X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

13 آبان 1396, 14:31
کد خبر: 24662
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 1

من یک تیفوسیِ سایبریِ پرشورم!

یادداشت روز: به هواداران برچسب نزنیم

یادداشت روز: به هواداران برچسب نزنیم یادداشت روز: به هواداران برچسب نزنیم
موضوع ازآنجایی شروع می‌شود که چنددستگی درونی هواداران، به بیرون درز می‌کند. اینکه یک عده خود را سایبری ، پرشور ، تیفوسی یا هر چیز دیگری می‌نامند تا برای خود وجه تمایز و برتری قائل شوند مشکلی ندارد اما امان از زمانی که سعی کنیم، دیگری را... به بهانه‌ای و تحت عنوانی ...بکوبیم!
همین برچسب زدن‌ها، در شرایطی که تیم خوب نیست و رفتار احساسی از هواداران سر میزند خسارت‌بار است. فرقی نمی‌کند از روی سکو ترقه پرتاب کرده باشد یا در صفحه‌اش به سپاهان و سپاهانی‌ها بیراه بگوید! نتیجه یکی است! همین‌ها ، سوژه و بهانه می‌دهد به دست نااهلان و آن‌ها خدشه می‌زنند به نام سپاهان. جبران‌ناپذیر است اما سرمشنا اش کیست؟ خیلی راحت می‌آیند و میگویند فلان نوع هوادار!...
حالا بیا و ثابت کن که: ای آقا، ما این نبودیم و آن دیگری بود! ما نگفتیم و او گفت، ما ننوشتیم و دیگری نوشت. اصلاً مقصود و منظور این است و آن‌که تو میگویی نیست. آنکه هدف انتقاد ماست، برای شانه خالی کردن از اتهام کم‌کاری یا ضعفش دنبال مقصر است، هوادار را نشانه می‌رود و این‌چنین است که صدای انتقاد بالا نمی‌رود..
نام سپاهان یعنی یک‌عمر تلاش ما و از ما بزرگ‌ترها، یعنی یک عالم خاطرات شیرین و یک کلکسیون پر از افتخارات و جام‌ها... یعنی همین اخباری که پس از ده سال از رکوردهایمان منتشر می‌شود. یعنی یک‌کلام، کف خاطرات ما از سقف آرزوهایی همه تیم‌های ایران بالاتر است!
نقد است، به همه‌چیز ، به همه‌کس ، به همه‌جا، به همه آنچه امروز سپاهان را به این روزها درآورده انتقاد است. اصلاً هویت هوادار را به همین نگاه دقیق و متعصبانه‌اش می‌شناسند. قدر بدانید که اگر هوادار این‌طور دقیق و دلسوز و متعصب نبود، چه دلیلی داشت سپاهان را بفهمد و تفاوتش با سایر رقبا را بداند؟ وقتی همه‌چیز بوی بی‌مهری و ناامیدی می‌دهد و نتیجه تلاش‌ها چیزی جز اتهام نیست چه دلیلی برای طلایی ماندن است؟ و پاسخ این سؤال تنها یک کلمه است: او هوادار است!
اما همین چنددستگی‌ها، همین اسامی خاص و همین برچسب‌ها، اتحاد هواداران سپاهان را تکه‌پاره می‌کند. صداهای انتقاد کوچکی که در حد همان صدای کوچک باقی می‌ماند و گره از گره مشکلات سپاهان باز نمی‌کند.
بیاییم این بار قدم اول را ما برداریم. متحدتر از همیشه، اختلاف‌سلیقه‌هایمان را بپذیریم و آن روز عاقلانه نقد کنیم آنچه را فکر می‌کنیم انتقادش برای پیشرفت سپاهانمان می‌ارزد... به امید بازگشت همه ما، به امید بازگشت سپاهان...
یادداشت روز: به هواداران برچسب نزنیم
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها