X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

15 مهر 1402, 06:05
کد خبر: 34959
خبرنگار: khani
نظرات: 0

مورایس: راه‌حلی پیدا کنیم که هم برای ما مفید باشد و هم الاتحاد

مورایس: راه‌حلی پیدا کنیم که هم برای ما مفید باشد و هم الاتحاد سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: سعی کنیم راه‌حلی پیدا کنیم که برای ما و الاتحاد مفید باشد، نه اینکه راه‌حل فقط برای یک طرف سودمند باشد، چرا که مؤثر نیست.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از تسنیم، ژوزه مورایس در نشست خبری پیش از دیدار سپاهان - صنعت نفت آبادان اظهار داشت: فصل پیش متوجه شدم، صنعت نفت آبادان دوست دارد، فوتبال بازی کند و این سنت در آنها نهادینه شده است. من هم از این موضوع استقبال کامل می‌کنم.

امیدواریم ورزشگاه از هواداران پُرشورمان پُر شود
وی با یادآوری اینکه هیچ‌کدام از بازی‌ها آسان نخواهند بود، تصریح کرد: مشخصاً خود را برای این بازی آماده کردیم و سعی می‌کنیم بهترین عملکردمان را ارائه کنیم. امیدواریم که ورزشگاه از هواداران پُرشورمان پُر شود. ما هم قول می‌دهیم تمام تلاش‌مان را انجام دهیم تا نتیجه‌ای کسب کنیم که موجب خوشحالی هواداران‌مان شود. ما برای کسب چنین نتیجه‌ای روی حضور هواداران‌مان حساب باز کردیم.

هنوز چیزی درباره کسر امتیاز نمی‌دانم
سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه سپاهان از نظر فنی خوب شروع کرد، اما از نظر برخی حواشی نظیر کسر امتیاز و لغو بازی اوضاع خوبی نداشته است. با این اوصاف چه اقدامی برای ریکاوری سپاهان صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: سؤال شما مربوط به بازی نیست و می‌توانم پاسخ ندهم. هنوز به صورت رسمی چیزی درباره کسر امتیاز و اینکه چه چیزی درباره آن اتفاق می‌افتد، نمی‌دانم.

همیشه اتفاقات خوب و بد داریم اما باید  تمرکزمان را روی موفقیت بگذاریم
مورایس ادامه داد: همیشه چیزهایی هستند که ممکن است شرایط را در زندگی افراد سخت کنند. همیشه اتفاقات خوب و بد داریم. باید درباره آنها فکر کنیم و تمرکزمان را روی موفقیت بگذاریم. برای مثال سلامت هستیم و با یکدیگر کار و سعی می‌کنیم تمام تمرکزمان را حفظ کنیم.

انصاف و عدالت در ورزش باارزش است
وی در پاسخ به این سؤال که آیا برگزار نشدن بازی الاتحاد مقابل سپاهان را منصفانه می‌داند، گفت: همواره گفتم انصاف و عدالت در ورزش باارزش است. ما سعی می‌کنیم برای بازی، جامعه و کشور این موارد را مورد توجه قرار بدهیم. مشخص است وقتی انصاف را مدنظر قرار بدهیم، راه‌های مختلفی برای تعریف عدالت وجود دارد. باید این تصویر و شکل عدالت و منصفانه را به شکل یکسان تعریف کنیم. به طوری که به هیچ‌کس (دو طرف) ضرر نزند.

عدالت برای ما و الاتحاد مستقل از شخصیت‌مان و اینکه چقدر قدرت داریم، برقرار شود
این مربی پرتغالی تصریح کرد: دوست داریم این عدالت مستقل از شخصیت دو طرف و اینکه چقدر قدرت دارند، برقرار شود. در ورزش این مهم است که چطور همدیگر را بفهمیم. دوست داریم در پایان بازی، بازی خوبی داشتیم و بگویم فوتبال خوبی بود. همچنین در پایان بازی دوستان خوبی پیدا یا به دوستان‌مان اضافه کرده باشیم، نه اینکه خلاف این موضوع باشد.

نباید برای دفاع از خودمان به دیگری آسیب بزنیم
سرمربی تیم فوتبال سپاهان یادآور شد: در زندگی همیشه فکر می‌کنیم حق با ماست. براساس احساسات و افکار شخصی فکر می‌کنیم، حق با ماست، ولی همیشه هم اینطور نیست. هر کدام از ما یک طوری فکر می‌کنیم. سبک بیان مطالب هم بر حسب افکار و احساسات ماست. دقیقاً این موارد برای طرف مقابل هم اتفاق  می‌افتد و آنها هم سعی می‌کنند از حق خود دفاع کنند. سعی کنیم با نگرش مثبت به این موضوع نگاه کنیم که با دفاع از خودمان به دیگری آسیب نزنیم. ما باید به‌عنوان انسان راه‌حل برقرار کنیم و براین اساس با هم راه‌هایی را پیدا کنیم تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم. این آسان نیست و باید ارتباط مؤثر و خوب برقرار کنیم.

مورایس درباره دلسردی هواداران سپاهان برای حضور در ورزشگاه بعد از لغو بازی برابر الاتحاد عربستان، تصریح کرد: همانطور که می‌دانید من مدیرعامل باشگاه سپاهان نیستم و او باید در مورد اتفاقات رخ داده صحبت کند. آنها که دوست دارند می‌توانند بیایند بازی دیگری از تیم را تماشا کنند. نمی‌دانم دقیقاً چه چیزی در خلال این موضوعات رخ داده است، اما به نظر من عزیزانی که برای دریافت بلیت پرداختی داشتند و نتوانستند بازی را تماشا کنند، باید به صورت مجانی بازی را تماشا کنند.

راه‌حلی پیدا کنیم که هم برای ما مفید باشد و هم الاتحاد
وی افزود: متأسفیم که بازی برگزار نشد، چرا که معتقدیم بازی زیبا و خوبی می‌شد. دوست داشتیم این بازی برگزار شود به خاطر جوانان و تماشاگران پرشوری که حضور داشتند و بازیکنانی که در دو تیم هستند. تکرار می‌کنم سعی کنیم راه‌حلی پیدا کنیم که برای هر دو طرف مفید باشد، نه اینکه راه‌حل فقط برای یک طرف سودمند باشد، چرا که مؤثر نیست. از شما می‌پرسم واقعاً می‌خواهید درباره بازی برابر صنعت نفت صحبت کنید؟!

در مورد تعطیلات نمی‌خواهم فقط به خودم فکر کنم
سرمربی تیم سپاهان در پاسخ به این پرسش که آیا وقفه‌های متوالی لیگ برتر آن را به لیگ غیرحرفه‌ای تبدیل نکرده است، گفت: متوجه هستم که گاهی اوقات شرایطی رخ می‌دهد که بنا به دلایلی بازی‌ها متوقف می‌شود. من نمی‌خواهم فقط به خودم فکر کنم. دوست دارم با ذهن باز در این مورد صحبت کنم. باید به این موضوع باور داشته باشیم که مسئولانی هستند که دل‌شان می‌خواهد بازی‌ها را برگزار کنند و ساماندهی این مسابقات برعهده آنهاست. زمانی که می‌خواهیم به این سؤالات پاسخ بدهیم باید بدانیم چرا وقفه‌ها به وجود می‌آیند. به جز تیم ملی، چه موارد دیگری هست؟

وی ادامه  داد: این وقفه‌ها برای بعضی‌ها خوب و برای دسته‌ای دیگر خوب نبود. از مسئولان باشگاه‌ها می‌توانید بپرسید که از این وقفه‌ها خوشحال هستند یا خیر. الان تعطیلات تیم ملی را خواهیم داشت. باید سعی کنیم همه مسائل و مشکلات به وجود آمده را حل کنیم. نتیجه بازی مربوط به همه چیز است، از باشگاه، کشور و ...، اما ما دنبال پیشرفت فوتبال ایران هستیم تا مردم را خوشحال کنیم.

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها