X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

20 اسفند 1402, 06:19
کد خبر: 35005
خبرنگار: khani
نظرات: 1

زمستان سخت سپاهان

زمستان سخت سپاهان سپاهان تحت هدایت مورایس با ۸ شکست از ۹ دیدار فصل زمستان ۱۴۰۲ و حاشیه‌های درونی به جای جنگ با رقبا، با حواشی خود ساخته می‌جنگد!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک سوم مسیر قهرمانی در فوتبال ایران از  تمرینات پیش فصل و جذب بازیکنان مناسب طی می‌شود. دو سوم بعدی در بزنگاه‌ها، مدیریت مناسب حواشی و کمترین نوسان در نتیجه‌گیری، تفاوت تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان لیگ را رقم می‌زند. اگر استقلال، پرسپولیس و سپاهان را 3 مدعی قهرمانی فصل بیست و سوم لیگ برتر بدانیم، عملکرد طلایی‌پوشان در پیش فصل و طول فصل قابل بررسی است.

در پیش فصل سپاهانی‌ها بازیکنان بزرگی جذب کردند و به قول فوتبالی‌ها بمب ترکاندند اما مبلغ و تفاوت ارقام قراردادها، باعث کاهش همبستگی و افزایش حواشی این تیم شد. به دلیل قانون سقف بودجه بسیاری از قراردادهای سپاهان با مشکل مواجه شد و در مقاطعی مجوز بازی بعضی بازیکنان صادر نشد. به این ترتیب سنگ زیر بنا بد چیده شد و جالب اینکه از جمع 6 بازیکن جذب شده 2 بازیکن (عیسی آل‌کثیر و احسان پهلوان) از تیم خارج شدند و 2 بازیکن دیگر(هادی محمدی، و کاوه رضایی) در لیست مازاد تیم قرار گرفتند.

این موارد نشان می‌دهد تصمیمات اولیه اشتباه بوده و به جز صرف مبالغ گزاف تاکنون دستاوردی نداشته است. مدیریت محمدرضا ساکت در ابتدای فصل ریشه بسیاری از مشکلات و حواشی این باشگاه لیگ برتری به شمار می‌رود. برای مثال وقتی رقم قرارداد 90 میلیاردی پیام نیازمند علنی شد، تفاوت رقم قراردادها روی روحیه بازیکنان سپاهان تأثیر گذاشت.

در بخش کسب نتایج هم زمستان سختی در مسیر سپاهان قرار گرفت تا آنها بدترین نوسان ممکن را تجربه کنند. طلایی‌پوشان در 8 مسابقه از 9 بازی خود در فصل زمستان متحمل شکست شدند. تنها پیروزی آنها مقابل شمس‌آذر در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی رقم خورده تا شاگردان مورایس در  زمستان سخت فقط یک پیروزی داشته باشند.

15 گل دریافتی در مقابل 8 گل زده، نشانگر این است که عملکرد دفاعی طلایی‌پوشان حتی عملکرد مهاجمان سپاهان را خنثی کرده است. همچنین بخشی از این فشار به دلیل 19 کارت دریافتی(شامل 12 کارت زرد و 7 بازیکن اخراجی) است.  این در حالی است که ژوزه مورایس درباره عدم جذب مدافع در نیم فصل لیگ برتر، گفته است: «منظورتان را متوجه نمی‌شوم که نیاز به خرید مدافع داشتیم. آریا یوسفی مصدوم است، سیاوش یزدانی، محمد دانشگر، هادی محمدی و ... را داریم و امید نورافکن هم می‌تواند در خط دفاع بازی کند.»

سپاهان در حال حاضر بیشتر از رقابت با حریفان، باید با حواشی خودساخته‌ای که سرچشمه آن در ابتدای فصل است، بجنگد! حال این تیم اصلاً خوب نیست و سپاهان نشانی از تیمی که باید مدعی باشد ندارد. با این همه بازیکن قطعاً انتظار بیشتری از سپاهان می‌رود اما عملکرد این تیم تاکنون رضایت‌بخش نبوده است.


نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها