X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

20 اردیبهشت 1402, 12:32
کد خبر: 34911
خبرنگار: khani
نظرات: 0

بزرگنمایی رسانه‌ها در بسته شدن صفحات رشد آرات حسینی / پسر قربانی رفتار پدر می‌شود؟

بزرگنمایی رسانه‌ها در بسته شدن صفحات رشد آرات حسینی / پسر قربانی رفتار پدر می‌شود؟ مربی بدنساز آرات حسینی و مدیر آکادمی باشگاه سپاهان ابعاد جدیدی از ارتباط این استعداد فوتبالی با طلایی‌پوشان را مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ایمنا، دوازدهم اسفندماه سال گذشته بود که با اعلام باشگاه سپاهان آرات حسینی به آکادمی سپاهان پیوست. این باشگاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد آرات حسینی، کودک ایرانی که استعداد او پیش از این مورد توجه بزرگان فوتبال جهان از جمله لیونل مسی قرار گرفته بود، از این پس در آکادمی فوتبال سپاهان به فعالیت خواهد پرداخت. اما پس از چند ماه و همزمان با عقد قرارداد بین طرفین، انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام منسوب به وی اختلافات دو طرف را رقم زد و باعث مطرح شدن مسائل جدید در خصوص آرات حسینی شد.

مهدی حسینی (پدر آرات) که به اعجوبه فوتبال ایران معروف است هفته جاری جدایی فرزند خود از آکادمی فوتبال سپاهان را اعلام کرد و پس از آن حواشی بسیار عجیبی در رسانه‌ها و فضای مجازی به‌پا شد. او در صفحه شخصی که با نام آرات در فضای مجازی وجود دارد، نوشت: «با اینکه مجموعه سپاهان همه امکانات لازم در این مدت از هتل گرفته تا غذا و چندین زمین چمن با استخر و مشاور و به خصوص بهترین مربی، آقای سعید بیات، را در اختیارمان گذاشتند و همچنین آقای بصیریان مدیریت آکادمی اما ما شرایط موندن در اصفهان زیبا با مردمانی خونگرم را نداریم. برای همین خاطر متأسفانه باید بگم که از این لحظه قطع همکاری بین آرات و سپاهان رقم خواهد خورد. اما همیشه دوست‌دار هم خواهیم بود. همه پرسنل این مجموعه بهترین احترام را برای آرات و ما قائل شدند و از این بابت از همشون ممنونیم. می‌دونم آرات خیلی خیلی مربیشو دوست داره اما چاره‌ای جز خداحافظی برامون نیست.»

نابغه فوتبال ایران رسما قرارداد بست/ آرات حسینی در باشگاه لیگ برتری

گلایه‌های عجیب پدر آرات از باشگاه سپاهان

پس از این صحبت‌ها پدر آرات حسینی در گفت‌وگویی با گلایه از باشگاه سپاهان گفت: ما از ابتدا هم قراردادی با سپاهان نبستیم اما با توجه به اینکه باشگاه سپاهان آن را اعلام کرد، ما هم مجاب شدیم استوری باشگاه را منتشر کنیم. به اصفهان رفتیم اما مسائلی که در ذهن من بود، برآورده نشد. سپاهان قرار بود خانه‌ای در اختیار ما قرار دهد اما مکانی که در اختیار ما قرار دادند طوری بود که مادر آرات حتی نمی‌توانست غذا بپزد و ما حتی ماشین لباسشویی هم نداشتیم. پس از مدتی یک مربی دیگر هم به آنجا آمد و ما اذیت می‌شدیم و از طرفی ما روی تغذیه آرات حساس هستیم و اصلاً غذای بیرون به او نمی‌دهیم و امکانات لازم را هم نداشتیم.

وی ادامه داد: من قصد داشتم باشگاه را از تصمیممان مطلع کنم، آن‌ها به ما گفتند فلان روز به شما جواب می‌دهیم؛ اما هر بار قرار را عقب انداختند و در نهایت هم من به صورت یک‌طرفه این تصمیم را گرفتم. قرار بود چهارشنبه به من جواب دهند اما گفتند پنجشنبه بیا و باز هم پنجشنبه گفتند درخواستت را بنویس و بعد از بازی سپاهان بیا. بعد از بازی دوباره گفتند درخواستت را بنویس که من هم گفتم شما را به خیر و ما را به سلامت. بعد از اینکه من این موضوع را اعلام کردم هم هیچ تماسی با من گرفته نشد.

از تمرینات سنگین پدر تا ادعای بسته شدن صفحات رشد آرات

پس از مطرح شدن این صحبت‌ها محمدعلی بصیریان، مدیر آکادمی سپاهان، در صحبت‌های عجیبی اظهار کرد: جان آرات حسینی در خطر است.

وی حتی به تمرینات سنگین پدر آرات برای فرزندش اشاره کرد و گفت: چندین بار دیدیم که بدون هماهنگی با مربی و ما، هنگام صبح بچه را به ورزشگاه می‌آوردند و با او تمرینات هوازی کار می‌کردند، بدون این‌که به مربی بدنساز گفته باشند و با باشگاه هماهنگ کرده باشند. رفتارهایی که با این بچه داشتند، خطرناک بود و ممکن بود اتفاقی برای او بیفتد،. وقتی در قالب خود قرار نمی‌گرفتند. احتمال این‌که این مسئولیت (به خطر افتادن سلامتی آرات) به گردن باشگاه بیفتد، وجود داشت. این بچه گناه دارد. آرات تقصیری ندارد. این بچه پاک و معصوم و سالم، جز ورزش چیزی نمی‌خواهد اما از او استفاده ابزاری می‌شود.

بصیریان درخصوص بسته شدن صفحات رشد این استعداد فوتبال نیز تصریح کرد: با فشارهایی که به آرات آمده صفحات رشد او بسته شده است. آرات کودکی و بازی‌گوشی نکرده و از نظر ذهنی با همه بچه‌ها کاملاً متفاوت است. من دلم برای این بچه می‌سوزد، آرزو داشتم در این باشگاه بود و به او خدمت می‌کردم. تمام تلاشم را کردم که هر کاری می‌توانم برای او انجام دهم اما پدرش اجازه نداد این همکاری شکل بگیرد. فشار تمرینی بالا باعث شده است صفحات رشد کودک بسته شود. او نیاز دارد تمریناتش تغییر کند تا بتواند رشد کند.

با وجود مطرح شدن مسائل مختلف به نظر می‌رسد تمام ابعاد این ماجرا هنوز روشن نیست؛ درهمین خصوص خبرنگار ایمنا، با سعید بیات، مربی بدنساز باشگاه سپاهان که مدتی با آرات حسینی به تمرین پرداخته است، گفت‌وگو داشتیم. پس از آن، محمد علی بصیریان، مدیر آکادمی باشگاه سپاهان نیز صحبت‌های جدیدی را درباره این استعداد فوتبالی مطرح کرد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

هدفم آموزش بود و به مسائل حاشیه‌ای کاری نداشتم

جزو نزدیک‌ترین نفراتی بودم که با آرات و پدر و مادرش در اصفهان در ارتباط بودم اما به‌هیچ عنوان به موارد حاشیه‌ای کاری نداشتم. پس از اینکه آرات به سپاهان آمد از باشگاه با من تماس گرفتند و اعلام کردند که از این پس شما مربی اختصاصی آرات هستید و باید حواست به این پسر باشد. از همین‌رو درخصوص موارد فنی که مختص آرات بود با تمرکز کامل شروع به فعالیت کردم اما درباره بستن قرارداد و سایر حواشی پیش‌آمده، هیچ اطلاعی نداشتم.

خودم هم به پدر آرات گفته بودم در مسائل حاشیه‌ای دخالتی نمی‌کنم؛ من حتی در اینستاگرام صفحه شخصی ندارم و هدفم فقط آموزش است تا مواردی که از من خواسته شده است را اجرا کنم. آرات نیز مانند سایر بازیکنان تمریناتش را با من انجام می‌داد؛ وی مدتی دوران افت خود را سپری می‌کرد و به گفته پدرش از فوتبال دور بود و با همین فاصله‌ای که ایجاد شد، در تمام زمینه‌های فوتبالی نیز افت کرد.

آرات می‌توانست در سپاهان پیشرفت کند و به موفقیت برسد

آرات پس از اینکه به سپاهان آمد و با هم درحال تمرین بودیم، روند خوبی طی کرد و نشانه‌هایی از همان آرات با استعداد و آماده به چشم می‌خورد. زمانی که آرات با تصمیم پدرش از سپاهان جدا شد، شخصاً ناراحت شدم، چرا که باشگاه از همان ابتدا به من گفته بود آرات در اولویتت باشد و من دوست داشتم با این پسر کار کنم. او می‌توانست پیشرفت کند و به موفقیت برسد، پدرش نیز به‌دنبال همین بود.

درخصوص حاشیه‌هایی که به‌وجود آمد اطلاعی ندارم و نمی‌خواهم چیزی بدانم. حتی از اینکه آرات و سپاهان با یکدیگر قرارداد دارند یا خیر، اطلاعی نداشتم و افرادی که در این زمینه با من صحبت می‌کردند، نمی‌دانستم چه باید بگویم و ماجرا از چه قرار است. من فقط در بحث فنی کمک‌کننده بودم.

اصلاً نمی‌خواستیم آرات خارج از برنامه تمرین کند اما فایده‌ای نداشت

از طریق ویدئوها یا مکان‌هایی که آرات تمرین می‌کرد می‌دیدم یا به‌من خبر می‌رسید که او جدا از برنامه‌هایی که با یکدیگر داشتیم به تمرین پرداخته است و من واقعاً از این موضوع ناراحت می‌شدم. حتی خانواده آرات او را به زمین تمرین باشگاه می‌آورد و طبیعتاً باشگاه متوجه این اتفاق می‌شد. اصلاً نمی‌خواستیم آرات خارج از برنامه تمرین کند، اما فایده‌ای نداشت.

مشکل بزرگی که همه خانواده‌ها دارند این است که تصور می‌کنند بچه‌ها می‌توانند با تمرین زیاد به شرایط ایده‌آل برسند، درحالی‌که فوتبال حرفه‌ای اینگونه نیست و کودکان در سن رشد هستند و باید برایشان تمرینات اصولی بگذاریم و بدانیم میزان و حجم تمرینات همچنین میزان استراحت آن‌ها باید چه‌مقدار و با چه قواعدی باشد. چندین مرتبه آرات با پدرش تمریناتی که خارج از برنامه بود را انجام می‌داد.

به‌جز برنامه اختصاصی‌، تمرینات اضافه‌ای به آرات داده می‌شد

البته مهدی حسینی (پدر آرات) می‌گفت برنامه‌هایی را که شما در نظر گرفته‌اید تا در خانه انجام دهم را به او می‌دهم اما من تذکر می‌دادم که احتیاجی نیست تمریناتی در منزل داشته باشد و در مجموعه این کار انجام می‌شود. این تمرینات باید بدون اضافه‌کاری اجرا شود همچنین تاکید می‌کردم که من دو تمرین ساده از آرات می‌خواهم و نمی‌خواهم بیشتر تمرین کند یا چیزهای دیگری به او یاد دهید اما کار خودشان را می‌کردند و تأیید می‌کنم که به‌جز برنامه اختصاصی ما، تمرینات اضافه‌ای به آرات داده می‌شد.

باشگاه سپاهان فقط از من پیشرفت آرات را خواسته بود و به نکات فنی‌اش توجه می‌کرد اما اینکه طرفین به‌دنبال چه بودند را نمی‌دانم؛ هدف باشگاه سپاهان رشد و پیشرفت آرات بود. پدر او نیز باید به‌دنبال این هدف باشد. من اصلاً فکرش را هم نمی‌کردم راه آرات و سپاهان از هم جدا شود. باشگاه در همین روزهایی که حواشی به‌وجود آمد به‌من اطلاع داد که به توافق نرسیده‌اند و آرات از سپاهان جدا شده است.

آرات باید تست‌های پزشکی را انجام می‌داد

آرات باید تست‌های پزشکی را انجام می‌داد. باشگاه سپاهان قرار بود این‌کار را در دستور کار بگذارد تا همه‌چیز مشخص باشد. سپاهان برای آرات کلاس‌های روان‌شناسی گذاشته بود و از پزشک وی خواسته بودیم با خانواده‌اش صحبت کند و خودمان هم این‌کار را انجام می‌دادیم تا بلکه برخی فشارها از روی آرات برداشته شود و رشد او مانند سایر بچه‌ها انجام گیرد و قد او مثل سایر بچه‌ها افزایش پیدا کند؛ خوشبختانه در مدت حضورش در ایران و باشگاه سپاهان این اتفاق درحال رخ‌دادن بود. اما نیاز است تا با خانواده آرات صحبت شود تا بتوان هدف اصلی که رشد این پسر بود را اجرایی کرد اما تا زمانی‌که فشارها روی او زیاد باشد پیشرفتی وجود نخواهد داشت.

کاری به مهدی حسینی ندارم، می‌دانم به‌عنوان یک پدر وظیفه دارد به رشد پسرش کمک کند؛ به او نیز گفته بودم که هدف من، شما و باشگاه سپاهان آینده آرات است نه فقط امسال و سال آینده، بلکه هدف این است که آرات بتواند در ۱۶ سالگی عملکرد خوبی داشته باشد. اینکه پدر آرات به‌دنبال استفاده ابزاری از وی و کسب درآمد بود را نمی‌دانم و فقط مسائل فنی به من ارتباط داشته است و دارد.

آرات مقداری از لحاظ سرعت و چابکی دچار مشکل بود / روز گذشته نیز با تأیید باشگاه به پدر آرات مشورت دادم

باشگاه سرشار از بازیکنان مستعد است و بازیکنان زیادی در باشگاه وجود دارند که با ویژگی‌ها، مهارت‌ها و حالت‌های مختلف همسطح یا حتی بالاتر از سطح آرات هستند و هرکدام از این بچه‌ها در یک مهارت قوی هستند. آرات نیز نسبت به خودش از زمانی‌که به سپاهان آمد و یک‌ماه‌ونیم اینجا بود پیشرفت داشت و می‌توانستیم شرایط خوبی را برایش رقم بزنیم. از لحاظ استعداد هم باید بگویم در باشگاه تمام فاکتورهایی که نیاز است و تست‌هایی که از همه بازیکنان گرفته می‌شود را از آرات هم گرفته بودیم و تمام داده‌ها به‌صورت مکتوب در باشگاه وجود دارد. آرات کمی از لحاظ سرعت و چابکی دچار مشکل بود که البته سرعت وی به ژنتیک مربوط می‌شد و امکان تغییر چندانی نداشت اما می‌توانستیم روی بهبود چابکی‌اش کار کنیم.

روز گذشته پدر آرات با من تماس گرفت و از من درخصوص فلان تمرینات مشورت خواست که چگونه آن‌ها را انجام دهد. من برحسب وظیفه به‌عنوان کارمند باشگاه سپاهان با بصیریان، مدیر آکادمی تماس گرفتم و کسب تکلیف کردم که آیا اجازه می‌دهید به پدر آرات مشورت دهم؟ که وی به‌من گفت هرکاری که جهت رشد و پیشرفت آرات از دستت برمی‌آید برایش انجام بده، چرا که می‌خواهیم این بچه پیشرفت کند. حتی پدر آرات که برای ادامه راه و تمرینات از من مشورت می‌خواهد نیز مشخص است که دنبال رشد پسرش است و این یعنی تمام ما یک هدف را در سر داریم.

بسته‌شدن صفحات رشد آرات را نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب!

من به‌عنوان مربی اختصاصی همچنین مربی آمادگی جسمانی آرات تست‌های مختلفی از او گرفتیم و صحبت‌های زیادی انجام شده اما نمی‌توانم در رابطه با صفحات رشد آرات نظر بدهم. ماجرا از این قرار است که آرات در اروپا به‌علت کمبود آفتاب رشد زیادی نداشته و طی چندین سال با رشد کمی داشته است اما از زمانی‌که به ایران بازگشته بود از این لحاظ پیشرفت کرده بود. بسته‌شدن صفحات رشد آرات را نه تأیید می‌کنم و نه تکذیب؛ اما آرات نسبت به سایر بچه‌های هم‌سن‌وسال خود متفاوت است و رشدش به‌دلیل فشار بالای تمرینات مانند دیگران نبوده است. البته باز هم یک متخصص باید در این زمینه نظر دهد اما بر اساس صحبت‌هایی که شنیده‌ام وضعیت رشد آرات عادی نیست و فکر می‌کنم ممکن است که صفحات رشد او بسته شده باشد.

درخصوص مواردی که در روزهای اخیر وجود داشته از من سوالی نپرسید بهتر است، چرا که همه این‌ها حاشیه است و در رابطه با شرایط فنی آرات توضیح دهم بهتر است. اینکه بگویم پدر او دنبال جذب فالوور بوده یا صفحات رشد آرات بسته شده است، صحیح نیست و من نقشی در این ماجراها ندارم.

پیرو صحبتی که با مهدی حسینی انجام دادم هدف تمام نزدیکان آرات باید این باشد که او بتواند رشد طبیعی و در کنار آن استراحت و تغذیه مناسبی داشته باشد. فکر نکنیم بچه‌ها فقط با تمرین‌کردن می‌توانند پیشرفت کنند، باید طبق سیکل طبیعی پیش برویم و تمرینات مدرن و مرتبط با رده سنی‌شان برای آنان بگذاریم و سعی کنیم همچون بقیه استعدادها با آنان برخورد کنیم. فشار اضافه باعث پیشرفت نمی‌شود و این مشکل در تمام خانواده‌ها وجود دارد، آن‌ها تصور می‌کنند بچه‌هایشان برای پیشرفت باید هر روز تمرین و با مربیان اختصاصی متعدد کار کنند اما پیشنهاد من نه‌تنها به پدر آرات بلکه به تمام خانواده‌ها این است که باید به‌صورت اصولی پیش برویم و عجله نکنیم. اجازه دهیم بچه‌ها از کودکیشان لذت ببرند و بچگی کنند و در کنارش به تمرین بپردازند.

در ادامه محمدعلی بصیریان، مدیر آکادمی باشگاه سپاهان در صحبت‌های جدیدی از مدت کوتاهی که آرات حسینی در باشگاه سپاهان حضور داشته است، می‌گوید:

به‌ما گفتند می‌خواهند آغاز فعالیت فوتبالی آرات از سپاهان باشد

درخصوص قرارداد میان آرات و باشگاه سپاهان این مسئله وجود دارد که پس از جلسه‌ای که در ورزشگاه نقش‌جهان جلسه برگزار شد تصمیم بر این شد قراردادی را منعقد کنیم و بعد از عید امضا شود؛ اصلاً ما به‌عنوان چهره فوتبالی به وی نگاه نمی‌کردیم و استعداد فوتبالی نیاز به این دارد که فرد را تست کنیم. با توجه به کلیپ‌هایی که دیده بودیم و خودشان هم عنوان کردند به‌ما گفتند که می‌خواهند آغاز فعالیت فوتبالی آرات از سپاهان باشد. آرات قبل‌تر فعالیت‌های ورزشی داشته اما فوتبالی نبوده است و سپاهان مسئول این امر شد.

یک سوئیت دوخوابه برای خانواده آرات در نظر گرفتیم

این اتفاقات باید در چارچوب‌هایی رخ می‌داد. پس از موافقت پدر آرات و خواسته‌هایی که دو طرف مطرح کردند، توافقات شفاهی صورت گرفت. سپس در تعطیلات سال جدید خانواده آرات به سفر رفتند و هنگام بازگشت گفتند مکانی را برای ما مهیا کنید. به‌طور موقت برای خانواده آرات در هتل بهارستان که جزو هتل‌هایی است که ورزشکاران حرفه‌ای و خارجی‌های ما در آن اسکان دارند، یک سوئیت دوخوابه در نظر گرفتیم و قرارداد نیز تنظیم کردیم و در هیئت‌مدیره مصوب شد، سپس تائیدیه حقوقی صورت گرفت اما هنگامی‌که قرارداد را جلوی آقای حسینی گذاشتیم وی برگه را امضا نکرد.

طبق عرف برای پدر آرات ۱۰ میلیون ماهانه به‌همراه تهیه یک منزل و هزینه غذا در نظر گرفته شد

توقعات این خانواده حرفه‌ای نبود و در طول این مدت کاملاً آنان را رصد می‌کردیم؛ ضمن اینکه تمریناتمان را برای آرات به‌سرعت شروع کرده بودیم زیرا پدر آرات اصرار داشت او از ورزش دور نیفتد و ورزشکار حرفه‌ای است. ما گفتیم بگذار بچگی کند اما قبول نکرد و پس از آن سعید بیات را به‌عنوان مربی اختصاصی وی منصوب کردیم تا اقدامات حرفه‌ای صورت گیرد. هرگونه معاینات پزشکی و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار وی گذاشتیم تا از سوی باشگاه سپاهان انجام گیرد. برای آرات و خانواده‌اش جلسات روان‌شناسی برگزار کردیم ومعاینات پزشکی و فعالیت اختصاصی آموزش فوتبال توسط بیات آغاز شد تا پس از اینکه او را به تیم اضافه کردیم سرخورده نشود.

قرار بود تبلیغاتی که در صفحه آرات منتشر می‌شود با باشگاه هماهنگ شود

تصمیم بر آن شده بود تا دو قرارداد امضا کنیم؛ یکی با پدر آرات و یکی هم با خودش. قرارداد با آرات یک‌نوع قرارداد فدراسیونی بود تا نشان‌دهنده این باشد که وی در باشگاه سپاهان فعالیت فوتبالی و آموزشی‌اش را آغاز کرده است. قرارداد با مهدی حسینی هم برای مسائل مالی توافق شد زیرا نمی‌شد با آرات قرارداد مالی بست. آن‌ها درخواست حقوق ماهانه و اسکان داشتند اما این را بگویم که در رابطه با حقوق صحبتی بر سر رقم با ما نکرده بودند؛ طبق عرف، برای پدر آرات ۱۰ میلیون ماهانه به‌همراه تهیه یک منزل و هزینه غذا که از طریق باشگاه تأمین می‌شد، در نظر گرفتیم. هزینه‌های مربی، آموزش، تسهیلات ورزشی و امکانات و مسائل مشاوره‌ای نیز از سمت سپاهان داده می‌شد.

پدر آرات درخواست حقوق ۴۰ میلیون تومانی و قرارداد ۷۰۰ میلیون تومانی داشت!

از پدر آرات درخواست کردیم چنانچه خواست تبلیغاتی در صفحه آرات بگذارد، با باشگاه هماهنگ باشد علتش نیز این بود که چون نام سپاهان مطرح بود، نمی‌خواستیم باشگاه زیر سوال برود و مطالبی بگذارند که در عرف و شأن سپاهان نباشد. جالب اینجا است که آقای حسینی این درخواست ما را قبول کرد اما هنگام امضای قرارداد مدعی شد از صفحه فرزندش می‌تواند روزی دو سه میلیون تومان درآمد کسب کند و سپاهان باید ماهی ۴۰ میلیون تومان حقوق به او بدهد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز بابت تغذیه و یک خانه ویلایی مبله به او تعلق گیرد. ما متوجه شدیم وی دید عجیبی دارد و می‌خواهد از کودک کسب درآمد کند و با توجه به اقدامات دیگری هم که انجام می‌داد، صلاح دانستیم این قرارداد منعقد نشود.

بدون هماهنگی با باشگاه آرات را صبح‌ها پنج شش بار دور زمین فوتبال می‌دواندند

وقتی مربی در اختیار آرات قرار دادیم به خانواده‌اش اعلام کردیم تمام اقدامات باید با هماهنگی مربی‌اش باشد و مبادا کار اضافه‌ای در خصوص تمرینات انجام دهند. چرا که این بچه در حال رشد است و باید به‌گونه‌ای فعالیت کند که فشاری به او وارد نشود و سیستم رشدی خودش را داشته باشد. اما آن‌ها بدون هماهنگی باشگاه آرات را صبح‌ها پنج شش بار دور زمین فوتبال می‌دواندند، یک روز مادر، یک روز پدر و یک روز دایی‌اش آرات را می‌آورد و ما از جاهای دیگر متوجه آن می‌شدیم‌. آرات عصرها که سر تمرین می‌آمد به او می‌گفتیم چرا اینقدر خسته‌ای؟ او می‌گفت من صبح فلان‌جا تمرین کردم و مهم‌تر اینکه دستش را روی قلبش می‌گذاشت و احساس خستگی عجیبی می‌کرد و گویا ناراحتی قلبی هم داشت.

با پدر وی صحبت کردیم و گفتیم شما حق نداری وقتی تمرینات او زیر نظر ما است، کار اضافه‌ای انجام دهی که می‌گفت هنوز با هم قراردادی نبسته‌ایم؛ درحالی‌که ما می‌گفتیم قرارداد به کنار، سلامتی بچه شما مهم است. متوجه شدیم پدر آرات نگاه درستی ندارد و با این شرایط کنار نیامدیم.

درخصوص صفحات‌رشد آرات رسانه‌ها بزرگ‌نمایی کردند!

باشگاه سپاهان حرفه‌ای است و اگر کسی مانند پدر آرات به فکر سوءاستفاده رسانه‌ای از سپاهان باشد باید به عواقبش نیز فکر کند؛ وی صحبت‌هایی انجام داد و چنین قصدی هم داشت اما فکرش را نمی‌کرد باشگاه سپاهان نسبت به این مسائل واکنش‌های منطقی نشان دهد. هنوز بسیاری موارد درخصوص آقای حسینی را نگفته‌ام و جایی بیان نکرده‌ام؛ صلاح باشگاه موجب شد دیگر ادامه ندهیم. این‌ها مسائل خصوصی یک خانواده است و به‌عنوان باشگاه حرفه‌ای آن‌ها را جایی عنوان نخواهیم کرد و لطفاً درباره آن سوالی نپرسید.

دلم برای آرات می‌سوزد، او واقعاً گناه دارد؛ عاشق او بودم که چنین اعتماد به‌نفسی دارد و برای هر کاری تمام تلاش خود را می‌کند؛ حتی می‌خواستیم او را به عنوان الگویی برای بچه‌های آکادمی انتخاب کنیم و یکی از دلایل آوردن آرات نیز همین بود.

درخصوص صفحات رشد آرات رسانه‌ها بزرگ‌نمایی کردند؛ ما در رابطه با این موضوع عنوان کردیم صفحات رشد وی دچار آسیب شده و فشار بیش از اندازه ممکن است صفحات رشد آرات را ببند، اما درحال حاضر وی می‌تواند با تمرینات و اقدامات درست به حالت عادی بازگردد. این نکته را به پدر آرات گفتیم که فشار بیش از اندازه صفحات‌رشد را دچار آسیب کرده است و اجازه دهید رشد خودش را داشته باشد. اما اگر قرار بود این ماجرا تداوم داشته باشد، حتی اگر او از سپاهان جدا نمی‌شد هم این کار را می‌کردم و به‌صورت علنی در رسانه‌ها صحبت می‌کردم.

از یک طرف گلایه از یک طرف تشکر؛ ما کدام صحبت‌های پدر آرات را قبول کنیم؟

همان زمان که تست‌های پزشکی انجام گرفت متوجه مشکلاتی شدیم اما جای ترمیم وجود داشت؛ خانواده آرات توجهی به این مسائل نمی‌کردند و مشکل این بود. با برنامه‌ریزی درست می‌خواستیم این ماجرا را حل کنیم اما تا زمانی‌که پدر آرات کار خودش را می‌کند و خارج از هماهنگی و برنامه به وی تمرینات اضافی می‌دهد، این مشکل برطرف نخواهد شد و من هم نمی‌توانم جلویشان را بگیرم. تمرینات هوازی و پرفشار اصلاً نباید برای بچه‌ها صورت بگیرد اما او نسبت به سایر بچه‌ها متفاوت پیش می‌رفت.

آقای حسینی حتی هنگام جدایی آرات از سپاهان، از تمام امکانات و فعالیت‌های ما تشکر کرد و فردای آن روز حرف‌هایش را کاملاً برعکس جلوه داد. ما کدام صحبت‌های وی را قبول کنیم؟ وی می‌خواست از طریق باشگاه سپاهان خودش را بُلد کند و در رسانه‌ها دیده شود.

آیا شخصی با مدرک سیکل می‌تواند به بچه‌های شش تا ۱۳ سال تمرین دهد؟

هر باشگاهی بخواهد با آرات وارد فعالیت شود، دچار مشکل خواهد شد زیرا پدر وی تفکرات مناسب و حرفه‌ای ندارد که این دیدگاه به بچه ضربه سختی می‌زند. او علم و مدرکی برای انجام تمرینات ندارد و ورزشکار هم نیست؛ آیا شخصی با مدرک سیکل می‌تواند به بچه‌های شش تا ۱۳ سال تمرین دهد؟ با توجه به مسائل علمی و فیزیولوژی ورزشی می‌توان برای او بدنسازی انجام داد.

این خوب بود که هیچ باشگاهی آرات را حمایت نکند؟

به‌هیچ عنوان سپاهان در این ماجرا مقصر نبوده است و نیست؛ ما می‌خواستیم از آرات حمایت کنیم و همین الان هم حمایتمان را از وی دریغ نمی‌کنیم اما آیا پدر او می‌گذارد این حمایت صورت گیرد؟ به‌خصوص برای آرات که در دنیا مطرح است و همین ایرانی بودنش باعث می‌شود تمام تلاشمان را برای کمک به وی انجام دهیم. آیا این خوب بود که هیچ باشگاهی آرات را حمایت نکند تا بعداً پدر وی بگوید هیچ‌کس از آرات حمایت نکرد؟ ما که جلو آمدیم.

گفته بودند می‌خواهیم یک‌سال بمانیم و سپس راهی بارسلون شویم

اینگونه به ما گفتند که آرات در انگلستان تا کلاس سوم درس خوانده است اما در ایران باید از کلاس اول ابتدایی شروع به تحصیل کند. گفته بودند می‌خواهیم یک‌سال بمانیم و سپس راهی بارسلون شویم ما هم عنوان کردیم هر اقدامی باشد در این یک‌سال برای آرات انجام می‌دهیم. زمان آمدن آرات به ایران محدود بود و در این بازه هیچ اقدامی برای درس وی صورت نگرفت، چرا که پدر وی مدعی بود می‌خواهند به اسپانیا بروند و همین مسئله باعث می‌شود باز هم به مدرسه نرود.

یقین بدانید در اروپا هم با پدر آرات برای فشارهایی که به بچه آورده برخورد شده است

ما هم شنیده بودیم که لیورپول و بارسلونا به‌علت مشکلات رشدی و جسمانی آرات او را قبول نکرده‌اند اما وقتی مدرک و سند نباشد، نمی‌شود به آن استناد کرد؛ با این حال برای ما سوال بود کسی که می‌تواند خارج از کشور رشد کند، چرا به ایران آمده است؟ علت آمدنش نیز بررسی کردیم که پای خودشان است و بیان نکنیم بهتر است.

بزرگنمایی رسانه‌ها در بسته شدن صفحات رشد آرات حسینی/ پسر قربانی رفتار پدر می‌شود؟

پدر آرات همان‌طور که بچه‌اش را در رسانه بزرگ کرد، حالا دارد به وی صدمه می‌زند

یقین بدانید در اروپا با پدر آرات برای فشارهایی که به بچه آورده برخورد شده است. آن‌ها نسبت به این مسائل حساس اند. آرات را باید در هر شرایطی یاری کرد حتی اگر قرار بر این باشد که پدر و مادرش را مشاوره دهند؛ این کودک از نظر هوشی بسیار خوب است اما نمی‌خواهیم از سوی باشگاه‌ها و کشور ایران به آرات لطمه زده شود. متأسفانه دیدگاه پدر آرات کاملاً نادرست است و مقصر این اتفاقات فقط و فقط شخص مهدی حسینی است. او همان‌طور که آرات را در رسانه بزرگ کرد، حالا دارد به همان شدت به وی صدمه می‌زند.

قرار نبود حتی هزار تومان نصیب سپاهان شود!

قرار نبود حتی هزار تومان از جانب آرات نصیب سپاهان شود. در ورزش حرفه‌ای موضوعی به‌نام حق آموزش وجود دارد که آن را در بازه زمانی سه یا چهار ساله می‌توان تخصیص داد. اگر باشگاه سپاهان آرات را به اروپا ترانسفر می‌کرد، به‌طور قطع مبلغی عاید سپاهان می‌شد اما در قراردادی که تنظیم کرده بودیم چنین بند و ماده‌ای وجود نداشت. وقتی پدر او می‌گوید فقط یک سال خواهیم ماند، دیگر ترانسفر شدن معنی ندارد؛ مسئولیت‌های اجتماعی ما را مکلف می‌کرد که از آرات به‌عنوان استعداد بزرگ فوتبال حمایت کنیم اما قرار نبود او هیچ‌گونه آورده‌ای برای سپاهان داشته باشد.

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها