشان اصفهانی در هشت فصل گذشته موفق به شکست فولاد در اهواز نشده‌اند و حتی در سه فصل اخیر در گلزنی مقابل این تیم در خانه‌اش ناکام بوده‌اند.

در کنار آمار ضعیف سپاهان در اهواز مقابل فولاد، باید به محرومان پرتعداد این تیم نیز اشاره کرد، سپاهان برای دیدار با فولاد رامین رضائیان، محمد دانشگر، محمد کریمی و امید نورافکن را در اختیار ندارد و باید دید نفرات جایگزین می‌توانند به خوبی جای محرومان این هفته سپاهان را پر کنند یا خیر.

تنها نقطه امیدواری سپاهانی‌ها می‌تواند فرم خوب این تیم در هفته‌های گذشته باشد، سپاهان پنج دیدار اخیر خود در لیگ و جام حذفی را با پیروزی پشت سر گذاشته است و از لحاظ روانی در بالاترین سطح خود قرار دارد. شهریار مغانلو به عنوان مهاجم نوک این تیم این روزها بهترین بازیکن تیمش بوده است، او که امید اول گلزنی سپاهان است در غیاب رامین رضائیان و امید نورافکن، شاخص‌ترین چهره تیم صدرنشین در فولاد آرِنا به‌شمار می‌رود.


پذیرایی دوباره فولاد از صدرنشین لیگ

فولاد در شرایطی به مصاف سپاهان می‌رود که همین دو هفته پیش نیز از تیم صدرنشین که در آن مقطع پرسپولیس بود پذیرایی کرد. شاگردان نکونام آن دیدار جنجالی را به لطف تک گل زیبای روبرتو تورس به سود خود به پایان رساندند و زمینه‌ساز از دست رفتن صدر جدول توسط پرسپولیس شدند، آنها حالا امیدوارند دوباره تیم صدرنشین را در فولاد آرنا متوقف کنند تا نشان دهند اگر مدعی نیستند، حداقل مدعیان را خوب متوقف می‌کنند.

نکته جالب در مورد فرم فولاد این است که در پنج بازی اخیر این تیم در لیگ یا بازی‌ها بدون گل به پایان رسیده است یا تنها یک گل تیم پیروز را مشخص کرده است، درست برخلاف بازی‌های سپاهان که در بازه مشابه ۱۲ گل داشته است؛ ۹ گل برای سپاهان و سه گل برای رقبای این تیم در پنج بازی اخیر.

تیم سخت‌کوش و دفاعی جواد نکونام که در نیم‌فصل نخست با گل ثانیه‌های پایانی پاتوسی اولین شکست فصل را به سپاهان در فولادشهر تحمیل کرد، هفته گذشته با شکست بدموقع مقابل تراکتور، شانس رسیدن به مربع قهرمانی در بالای جدول را از دست داد. فولاد در حال حاضر با ۲۴ امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد و با تیم چهارم جدول یعنی گل‌گهر فاصله‌ای شش امتیازی دارد.

فولاد به عنوان تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، پس از انجام بازی با سپاهان و سپس مس رفسنجان، به قطر می‌رود تا اول اسفندماه در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الفیصلی عربستان برود.


ترکیب احتمالی

سپاهان در غیاب چهار ستاره خود امروز با ترکیبی بسیار متفاوت نسبت به بازی قبل برابر فولاد صف‌آرایی می‌کند. از سوی دیگر اما فولاد که در دو بازی قبلی برابر دو تیم مدعی پرسپولیس و تراکتور به میدان رفته است، احتمالاً تغییر خاصی در ترکیبش ایجاد نشود و با همان سیستم دفاعی ۴-۲-۳-۱ مخصوص جواد نکونام برابر سپاهان صف‌آرایی می‌کند.

ترکیب احتمالی دو تیم به شرح زیر است:

فولاد: کریستوفر کنت، عارف آقاسی، محمد امین حزباوی، سعید آقایی، مهدی شیری، سینا مریدی، محمدرضا غبیشاوی، احسان پهلوان، سعید واسعی، روبرتو تورس و ساسان انصاری

سپاهان: پیام نیازمند، نیلسون جونیور، سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، آریا یوسفی، مسعود ریگی، مانوئل فرناندز، جلال‌الدین علی‌محمدی، محمد علی‌نژاد، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو.

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها