X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

14 تیر 1402, 06:00
کد خبر: 34929
خبرنگار: khani
نظرات: 1

طالبی: حتماً گره یا مشکلی مانع قهرمانی سپاهان است

طالبی: حتماً گره یا مشکلی مانع قهرمانی سپاهان است پیشکسوت باشگاه سپاهان با وجود تمجید از ساختار حرفه‌ای، مدیریت، مربی و بازیکنان این تیم گفت، وقتی کار با قهرمانی تمام نمی‌شود حتماً مشکل و گره‌ای در این میان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد فرشید طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد آخرین وضعیت سپاهان در روزهای اخیر اظهار داشت: سپاهان تلاش می‌کند در سکوت کار خود را پیش ببرد. البته هر سال دو سه بازیکن مطرح مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار می‌گیرند. در این میان ثبات مورایس هم به تیم می‌کند. او با شناختی که از لیگ ایران پیدا کرده است، بازیکنان را با نظر خودش جلب می‌کند. بازیکنان جذب شده هم می‌توانند به این تیم کمک کنند.

وی درباره حضور بازیکنان بزرگ در تیمی چون سپاهان، افزود: در تیم‌های بزرگ شانس اکثریت بازیکنان برای موفقیت پنجاه - پنجاه است. ما در طول تاریخ بازیکنان بزرگی داشتیم که کارایی نداشتند و برعکس بازیکنان گمنام یا کمتر شناخته شده‌ای که در این تیم شکوفا شدند. در عین حال ساختار سپاهان قوی است و شرایط برای عملکرد خوب بازیکنان فراهم.

پیشکسوت باشگاه سپاهان در پاسخ به این سؤال که «چرا امکان حضور دستیار ایرانی مستعد کنار مورایس فراهم نیست؟»، یادآور شد: هنوز یادمان نرفته است کی‌روش 10 سال در ایران کار کرد، اما هیچ بهره‌ای از او نبردیم، در واقع از نظر معرفی مربی جدید هیچ ارثی از او به جا نماند. هر چند فدراسیون شرایط صحبت با مربی را نداشت. در این میان کشور ما متضرر شد. نه تنها در مورد کی‌روش، بلکه در مورد دیگر مربیان خارجی باید از طریق فدراسیون این نگاه به باشگاه‌های کشورمان القا شود که از دستیاران ایرانی در کنار مربیان خارجی بهره‌گیری و بعد به آنها فرصت کار داده شود.

طالبی ادامه داد: من با مربیان خارجی زیادی مانند کرانچار کار کردم و برای من هم این سؤال مطرح بود که چرا از دستیاران و مربیان ایرانی شناخته شده در کنار خود بهره نمی‌گیرند. متأسفانه به بعضی از مربیان خارجی گفته می‌شود که در فوتبال ما باندبازی است. اینها با این ترس به فوتبال ما می‌آیند و در نتیجه از نام‌های بزرگ در کنارشان می‌ترسند.

وی در واکنش به شایعه توافق سپاهان با رضا اسدی گفت: اگر اسدی جذب سپاهان شود، قطعاً می‌تواند به تیم کمک کند. عملکرد سال گذشته او در تراکتور بسیار موفقیت‌آمیز بود و در پست‌های مختلف نمایش خوبی داشت. او بازیکنی فیزیکی، سرزن و قدرتمند است و ساختار خوب سپاهان می‌تواند به ادامه رشد این بازیکن کمک کند.

پیشکسوت باشگاه سپاهان در پاسخ به این سؤال که چرا ساختار خوب سپاهان، مدیریت ساکت، مربی به نام مانند مورایس و نویدکیا به همراه بازیکنان شاخص این تیم منجر به قهرمانی زردپوشان اصفهانی نمی‌شوند، اظهار داشت: ساکت مدیرعامل خوبی است و فوتبال ایران را از دوقطبی استقلال و پرسپولیس خارج کرد. در دوران محرم سپاهان با اختلاف تار مویی قهرمان نشد و فصل گذشته هم شکست مقابل ملوان پاشنه آشیلی شد تا تیم قهرمان نشود. در هر دو دوره ساکت حمایت خیلی خوبی از مربیان داشت، اما وقتی بازیکن بزرگ جذب می‌کنید باید کارتان با قهرمانی تمام شود. وقتی اینطور نیست، حتماً مشکل و گره‌ای در این میان وجود دارد که کار سپاهان با قهرمانی به پایان نمی‌رسد. بازیکنان سپاهان پول خوبی می‌گیرند نوش جان‌شان، اما بعضی از آنها ذهنیت و باور قهرمانی ندارند. باید باشگاه از طریق نمایش قهرمانی‌های گذشته این حس را القا کند و بازیکنان نباید قهرمانی‌های گذشته را فراموش کنند.

طالبی در پایان تأکید کرد: یک زمان سپاهان هر فصل حداقل یک جام و قهرمانی داشت، اما حالا کمی شرایط متفاوت شده است، چرا که بعضی بازیکنان برای دریافت پول خوب به این تیم می‌آیند و باور قهرمانی ندارند، دوباره تأکید می‌کنم بعضی بازیکنان، نه همه بازیکنان. راهکار این است که باشگاه سپاهان فیلم موفقیت‌های و افتخارات گذشته را در جلسات خصوصی برای بازیکنان پخش کند و به آنها یادآوری کند در کجا بازی می‌کنند.

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها