X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

15 مرداد 1395, 11:19
کد خبر: 19833
خبرنگار: HSH
نظرات: 2

15 مرداد ماه، پرواز تا بی نهایت

از رشادت تا شهادت با شهید عباس بابایی

از رشادت تا شهادت با شهید عباس بابایی از رشادت تا شهادت با شهید عباس بابایی
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد، در سال 1329 در شهرستان قزوین دیده به جهان گشود. دوره ابتدایی را در دبستان "دهخدا" و دوره متوسطه را در دبیرستان "نظام وفا"ی قزوین گذراند.
در سال 1348، درحالی که در رشته پزشکی پذیرفته شده بود؛ داوطلب تحصیل در دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد. پس از گذراندن دوره آموزشی مقدماتی خلبانی، جهت تکمیل دوره، به کشور آمریکا اعزام گردید.
در آن مدت، دوره آموزشی خلبانی هواپیمای شکاری را با موفقیت به پایان رساند و پس از بازگشت به ایران، در سال 1351، با درجه ستوان دومی در پایگاه هوایی دزفول مشغول به خدمت شد.
همزمان با ورود هواپیمای پیشرفته "F-14" به نیروی هوایی، شهید بابایی در دهم آبان ماه 1355، برای پرواز با این هواپیما انتخاب شد و به پایگاه هوایی اصفهان انتقال یافت.
پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، وی گذشته از انجام وظایف روزانه، به عنوان سرپرست انجمن اسلامی پایگاه هوایی اصفهان به پاسداری از دستاوردهای انقلاب پرداخت.
شهید بابایی در هفتم مرداد ماه 1360 از درجه سروانی به سرهنگ دومی ارتقا پیدا کرد و به فرماندهی پایگاه هشتم اصفهان برگزیده شد. وی در نهم آذر ماه 1362، ضمن ترفیع به درجه سرهنگ تمامی، به سمت معاونت عملیات فرماندهی نیروی هوایی منصوب گردید و به ستاد فرماندهی در تهران عزیمت کرد.
سرانجام در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه 1366 به درجه سرتیپی مفتخر شد و در پانزدهم مرداد ماه همان سال، درحالی که به درخواست ها و خواهش های پی در پی دوستان و نزدیکانش مبنی بر شرکت در مراسم حج آن سال پاسخ رد داده بود، برابر با روز عید قربان در حین عملیات برون مرزی به شهادت رسید.
شهید، سرلشگر خلبان، عباس بابایی در هنگام شهادت 37 سال داشت. از او یک فرزند دختر به نام سلما و دو فرزند پسر به نام های حسین و محمد به یادگار مانده است.
پایت را که از زمین برمی گیری، آسمان راه های بی کرانش را نشانت خواهد داد. تو را در بر خواهد گرفت و چونان امانتی لطیف بالا خواهد برد؛ آن وحشت گنگ و بدوی از ارتفاع، صفیر گلوله هایی که با خود طنین مرگ دارند دیگر نخواهدت ترساند.
در نگاهت، آسمان و زمین به هم می پیوندند تا افق شوند؛ جایی برای درآمدن و لاجرم غروب کردن و اگر غروب اینگونه خونین نباشد، چگونه آفتابِ هر صبح طلوعی تازه خواهد داشت؟
"عباس بابایی" آخرین پروازش را عید قربان انجام داد. همسرش همان وقت در مکه منتظر آمدنش بود. فرصت کمی مانده بود و مرد، که از چند شب پیش تقریبا نخوابیده بود، کارهای زیادی داشت که باید انجام می داد.
حقیقت همسایه ی دیوار به دیوار مرگ بود و آن مرد حقیقت را یافته بود و در نهایت آن مرد در پروازِ تا بی نهایت......

بخش شهدای دیار سپاهان پایگاه خبری طوفان زرد، سالروز شهادت مرد پرواز، فرمانده شهید خلبان عباس بابایی را گرامی می دارد.
از رشادت تا شهادت با شهید عباس بابایی
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها