X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

27 اسفند 1401, 07:05
کد خبر: 34888
خبرنگار: khani
نظرات: 1

مورایس: عشق و علاقه‌ام به هواداران سپاهان را ثابت می‌کنم

مورایس: عشق و علاقه‌ام به هواداران سپاهان را ثابت می‌کنم "عشق و علاقه‌ام به هواداران را ثابت خواهم کرد چرا که آنان لیاقتش را دارند؛ خیلی دوست‌شان دارم و حواسم به آنان هست. می‌توانیم در کنار یکدیگر در مسیری که پیش‌رویمان است موفق شویم اما صادقانه بگویم من نمی‌توانم جای خدا باشم اما تلاش می‌کنیم بهترین دستاوردها را از آن خود کنیم.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ایمنا، پس از انجام ۲۳ هفته از رقابت‌های فصل بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران، سپاهان با فاصله‌ای سه‌امتیازی نسبت به استقلال و چهار امتیازی نسبت به پرسپولیس در صدر جدول قرار گرفته است و سال ۱۴۰۱ را با این دستاورد خیلی‌خوب به پایان رساند. طلایی‌پوشان در شرایطی صدرنشین لیگ برتر هستند که می‌توان بدون اغماض ژوزه مورایس تاثیر فراوانی در کسب آن داشته است. سرمربی پرتغالی ابتدای فصل از اروپا به ایران آمد تا یک طلسم چندساله را برای سپاهانی‌ها بشکند و این تیم را برای ششمین‌بار قهرمان لیگ برتر ایران کند.

قبل از فرا رسیدن سال ۱۴۰۲، به تمرین تیم فوتبال سپاهان سر زدیم تا گفت‌وگوی ویژه، دوستانه و متفاوتی با ژوزه مورایس داشته باشیم؛ سرمربی باپرستیژ پرتغالی طلایی‌پوشان از حضورش در ایران و تجربه جدیدی که به‌دست آورده گرفته تا درخصوص علایق خود به غذاها و سنت ایرانی‌ها و اهدافی که با سپاهان در سال جدید دارد صحبت کرد و از وعده‌هایش به هواداران و طرز دیدگاه متفاوتی که در سر می‌پروراند با دوربین ایمنا صحبت کرد.

در ادامه این گفت‌وگوی اختصاصی و خاص را به‌صورت ویدئو و متن مشاهده خواهید کرد؛

برای مردم فوق‌العاده و پروژه سپاهان اینجا هستم

من برای مردم و احساسی که نسبت به آن‌ها دارم و همچنین برای پروژه‌ای که باشگاه در نظر دارد به ایران و سپاهان آمدم. ایران کشور فوق‌العاده با مردمی دوست‌داشتنی و سرزمین آینده‌داری است و من برای همین اینجا هستم.

دوست‌دارم اطلاعات جدیدی درباره عید نوروز کشف کنم

می‌دانم که جشن سال نو است البته که هنوز اطلاعات زیادی درخصوص آن ندارم؛ عید نوروز یک جشن مردمی است و روزهای خوشی را برای مردم در پیش دارد. من هم بی‌صبرانه منتظر آن روز هستم تا بتوانم راجع‌به آن اطلاعات بیشتری کشف کنم.

قورمه‌سبزی به یکی از غذاهای سنتی پرتغالی شبیه است

قورمه‌سبزی شبیه به یکی از غذاهای سنتی پرتغالی است که با لوبیا، برنج و گوشت پخته می‌شود؛ هر دوی آن‌ها در یک سبک است و تفاوت جزئی دارد. همین شباهت موجب شد به‌محض اینکه این غذا را امتحان کردم به آن علاقه‌مند شوم.

پختن سمنو بیانگر آرامش و اتحاد میان مردم است

فرصت این را داشتم که سمنو و حتی شانس پختن این غذا را تجربه کنم (قرار گرفتن کنار سایرین برای هم‌زدن سمنو و در میان جمع بودن) که این کار واقعاً قشنگ است و به معنی اتحاد و یک‌دلی است. مردم با آرامش و در کنار یکدیگر برای هدف مشترک آن‌را انجام دهند و فکر می‌کنم دو روز زمان می‌گذرد تا پخته شود. جالب است که مردم نمی‌توانند دست از هم‌زدن آن بردارند و باید به‌صورت پشت‌سرهم این کار را انجام دهند و هر زمان یکی خسته می‌شود شخص دیگری این وظیفه را برعهده می‌گیرد. زیبایی این اتحاد وقتی نمایان می‌شود که علاوه‌بر خانواده و دوستان، افراد دیگری نیز در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

قدرت واقعی سمنو ایجاد عشق و دوستی‌ست

سمنو یک حس کثرت از نظر تعداد افراد به‌من می‌دهد؛ نه‌تنها افرادی که آنجا هستند تا از سمنو استفاده کنند بلکه به‌قول شما ایرانی‌ها به‌عنوان نذری به دیگران می‌دهند. سهیم شدن و حسی که طبیعت از ما می‌خواهد به‌جای دعوا و درگیرشدن با هم‌دیگر صمیمی باشیم و همه‌چیز را با دیگران به اشتراک بگذاریم. اینکه به اطراف‌مان نگاه کنیم و متوجه شویم با شریک‌بودن دیگر نیاز نیست از چیزی رنج ببریم. این باهم‌بودن است که سمنو به‌من حس خوبی می‌دهد. درمورد مقوی‌بودن سمنو به‌من اطلاعاتی داده‌اند اما فراتر از مقوی‌بودن، آن ارزشی است که درست‌کردن آن به‌ما می‌دهد و عشق، دوستی، شادی اتحاد و اهداف مشترکی است که مردم هنگام پختن آن به‌هم می‌دهند. قدرت واقعی که می‌شود درخصوصش صحبت کرد همین مسئله است و روشی که انجام می‌گیرد از خود تقویت سمنو مهم‌تر خواهد بود.

در اصفهان آرامش حکمفرماست

اصفهان یک‌شهر خیلی دوست‌داشتنی است که می‌توان ترکیب عشق مردم و همدلی طبیعت را دید؛ تنفس را می‌شود لمس کرد و در کل می‌توانم بگویم شهر آرامی است.

تهران به کوه آتشفشان شباهت دارد

تهران شهری با معماری‌های زیباست، هنوز هم فکر می‌کنم جدای از ترافیکی که این شهر دارد احساس آن به‌گونه‌ای است که شما می‌توانید جابه‌جایی و تحرک متفاوت، رفت‌وآمد و تعجیل را از مردم در سطح شهر ببینید. انرژی موجود در تهران یک جهشی دارد که مانند کوه‌آتشفشان است؛ نمی‌خواهد آتش به‌پا کند اما حس خروشی دارد که با آرامشش، به‌اندازه کافی گرم هست و یک حس تعادل را همراه خودش دارد.

صداقت در مسیر موفقیت

می‌توانیم وعده‌هایی به هواداران بدهیم که البته به خودمان بستگی دارد و آن صداقتی که در رهبریت‌مان خواهیم داشت مورداهمیت است تا در مسیرمان برای خوشی افرادی که کنار خودم هستند و همچنین دیگران به اهداف‌مان برسیم. قولی که می‌توانیم به هواداران بدهیم این است که از ما حمایت کنند ما هم به‌کارمان ادامه می‌دهیم و نشان خواهیم داد به آن شادی و موفقیتی که به‌دنبالش هستیم برسیم.

عاشق هواداران سپاهان هستم و این را ثابت می‌کنم

وعده دیگری که می‌دهم این است که عشق و علاقه‌ام به هواداران را ثابت خواهم کرد چرا که آنان لیاقتش را دارند؛ بدانند خیلی دوست‌شان دارم و می‌توانیم در کنار یکدیگر در مسیری که پیش‌رویمان است موفق شویم. صادقانه بگویم من نمی‌توانم جای خدا باشم اما اگر بتوانیم از هر لحاظ به هر پیشرفتی که بخواهیم می‌رسیم.

نباید با تلافی‌کردن و انتقام به‌دنبال برنده‌شدن باشیم

به‌عنوان یک‌شخص قدرت و آرزوی من پیروزی در هر شرایطی است و می‌خواهم برنده شوم اما برنده‌شدن این‌گونه نیست که بخواهیم با تلافی‌کردن، انتقام‌گرفتن و جنگیدن جلو برویم چرا که باید با حوصله و در مسیر درست کارمان را انجام دهیم تا بهتر شویم و فرصت پیروزی را پیدا کنیم. همچنین از لحاظ ذهنی باید آماده شویم. با احترام به همه برای بردن پیش می‌رویم، گاهی‌اوقات اهداف مشترک داریم اما دیگرام از ما بهتر هستند و می‌پذیریم که این سبک از زندگی می‌تواند اتفاق بیفتد اما هرروز به پیروزی فکر می‌کنیم و می‌خواهم این سبک از فکر و زندگی‌کردن را به بازیکنانم و مردم انتقال دهم.

قهرمانی با سپاهان در میان اهداف شخصی‌ام قرار دارد

در سال جدید برای ایرانی‌ها، کسب مقام قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر همراه با سپاهان جزو اهداف زندگی من هست که می‌خواهم با یک گروه در مسیری مشخص پیش برویم و می‌خواهیم در این رقابت بهترین باشیم.

سپاهان منحصربه‌فرد است اما با سایر تیم‌های قبلی‌ام مقایسه‌اش نمی‌کنم

در فوتبال ایران و باشگاه سپاهان یک واقعیت متفاوتی را تجربه می‌کنم اما نمی‌توانم این شرایط را با لیگ‌ها و تیم‌های دیگر مقایسه کنم؛ سپاهان یک‌تیم منحصربه‌فردی‌ست اما عادلانه نیست به‌خاطر شرایط کنونی مقایسه‌ای میان سپاهان و دیگر تیم‌ها انجام شود. سپاهان از لحاظ ساختار و سازماندهی رو به‌رشد است و می‌تواند در این مسیر موفق‌تر هم شود.

به گذشته‌ام فکر نمی‌کنم

این ماجرا در گذشته هم وجود داشته و هم‌اکنون به‌عنوان تیم برتر به مسیر خود ادامه می‌دهد. ما هم به‌همین دلیل اینجا هستیم و تلاش می‌کنیم اما نمی‌توانم با سایر تیم‌ها مقایسه‌اش کنم زیرا زمان فعلی و تیم متفاوت است. هم‌اکنون اینجا حضور دارم و تمرکزم بر روی سپاهان است؛ به عقبه و سابقه‌ای که دارم علاقه‌مندم و به آن‌ها فکر می‌کنم، اما دیگر گذشته‌اند و به سپاهان، کادرفنی و بازیکنان و همچنین مردم فکر می‌کنیم.

سوالات خبرنگاران را نمی‌پیچانم اما واقعیت را می‌گویم!

این یک اعتقاد و ارزشی‌ست که من دارم، به جنبه‌ای از زندگی نگاه می‌کنم که از قبل آماده‌شده نیست و این احساسی‌ست که با آن زندگی می‌کنم. به همه اصحاب‌رسانه و کارشان احترام می‌گذارم و دوست‌دارم که با همه شما همکاری کنم اما برای این‌که با اصحاب‌رسانه سهیم شوم هرآنچه را که می‌بینم به زبان می‌آورم و دید من به دنیا همان چیزی‌ست که به شما نشان می‌دهم و یک‌امر طبیعی و درونی است. ضمن اینکه مشکلی هم با پاسخ‌دادن به هیچ‌کس ندارم زیرا چیزی که درون من است عشقی‌ست که می‌خواهم به همه اشاعه و گسترش دهم.

باید بیاموزیم به همدیگر احترام بگذاریم

من خوشی و بهترین‌ها را برای همه می‌خواهم و آرزو می‌کنم که در زندگی‌تان به همه‌چیز برسید؛ به‌دنبال این هستم انرژی را به دیگران برسانم و این اتفاق شدنی‌ست که باهمدیگر به دستاوردهای خوبی برسیم و همدیگر را دوست‌داشته باشیم. حتی اگر شخصی رقیب من باشد باز هم به او احترام می‌گذارم زیرا لیاقتش را دارد، این خودش یک درس بزرگی است که می‌توانیم از همدیگر یاد بگیریم؛ اگر من برنده شوم خوشحال خواهم بود و اگر شخص دیگری برنده شود باز هم خوشحال می‌شوم زیرا توانسته‌ام چیزی از آن شخص در مسیر رقابت بیاموزم.

ژوزه مورایس در بخش‌پایانی این گفت‌وگو، در یک‌کلمه نام‌هایی که از وی پرسیدیم را توصیف کرد:

سپاهان: یک‌تیم با پتانسیل بسیار زیاد

هواداران سپاهان: فوق‌العاده و باورنکردنی

محمدرضا ساکت: رهبر بزرگ

ژوزه مورایس: همینی‌ام که هستم

تیم ملی ایران: آینده در دستان خودشان است

هوگو آلمیدا: مربی خیلی‌خوب

شهریار مغانلو: مهاجمی که هرروز درحال پیشرفت است

مسعود ریگی: مانند یک‌ساعت در مرکز میدان

ژوزه مورینیو: یک‌شخص حرفه‌ای بزرگ و یک‌دوست بزرگ

اصفهان: یک‌شهر بسیار زیبا

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها