X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

6 آذر 1392, 10:13
کد خبر: 6147
خبرنگار: mamad sepahan28
نظرات: 4

هفته شانزدهم رقابت ها / شروع خوزستانی ‌نیم فصل دوم برای اصفهانی‌ها

هفته شانزدهم رقابت ها / شروع خوزستانی ‌نیم فصل دوم برای اصفهانی‌ها هفته شانزدهم رقابت ها / شروع خوزستانی ‌نیم فصل دوم برای اصفهانی‌ها
پنجشنبه، ذوب آهن- استقلال خوزستان، جمعه، فولاد- سپاهان ساعت ۱۵
به گزارش ایمنا، هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال از فردا با دیدار ذوب آهن و استقلال خوزستان در اصفهان کلید می‌خورد و روز جمعه نیز سایر دیدارهای هفته برگزار می‌شود تا پرونده اولین هفته دور برگشت بسته شود. جالب اینجاست که روز جمعه سالگرد حماسه ملبورن است، جایی که 16 سال پیش تیم ملی ایران با تساوی 2 بر 2 برابر استرالیا و صعود به جام جهانی 98 فرانسه تاریخی ترین لحظه فوتبال ملی را رقم زد.
ذوب آهن- استقلال خوزستان/ رونمایی از خریدهای جدید
دیدار تیم‌های ذوب آهن و استقلال خوزستان که دیدار افتتاحیه لیگ سیزدهم بود، اولین دیدار نیم فصل دوم هم لقب گرفت و این دو تیم فردا از ساعت ۱۵ در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر می‌روند.
این دو تیم که نیم فصل اول لیگ برتر را با قرار گرفتن در رتبه‌های یازدهم و سیزدهم به پایان رساندند به دنبال نیم فصلی بهتر با نتایج قابل قبول تر هستند.
ذوب آهن در حالی در اولین میزبانی خود در نیم فصل دوم از استقلال خوزستان پذیرایی می‌کند که در تعطیلات نیم فصل حسابی خانه تکانی کرد. آنها چه در لیست بازیکنان و چه در لیست نفرات کادر فنی جابه جایی‌های زیادی داشتند.
برکناری دو دستیار ایرانی لوکا یعنی یاوری و سلطانی و اضافه شدن ابراهیم تقی پور به کادر فنی ذوب آهن و همچنین اضافه شدن بازیکنانی مانند خانزاده، غریبی، کارلوس سانتوس و محسن ایران نژاد می‌تواند ذوب آهن متفاوتی را در نیم فصل دوم نوید دهد.
در این بین ذوب آهن بازیکنانی مانند محسن مسلمان، مصطفی اکرامی، هادی تامینی، احسان پهلوان و میلاد زنیدپور را از دست داده است که به جز مسلمان سایرین چندان به کار این تیم در نیم فصل اول نیامدند.
در واقع لوکا در تعطیلات نیم فصل به دنبال تقویت کردن فاز دفاعی تیم خود بود و حالا با این خریدها و قرض گرفتن‌ها باید دید آیا آنها در این امر موفق بوده‌اند یا خیر.
ذوب آهن که نیم فصل را با قرار گرفتن در رتبه عجیب سیزدهم به پایان رساند با پیروزی در این دیدار می‌تواند با یک تیر دو نشان بزند، آنها هم می‌توانند انتقام شکست ۲ بر صفر دور رفت را از آبی‌های اهواز بگیرند و هم می‌توانند در صورت پیروزی با اختلاف ۳ گل و بیشتر این تیم را در جدول رده بندی پشت سر بگذارند و حداقل صعود یک رتبه ای خود را در جدول تضمین کند.
در سوی دیگر اما تیم عبدالله ویسی قرار دارد که در آخرین هفته نیم فصل در تهران توانست پرسپولیس، قهرمان نیم فصل را متوقف کند و در دومین هفته پیاپی بیرون از خانه به دنبال امتیاز از مصاف با ذوب آهن می‌گردد.
استقلال خوزستان تیمی بود که در نیم فصل بسیاری از تیم‌ها برای صید بازیکنان شاخص این تیم مانند مبعلی تور پهن کردند که البته هیچ کدام از آنها جدا نشدند.
در هر صورت شاید بسیاری از فوتبال دوستان اصفهانی منتظر اولین نمایش ذوب آهن در نیم فصل باشند تا ورودی‌های جدید این تیم را در ترکیب تیم سبزپوش اصفهانی ببینند.
ترکیب احتمالی:
ذوب آهن: میلان میاتوویچ، محمد صلصالی، سپهر حیدری، محمدرضا خانزاده، محسن ایران نژاد، قاسم حدادی فر، میلاد غریبی، اکبر ایمانی، مرتضی تبریزی، محسن بیاتی نیا و مهدی رجب زاده.
استقلال خوزستان: پرویز کریمی، سهراب بختیاری زاده، عبدالهادی خنیفر، محمد طیبی، سید علا خلف زاده، عادل کلاه کج، ادریسا ترائوره، موسی کولی بالی، ایمان مبعلی، ابراهیم صالحی و میلاد میداودی.
فولاد- سپاهان/ مصاف فولادی برای شاگردان کرانچار
یکی از حساسترین دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر بدون شک این دیدار خواهد بود که از ساعت ۱۵ روز جمعه در ورزشگاه تختی اهواز برگزار می‌شود.
این دو تیم که از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی هستند بدون شک به دنبال پیروزی در این مسابقه هستند و همین موضوع بر جذاب شدن این مسابقه کمک می‌کند.
سپاهان که پیش از این در اهواز و البته برابر استقلال خوزستان طعم پیروزی را چشیده است به دنبال تکرار پیروزی هفته اول برابر فولاد است هرچند فولادی‌ها هم می‌خواهند با پیروزی خانگی برابر سپاهان انتقام آن شکست را از زردپوشان اصفهانی بگیرند.
شاگردان کرانچار پس از پیروزی هفته یازدهم برابر ذوب آهن هرگز طعم پیروزی را نچشیده‌اند و چهار بازی بدون برد می‌تواند بر روی آنها تاثیر منفی بگذارد. البته تبدیل کردن شکست ۲ بر صفر به تساوی ۲ بر ۲ در آخرین دیدار نیم فصل برابر نفت تهران برای سپاهانی‌ها شیرین بود و آنها حداقل با روحیه‌ای خوب به تعطیلات نیم فصل رفتند.
پر افتخارترین تیم لیگ برتر که با ۲۴ امتیاز در نیم فصل اول ششم شد اما آنها بر خلاف اعلام نیاز سرمربی نتوانستند عملکرد خوبی در نیم فصل داشته باشند و تنها به اضافه کردن احسان پهلوان آن هم به طور قرضی به تیم خود بسنده کردند.
در سوی دیگر فولادی قرار دارد که در تعطیلات نیم فصل با خریدهای منطقی که داشت نقطه ضعف خود یعنی خط دفاع و دروازه بان تیمش را تقویت کرد تا تیمی کامل تر را در نیم فصل دوم داشته باشد.
اما چهره ویژه این دیدار کسی نیست جز آرش افشین، مهاجم جوان و آینده دار سپاهان که ابتدای فصل با سر و صدای فراوان از فولاد به سپاهان آمد اما بر خلاف درخشش در هفته‌های ابتدایی، در ادامه به یک نیمکت نشین تبدیل شد تا جایی که اعلام کرد دیگر نمی‌خواهد در سپاهان بماند اما سپاهانی‌ها با این خواسته او مخالفت کردند.
حالا آرش افشین که از ابتدا در تمرینات سپاهان در تعطیلات نیم فصل حضور پیدا کرده است به دنبال بازگشتی حیاتی است تا شاید بتواند با درخشش دوباره در ترکیب سپاهان به حضور در لیست تیم ملی در جام جهانی هم فکر کند.
بزرگترین دغدغه کرانچار برای بازی روز جمعه برابر فولاد محرومان این تیم هستند. محرومیت اروین بولکو، علی حمودی و امین جهان عالیان عملاً دست کرانچار را در خط هافبک و پست دفاع راست بسته است.
با این وضعیت به احتمال قوی سعید قائدی فر، مدافع چپ ۲۱ ساله سپاهان که در نیم فصل از تیم‌های پایه به تیم بزرگسالان اضافه شد در دفاع چپ بازی می‌کند و علی احمدی به دفاع راست می‌رود همچنین کرانچار به دلیل کمبود هافبک مجبور است از دو مهاجم استفاده کند.
ترکیب احتمالی:
فولاد: سوشا مکانی، ابوالحسن جعفری، عبدالله کرمی، سعید سالارزاده، مهرداد جماعتی، مهدی نوری، شهاب کرمی، بختیار رحمانی، ایوب کلانتری، اسماعیل شریفات و لوسیانو پریرا.
سپاهان: رحمان احمدی، علی احمدی، هادی عقیلی، شجاع خلیل زاده، سعید قائدی‌فر، امید ابراهیمی، احسان حاج صفی، حسین پاپی، یعقوب کریمی، محمد غلامی و آرش افشین.
گفتنی است در دیگر دیدارهای حساس هفته شانزدهم تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز از پرسپولیس پذیرایی خواهد کرد.
برنامه کامل هفته شانزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:
پنجشنبه ۷ آذرماه ساعت ۱۵
ذوب آهن - استقلال خوزستان ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
جمعه ۸ آذر ساعت ۱۵
مس کرمان - راه آهن ورزشگاه امام علی (ع) کرمان
سایپا - داماش گیلان ورزشگاه انقلاب کرج
نفت تهران - فجرشهید سپاسی ورزشگاه دستگردی تهران
ملوان انزلی - صبای قم ورزشگاه تختی انزلی
فولاد خوزستان - سپاهان ورزشگاه تختی اهواز
تراکتورسازی - پرسپولیس ورزشگاه یادگار امام تبریز
جمعه ۸ آذر ساعت ۱۷:۳۰
استقلال - گسترش فولاد تبریز ورزشگاه آزادی تهران
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها