X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

29 مرداد 1397, 19:52
کد خبر: 27381
خبرنگار: khani
نظرات: 3

زندگی‌ام را برای یک باشگاه دیگر گذاشتم، پلاکارد را ذوب‌آهن برایم زد!

قلعه‌نویی: برای من مهم بود سپاهان ببرد

قلعه‌نویی: برای من مهم بود سپاهان ببرد قلعه‌نویی: برای من مهم بود سپاهان ببرد
سرمربی تیم فوتبال سپاهان به خبرورزشی گفت: می‌خواهم از باشگاه ذوب‌آهن تشکر کنم بابت پلاکاردی که قبل از بازی برای من نصب کردند.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از روزنامه خبرورزشی، امیر قلعه‌نویی شهرآورد حساس اصفهان را از تیم سابق خود برد، هرچند حالا تلاش می‌کند بگوید شهرآورد برایش حساسیت چندانی نداشته، اما به هر حال او تیم فصل قبل خودش را شکست داده است... همین بهانه برای گپ با او کافی است.
*شهرآورد را هم که بردید...
قبل از هر چیز و قبل از آن که درباره بازی حرف بزنم، می‌خواهم از باشگاه ذوب‌آهن تشکر کنم بابت پلاکاردی که قبل از بازی برای من نصب کردند. من فقط یک سال سرمربی ذوب‌آهن بودم و وقتی این پلاکارد را دیدم، نمی‌دانستم باید خوشحال باشم یا ناراحت!
*چرا ناراحت؟
به هر حال من سال‌ها زندگی‌ام را برای یک باشگاه گذاشتم و شاید توقع داشتم این پلاکارد را آن باشگاه برای من بزند! پلاکاردی که ذوب‌آهن برایم به ورزشگاه آورد، من را یاد روزی انداخت که به قطر رفتم، همراه افشین پیروانی به باشگاه السد دعوت شدیم و آن‌ها چنان به من محبت کردند که شوکه شدم. سالی که در السد بودم، هر دو جام لیگ و حذفی را بردیم و آن‌ها به من گفتند شما از بنیان‌گذاران باشگاه هستی و همان جام‌ها را آوردند و گفتند افتخارات شما در کلکسیون ماست. رفتار خوب سعید آذری و همکارانش من را یاد همان ماجرا انداخت. به هر حال وقتی ما می‌گوییم چهره‌های ورزشی باید مدیر باشگاه باشند، تفاوتش همین‌جا معلوم می‌شود. سعید آذری در ذوب‌آهن و تابش در سپاهان خودشان قهرمان ورزشی بودند و شما رفتار آن‌ها را مقایسه کنید با مدیرانی که از خارج ورزش به این حوزه می‌آیند.
*البته سعید آذری با انتقاد از عملکرد داور بازی، به نوعی برد سپاهان را زیر سؤال برد.
من نباید جواب ایشان را بدهم. آذری مدیرعامل است و من سرمربی و جایگاه‌هایمان فرق می‌کند.
*حالا واقعاً داور علیه ذوب‌آهن بود؟
وحید کاظمی یکی از داوران شجاع فوتبال ماست و قضاوت خوبی داشت، البته یک پنالتی به سود سپاهان نگرفت و ما از داوری متضرر شدیم، ولی او و داورانی مثل صفایی که داور بازی قبلی ما بود، آینده داوری ایران هستند و باید حمایت شوند.
*با این حساب شما ادعای سعید آذری را رد می‌کنید؟
من نمی‌خواهم جواب ایشان را بدهم و همان‌طور که آذری نظرش را گفته، من هم نظرم را گفتم و کارشناسان داوری هم معتقد بودند داور پنالتی ما را نگرفت.
*برای‌تان خیلی مهم بود تیم فصل قبل خودتان را ببرید؟
اصلاً چنین نگاهی به بازی نداشتم. برای من مهم بود سپاهان ببرد. من با باشگاه ذوب‌آهن رابطه خوبی دارم. با سعید آذری در تماس هستم. همین چند هفته قبل آن‌ها به ما محبت کردند و چمن مصنوعی در اختیار ما گذاشتند. اصلاً هفته بعد شاید در فولادشهر بازی کنیم. بگذارید یک خاطره از آذری بگویم؛ سالی که سرمربی استقلال بودم و در مشهد با توجه به شکست روز آخر ذوب‌آهن قهرمان شدیم، آذری مدیرعامل ذوب‌آهن بود و اولین کسی بود که تماس گرفت و به من تبریک گفت. رابطه ما هنوز هم خوب است.
*برویم سراغ متن شهرآورد اصفهان... از لحاظ فنی بازی خوبی بود؟
هم از لحاظ فنی و هم از نظر معنوی عالی بود... داخل زمین شما بازی خوب دو تیم را دیدید و بیرون زمین هم ما شاهد هماهنگی دو باشگاه بودیم.
*بازی افت و خیز زیادی هم داشت...
طبیعی بود، چون هر دو تیم فوتبال بازی کردند. البته ما روی یک اشتباه بچگانه، پیروزی‌مان را به خطر انداختیم. قبل از آن اتفاق می‌توانستیم گل سوم را هم بزنیم و پیروزی راحت‌تری داشته باشیم.
*منظورتان اشتباه پیام نیازمند است؟!
پیام هم درس بزرگی از این بازی گرفت. پیام در نیمه اول با توپ خوبی که گرفت، ما را به بازی برگرداند و در ۱۰ دقیقه پایانی با موقعیت‌هایی که مهار کرد، برد را برای ما نگه داشت، اما روی آن صحنه که گل خورد، درس بزرگی گرفت که کار نمایشی نکند. او روز به روز بهتر می‌شود.
*بازی اصفهان روی سکو‌ها هم حاشیه‌ای نداشت، اما متأسفانه در برخی ورزشگاه‌ها شاهد خشونت وحشتناکی هستیم...
متأسفانه ما روی مسائل فرهنگی کار نکرده‌ایم... از آن بدتر، فشار‌های اقتصادی است که به جامعه کشیده می‌شود. در خیابان دو نفر تصادف می‌کنند، به جای مراجعه به قانون، با هم گلاویز می‌شوند و حالا اول باید مأمور نیروی انتظامی برای دعوا بیاید و بعد مأمور راهنمایی رانندگی برای کروکی... در کمال تأسف بدآموزی‌های فضای مجازی و هتاکی‌هایش هم به این ضعف فرهنگی و فشار اقتصادی اضافه شده است. به هر حال نسل جوان هم پرانرژی است و هم مطالباتی به حق دارد. وقتی این انرژی تخلیه نمی‌شود و مطالباتش را نمی‌گیرد، به ورزشگاه می‌آید و خودش را با دعوا و شعار و فریاد خالی می‌کند و این وسط یک عده هم با مقاصد دیگر جوانان ما را در ورزشگاه‌ها تحریک می‌کنند. الان این بحث قومیت‌ها واقعاً خطرناک شده است. این یکی دیگر اتحاد ایران را زیر سؤال می‌برد، ما به «همه جای ایران سرای من است» معتقدیم...
*چه باید کرد؟
با شعار درست نمی‌شود. باید کار کرد. مردم ایران مطالبات به حق دارند و چاره کار این است که به مطالبات آن‌ها به خصوص در بحث اقتصاد پاسخ داده شود. باور کنید اگر مشکلات حل شود، مردم هم از زندگی لذت می‌برند و هم از فوتبال... ایرانی حقش است از زندگی لذت ببرد. شأن این مردم باید حفظ شود. به قول یکی از بزرگان، گاهی اوقات خیلی زود، دیر می‌شود. تا دیر نشده، باید مشکلات را حل کرد تا مردم واقعاً از زندگی و فوتبال لذت ببرند. باید به طور دقیق آسیب‌شناسی شود و شور و نشاط به جامعه برگردد.
*استقلال و پرسپولیس هفته آینده در آسیا بازی دارند. به نظر شما می‌توانند موفق باشند؟
امیدوارم نتیجه خوبی بگیرند. آرزوی من موفقیت هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در آسیاست، چون افتخارش برای فوتبال ایران است.
*یک بحث دیگر این روزها، بحث سوپرجام است. پرسپولیسی‌ها می‌گویند به دلیل انصراف استقلال، قهرمان سوپرجام شده‌اند و استقلالی‌ها اعتراض دارند...
اجازه بدهید وارد این بحث نشوم. فقط همین‌قدر می‌گویم که نباید در ورزش قائم به فرد باشیم و با تغییر هر مدیر و طبق سلیقه آن مدیر، قانون هم تغییر کند. از فتاحی که انصافاً در سازمان لیگ عملکرد خوبی داشته، انتظار دارم قبل از شروع هر فصل، تاریخ سوپرجام و پایان فصل را هم اعلام و قطعی کند تا همه چیز از اول معلوم باشد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها