X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

15 مرداد 1403, 06:40
کد خبر: 35032
خبرنگار: khani
نظرات: 0

هواداران سپاهان می‌توانند کار را برای الشباب سخت کنند

هواداران سپاهان می‌توانند کار را برای الشباب سخت کنند کاپیتان سابق سپاهان معتقد است در اصفهان، تیم سپاهان شانس زیادی برای صعود دارد و هواداران پرشور سپاهان می‌توانند کار را برای رقیب سخت کنند.

جلال اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با دیدار حساس سپاهان در مقابل الشباب در چارچوب رقابت‌های اظهار کرد: اعتقاد دارم سپاهان همیشه شخصیت یک تیم آسیایی و یک تیم قهرمان را داشته و حساسیت بازی از این لحاظ بالا است که هر دو تیم خریدهای خیلی خوبی داشته‌اند. خریدهایی که سپاهان داشت، بازیکنانی جنگنده و جوان بودند که می‌توانند در لیگ به تیم کمک کنند، اما ممکن است بی‌تجربه بودن آنها در میدان‌های آسیایی برای سپاهان دردسرساز باشد. از سویی دیگر تیم الشباب بازیکنان مطرحی که در اروپا هم سابقه بازی دارند را به خدمت گرفت که تجربه آن‌ها در بازی‌های بزرگ می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

وی افزود: فکر می‌کنم در اصفهان، سپاهان شانس زیادی برای صعود داشته باشد. هواداران پرشور سپاهان می‌توانند کار را برای رقیب سخت کنند؛ البته بازیکنانی که جدید به تیم اضافه شده‌اند نباید اسیر جو ورزشگاه شوند در کل بازی برای هر دو تیم سخت است.

کاپیتان سابق سپاهان در ادامه به جوان‌گرایی مورایس در تیم اشاره کرد و گفت: استراتژی امسال مورایس «تمرکز روی دوندگی و جنگندگی» بازیکنان است، زیرا مورایس امسال با تاکتیک‌های جدید به میدان می‌رود که برای اجرای آنها نیاز به نیروی جوانی دارد و در این راستا بازیکنان خوبی هم جذب کرد. البته باید اشاره کنم جا افتادن بازیکنانی که سابقه بازی در آسیا را ندارند، سخت و زمان‌بر است.

اکبری درباره شایعات جذب استیون انزونزی اظهار می‌کند: انزونزی بازیکن خوبی است که در تیم‌های بزرگی بازی کرده و با تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ هم به عنوان قهرمانی رسیده است، اما باید ببینیم مورایس از این بازیکن در چه پستی استفاده خواهد کرد؛ حضور چنین بازیکنانی در ایران باعث افزایش کیفیت تیم‌ها و افزایش کیفیت لیگ می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر سپاهان در این بازی نتیجه نگرفت، هوادار باید صبوری کند. نمی‌شود در یک بازی عملکرد یک تیم و یک بازیکن را ارزیابی کرد. مطمئنم هواداران سپاهان در صورت نتیجه نگرفتن صبوری می‌کنند و دست از حمایت تیم‌شان نمی‌کشند.

کاپیتان سابق سپاهان خاطرنشان کرد: سپاهان قصد دارد از تجربه بین‌المللی انزونزی استفاده کند، اما ای کاش سپاهان یک بازیکن با کیفیت و جوان‌تری را به خدمت می‌گرفت. شاید جذب انزونزی در راستای سیاست‌های مربی بوده و شاید مربی بازیکنی که از نظر فنی قوی باشد ولی سن بالایی داشته باشد را می‌خواهد در تیم داشته باشد.

اکبری برای سپاهان و نمایندگان ایران در این بازی‌ها آرزوی موفقیت کرد و گفت: سپاهان نماینده ایران است، از این رو امیدوارم رسانه‌ها و همه عوامل کمک کنند تا این تیم به لیگ نخبگان آسیا صعود کند. سپاهان شانزدهم مرداد از الشباب میزبانی می‌کند و هوادارانی که به روند جذب بازیکنان خارجی با کیفیت در این فصل و فصول گذشته معترض بودند، مانند انبار باروت روی سکوها منتظر یک جرقه هستند تا کل تیم را بُکشند؛ پس بهتر است بازیکنان سپاهان الشباب را در زمین بکشند تا خودشان کشته نشوند.

به گزارش ایمنا، دو تیم سپاهان ایران و شباب‌الاهلی امارات شانزدهم مرداد در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف هم خواهند رفت؛ سپاهان با جذب بازیکنانی همچون امین حزباوی، مهدی لیموچی، حسین گودرزی و صالح حردانی، به دنبال کاهش میانگین سنی تیم خود بوده است. از سوی دیگر، شباب‌الاهلی با جذب سردار آزمون، خط حمله خود را تقویت کرده است تا زوج سردار-دابور در خط حمله این تیم، کابوس هر خط دفاعی باشد.

فراتر از بحث فنی، جو وحشتناک ورزشگاه نقش‌جهان می‌تواند هر تیمی را زمین‌گیر کند. در فصل گذشته، الهلال عربستان در همین ورزشگاه به مصاف سپاهان رفت و هواداران سپاهان جوی وحشتناک را در آن بازی ایجاد کردند. تا دقیقه ۶۰ بازی، تشویق‌های بی‌امان هواداران، تیم الهلال را فلج کرده بود. اگر الهلال بازیکنان نامدار و باتجربه‌ای مانند میلینکویچ-ساویچ در ترکیب خود نداشت، نمی‌توانست از آن جو جان سالم به در ببرد. تفاوت ستاره‌ای مثل میلینکویچ-ساویچ با دیگر بازیکنان در چنین بازی‌های حساس و سخت مشخص می‌شود.

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها