X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

25 بهمن 1402, 06:43
کد خبر: 34997
خبرنگار: khani
نظرات: 0

چالش حقوقی خریدهای جدید سپاهان در آستانه لیگ قهرمانان آسیا

چالش حقوقی خریدهای جدید سپاهان در آستانه لیگ قهرمانان آسیا دو بازیکن تازه وارد تیم فوتبال سپاهان برای بازی مقابل الهلال با چالشی حقوقی روبه‌رو هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال سپاهان تنها نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 است و طبق برنامه طلایی‌پوشان از ساعت 19:30 روز پنجشنبه هفته جاری در ورزشگاه نقش جهان میزبان الهلال عربستان هستند.

برای حضور پرقدرت در این بازی و با توجه به جدایی چند بازیکن ژوزه مورایس دست به تقویت تیمش زد. بر همین اساس سپاهان تاکنون علی‌اصغر اعرابی (11 بهمن) و عیسی عباس (19 بهمن) را در پنجره نقل‌وانتقالاتی لیگ برتر جذب کرده است، اما بعضی اخبار حاکی از آن است که سپاهانی‌ها به استناد قانون لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 نمی‌توانند مقابل رقیب عربستانی از بازیکنان مذکور استفاده کنند.  این در حالی است که یک منبع در باشگاه سپاهان به تسنیم گفت که دو خرید جدید طلایی‌پوشان مشکلی برای حضور در ترکیب سپاهان ندارند.

در همین رابطه آرش شکرریز کارشناس حقوق ورزشی به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا، سپاهان باید 15 روز پیش از برگزاری بازی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال نام بازیکنانش را در سازمان لیگ ثبت می‌کرد، در غیر این صورت امکان استفاده از آنها را نخواهد داشت. 

وی افزود: مبنای ما زمان اعلام رسمی رونمایی از بازیکنان نیست. مبنای ما زمان ثبت قرارداد در سازمان لیگ و صادر شدن ITC بازیکن است. وقتی باشگاه می‌گوید این بازیکنان اجازه حضور دارند، شاید از طریق امضای الکترونیکی بازیکنان مذکور جذب شدند و روند اداری‌ کار انجام شده است.

کارشناس حقوق ورزشی در پاسخ به این پرسش که «آیا پیش از رسیدن بازیکن به ایران و تست پزشکی امکان عقد قرارداد برای سپاهان وجود داشته است؟»، گفت: تست پزشکی یکی از شرایط کلی قرارداد است و معمولاً بازیکنان در حضور مسئولان باشگاه تست پزشکی را انجام می‌دهند. اگر باشگاهی بدون رعایت این موضوع، عقد قرارداد انجام دهد و بازیکن مصدوم یا محروم باشد، باشگاه موظف است تمام حق و حقوق وی را پرداخت کند.

خبرنگار تسنیم برای حصول اطمینان در این مورد با رسول باختر دیگر حقوقدان ورزشی به صحبت پرداخت که او نیز اظهار داشت: قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا مشروط کرده که 15 روز قبل از برگزاری بازی در مرحله حذفی (یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا) قرارداد خریدهای جدید در سازمان لیگ ثبت شوند. تاریخ ثبت قرارداد در سازمان لیگ و صادر شدن ITC مبنای قضاوت در این موضوع است. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بازی در روز 26 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود، یعنی بازیکنانی که تا 15 روز قبل قراردادشان به‌صورت رسمی ثبت شده است، امکان حضور در مسابقه را دارند. 

کارشناس حقوق ورزشی در پاسخ به این پرسش که «اگر ثبت قرارداد دو بازیکن یادشده تا تاریخ اعلام شده صورت نگرفته باشد و در ترکیب سپاهان قرار بگیرند، چه عواقب حقوقی در انتظار طلایی‌پوشان خواهد بود؟»، تصریح کرد: در این صورت تغییر نتیجه به نفع رقیب و جریمه مالی در انتظار تیم سپاهان خواهد بود.

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها