X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

14 آذر 1396, 14:31
کد خبر: 24986
خبرنگار: khani
نظرات: 3

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

حُسن ختام نیم‌فصل بد؟

حُسن ختام نیم‌فصل بد؟ حُسن ختام نیم‌فصل بد؟
هفت ماه پس از آنکه رویای آسیایی سپاهان با باخت به استقلال بر باد رفت طلایی‌پوشان اصفهانی امیدوارند تا در بازگشت به ورزشگاه آزادی پایان بهتری برای نیم‎فصل کابوس‌وارشان رقم بزنند.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، سپاهان اصفهان از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه چهارشنبه در ورزشگاه آزادی میهمان استقلال است. این دیدار به این دلیل که آخرین مسابقه از هفته پایانی دور رفت لیگ هفدهم به حساب می‌آید عملاً حکم اختتامیه نیم‎فصل اول را دارد.

در صورتی که سپاهان و استقلال در فصل جاری عملکردی مطابق انتظار داشتند نتیجه این مسابقه حتی می‌توانست تعیین‌کننده قهرمان نیم‌فصل باشد اما در عمل این دیدار بین ۲ حریفی است که یکی در میانه جدول جای خوش کرده و دیگری در نیمه پایینی قرار گرفته است. به عبارت دیگر، نه تنها هیچ‌یک از این ۲ تیم فعلاً جایی بین مدعیان ندارند و حاصل تقابل رو در رویشان تعیین‌کننده معادله صدرنشینی نیست که به ویژه با افت شدید سپاهان نتیجه بازی حتی بیشتر بر فعل و انفعالات پایین جدول مؤثر است.

استقلال که درست در کمربند میانی جدول قرار دارد می‌کوشد تا از فرصت این دیدار خانگی استفاده کند و با واریز حداکثر امتیازات بازی به حساب خود تا قبل از پایان نیم‌فصل اول جایگاه نه چندان درخورش در جدول رده‌بندی را ارتقا دهد. روی دیگر سکه برای آبی‌های پایتخت این است که در صورت از دست دادن امتیازات بازی احتمال زیادی وجود دارد که آنها به نیمه پایینی جدول سقوط کنند.

وضعیت سپاهان از این هم بدتر است زیرا تیم اصفهانی در حال حاضر در جایی قرار گرفته است که استقلال بیم سقوط به آن را دارد. طلایی‌پوشان برای فاصله گرفتن از منطقه خطر محکوم به کسب امتیاز در ورزشگاه آزادی هستند. به همان نسبت که با شکست در این مسابقه وضعیت سپاهان در جدول وخیم خواهد شد پیروزی برابر میزبان تهرانی احتمالاً بهبود نسبتاً چشمگیر جایگاه این تیم را در پی خواهد داشت.

شرایط مسابقه به گونه‌ای است که پیروزی تیم اصفهانی در آن می‌تواند منجر به عوض شدن جای ۲ تیم در جدول شود. به عبارت دقیق‌تر، سپاهان در صورت برتری برابر استقلال نه تنها خود احتمالاً تا میانه‌های جدول بالا می‌آید که حریف رو در رویش را به نیمه پایینی خواهد فرستاد.

آخرین مصاف ۲ تیم در ورزشگاه آزادی با برتری استقلال به پایان رسید. در آن مسابقه که چهاردهم اردیبهشت‌ماه سال جاری از هفته پایانی لیگ شانزدهم برگزار شد آبی‌های پایتخت با حساب ۲ بر یک از سد طلایی‌پوشان اصفهانی گذشتند. با آن نتیجه، استقلال نایب‌قهرمان شد و سپاهان با یک پله سقوط به رده پنجم رسید و از کسب سهمیه احتمالی پلی‌آف لیگ قهرمانان بازماند.

شکست برابر استقلال در آخرین هفته از لیگ شانزدهم به قیمت بر باد رفتن رؤیاهای آسیایی سپاهان تمام شد. شاگردان زلاتکو کرانچار امیدوارند تا رویارویی بیرون از خانه برابر این رقیب در ایستگاه پایانی نیم‌فصل اول لیگ هفدهم حُسن ختام بهتری برای آنها رقم بزند.

ترکیب احتمالی ۲ تیم:


استقلال:
سیدحسین حسینی، مجید حسینی، روزبه چشمی، خسرو حیدری، میلاد زکی‌پور، امید ابراهیمی، امید نورافکن، سرور چپاروف، فرشید اسماعیلی، جابر انصاری و سجاد شهبازاده

سپاهان: مهدی صدقیان، حسن جعفری، عزت پورقاز، سیاوش یزدانی، سعید آقایی، میلاد سرلک، علی کریمی، حسین پاپی، جلال‌الدین علی‌محمدی، مروان حسین و ساسان انصاری
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها