X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

19 آذر 1396, 10:51
کد خبر: 25044
خبرنگار: khani
نظرات: 11

اعتراض فنی به طاهری منطقی نیست؛

به جای مدیریت از کرانچار و بازیکنان انتقاد کنید

به جای مدیریت از کرانچار و بازیکنان انتقاد کنید به جای مدیریت از کرانچار و بازیکنان انتقاد کنید
در بحث مشکلاتی که این فصل برای سپاهان ایجاد شده محسن طاهری مدیرعامل این باشگاه به نوعی مظلوم واقع شده و شاید بهتر باشد که به جای او کرانچار پاسخگوی نتایج ضعیف تیمش باشد.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، با وجود اینکه بیانیه عذرخواهی هیأت مدیره سپاهان دیروز منتشر شد تا از آتش خشم هواداران ناراضی سپاهان کم کند اما با این حال نمی‌توان در مورد رفتار آینده هواداران زردپوش پیش‌بینی خاصی داشت و هیچ بعید نیست که این اتفاقات در مسابقات بعدی سپاهان هم تکرار شود. البته کار به جایی رسیده بود که دیگر استادیوم نقش جهان و سکوهایش از حالت اختصاصی خارج شده و دامنه اعتراضات به مسابقات تیم هندبال سپاهان و محل اداری باشگاه هم کشیده شده بود. بعد از موج اعتراضات به اصغر باقریان که ادعا می‌شد مدیری غیر بومی است حداقل طاهری از لحاظ سابقه یک سپاهانی قدیمی و شناخته شده است و با وجود اینکه تجربه مدیریتی نداشته ولی نمی‌توان به دلسوز بودن او ایرادی وارد کرد ضمن اینکه مدیرعامل باشگاه مجری مصوبات هیأت مدیره است و تصمیمات کلانی که می‌گیرد همگی امضای موافق نظرات اعضای هیأت مدیره باشگاه را به همراه داشته و اگر ایرادی بوده افرادی مثل منوچهر نیک‌فر و محمدسلطان حسینی هم باید پاسخگو باشند.

اما عجیب‌ترین قسمت ماجرا این است که چرا هواداران سپاهان تمام تقصیرات فنی سپاهان را به گردن محسن طاهری انداخته‌اند و به جای اینکه از کادر فنی و بازیکنان تیم انتقاد کنند به سراغ مدیرعامل تیم رفته‌اند. در ابتدای فصل سپاهان در شرایطی با کرانچار تمدید کرد که این سرمربی کروات در ۶ بازی پایانی فصل گذشته فوق العاده با سپاهان نتیجه گرفته بود و علاقه هواداران سپاهان برای تمدید قرارداد با این سرمربی مهم‌ترین نکته‌ای بود که در دستور کار محسن طاهری قرار گرفت و هیچ ایرادی به این قضیه وارد نیست. اگر یک سال قبل هواداران سپاهان به خاطر انتخاب ایگور استیماچ علیه اصغر باقریان موضع‌گیری کرده‌ بوند امروز هیچ انتقادی به محسن طاهری وارد نیست چون قرارداد سرمربی موفق تیمش را تمدید کرده و تا به امروز هم پای او ایستاده است.

از طرف دیگر قسمت دوم ماجرا هم مربوط به فعالیت سپاهان در فصل نقل و انتقالات بود که بر اساس لیست بازیکنان مورد نیاز زلاتکو کرانچار انجام شد و سپاهان حداقل بر روی کاغذ یکی از موفق‌ترین تیم‌های فصل نقل و انتقالات لقب گرفت. ساسان انصاری، عزت الله پورقاز، شاهین ثاقبی، سعید آقایی، مروان حسین و یکی، دو بازیکن دیگر از آن دست بازیکنانی بودند که در زمان پیوستن به سپاهان رزومه حداقل قابل قبولی داشتند و این برای سپاهانی که در طی چند سال فقط احسان حاج صفی و علی کریمی را به تیم ملی فرستاده بود می‌توانست یک توفیق بزرگ در راه افزایش تعداد ملی‌پوشانش به حساب بیاید. در مورد بازیکنان خارجی هم اگرچه ۲ برزیلی نه چندان با کیفیت توسط دلالان به سپاهان قالب شدند اما نظر نهایی در مورد آنها را زلاتکو کرانچار داد و او که تا به این لحظه نشان داده مربی توصیه پذیری نیست خودش باید جوابگوی اشتباهات ابتدای فصلش باشد. کرانچار در آغاز لیگ در چند مرحله در مصاحبه‌های خودش از عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات ابراز رضایت کرد و گفت که لیست بازیکنانی که می‌خواسته همگی جذب شده‌اند . در بحث جدایی احسان حاج‌صفی و سرور جباروف هم که هیچ راه فراری وجود نداشت و صدپله با تجربه‌تر از محسن طاهری هم در این شرایط امکان حفظ حاج‌صفی و جباروف را پیدا نمی‌کرد چون به صورت منطقی کار در اختیار سپاهان نبود.

در این حال بدون شک مهم‌ترین اشتباه محسن طاهری از همان ابتدای کارش در سپاهان این بود که بین مربیگری هندبال و مدیریت باشگاه یکی را انتخاب نکرد تا حضورش در رأس تیم هندبال سپاهان امروز دستمایه اعتراض هواداران قرار نگیرد از طرف دیگر او در چیدمان کادر فنی سپاهان به جز زلاتکو کرانچار اقتدار لازم را نداشته و هنوز نتوانسته به جای تونچی ناکارآمد دستیار دیگری به نیمکت تیم اضافه کند که البته آن هم در نهایت احتیاج به جلب رضایت کرانچار دارد. با این حال اعتراض تعدادی از هواداران به محسن طاهری و توهین‌هایی که به او صورت گرفته واقعاً قابل درک نیست و حداقل او نسبت به کادر فنی و بازیکنان تیم درصد کمتری در مشکلات تیم فوتبال مقصر است.

نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها