X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

3 اسفند 1402, 06:46
کد خبر: 34999
خبرنگار: khani
نظرات: 0

الهلال - سپاهان؛ معجزه‌ رخ می‌دهد؟

الهلال - سپاهان؛ معجزه‌ رخ می‌دهد؟ تنها نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ در حالی در دیدار برگشت مقابل الهلال عربستان قرار می‌گیرد که کاری دشوار در پیش دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم‌های فوتبال الهلال و سپاهان در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 از ساعت 21:30 امشب (پنجشنبه) به مصاف هم می‌روند. شاگردان ژوزه مورایس در حالی در ورزشگاه کینگدام آره‌نا مقابل میزبان خود قرار خواهند گرفت که بازی رفت با نتیجه 3 بر یک به سود نماینده عربستان به پایان رسید. با این شرایط سپاهان نیاز به معجزه دارد و باید کاری بزرگ برابر تیم پرستاره الهلال رقم بزند تا بلکه بتواند جواز صعود را به دست آورد.

شرایط سپاهان:

سپاهان در 4 دیدار قبلی خود (3 دیدار در لیگ برتر و یک بازی در  آسیا) شکست خورده است. تنها نماینده ایران برای بقا در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا کار بسیار دشواری در پیش دارد. آنها باید در عربستان پیروزی پُر گلی کسب کنند.

در کارنامه سپاهان در لیگ برتر 10 پیروزی، یک تساوی و 4 شکست دیده می‌شود. طلایی‌پوشان زاینده رود میانگین 2.20 گل در هر مسابقه را ثبت و در هر بازی به طور میانگین یک گل دریافت کرده‌اند. سپاهان در فصل بیست و سوم لیگ برتر 4 کلین شیت ثبت کرده است. بهترین پیروزی و بدترین شکست سپاهان در لیگ برتر، در بازی خارج از خانه ثبت شده است. برد 5 بر صفر مقابل هوادار و شکست  3 بر یک برابر گل‌گهر سیرجان بهترین و بدترین نتایج شاگردان مورایس در فصل جاری لیگ هستند.

غایبان سپاهان:

محمدجواد حسین‌نژاد، هادی محمدی و محمد دانشگر به دلیل محرومیت امکان حضور این مسابقه را ندارند. محمد قربانی نیز به تیم اورنبورگ روسیه پیوست.

شرایط الهلال:

الهلال بعد از هفته بیستم لیگ عربستان با 56 امتیاز صدرنشین است. این تیم در آخرین دیدار خود مقابل الرائد قرار گرفت و با نتیجه 3 بر یک پیروز شد تا آمار 5 مسابقه بدون شکست را سپری کند. آنها در 3 مسابقه از 5 دیدار قبلی خود حداقل یک گل خورده‌اند. پُرگل‌ترین پیروزی الهلال در 5 مسابقه قبلی نتیجه 4 بر 3 مقابل اینترمیامی در دیداری دوستانه بود.

آبی‌پوشان الهلال که به زعیم‌های عربستانی معروف هستند در فصل جاری 18 پیروزی، 2 تساوی داشته و شکست نخورده‌اند. میانگین 3.10 گل در هر بازی فصل جاری برای صدرنشین لیگ برتر عربستان به ثبت رسیده و در مقابل 0.5 گل دریافتی در هر بازی در کارنامه کاری آنها دیده می‌شود. 12 کلین شیت در لیگ برتر عربستان برای الهلال ثبت شده است. بهترین پیروزی آبی‌پوشان با نتیجه 9 بر صفر مقابل الحزم بود.

غایبان الهلال: 

محمد العویس (دروازه‌بان)، حبیب الوطیان (دروازه‌بان)، محمد البریک (مدافع)، متعب المفرج (مدافع)، نیمار(هافبک) به دلیل مصدومیت برابر سپاهان حضور نخواهند نداشت.

آمار تقابل‌های مستقیم:

در 5 دیدار قبلی، هر تیم 2 پیروزی و یک تساوی کسب کرده است تا به نوعی کفه ترازو برابر باشد. بهترین پیروزی سپاهان مقابل الهلال با نتیجه 3 بر 2 در مرحله گروهی 2014 ثبت شده است. نتایج خوب نماینده ایران مقابل الهلال، مختص به این نتیجه نیست. طلایی‌پوشان در سال 2011 توانستند نماینده عربستان را در خانه خودشان شکست دهند. 5 دیدار اخیر دو تیم را مرور می‌کنیم:

سال  2024:  سپاهان یک- الهلال 3 | مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

سال 2014: الهلال یک- سپاهان صفر| بازی دور برگشت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

سال 2014:  سپاهان 3 -  الهلال 2| بازی دور رفت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

سال 2011: سپاهان یک-  الهلال یک| بازی دور برگشت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

سال 2011:  الهلال یک- سپاهان 2| بازی دور رفت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

 با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، عادل خمیس النقبی از امارات داور این مسابقه حساس خواهد بود.

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها