X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

28 شهریور 1397, 10:56
کد خبر: 27670
خبرنگار: khani
نظرات: 6

سپاهان و فولاد خوزستان؛ نوید یک دیدار تماشایی در نقش‌جهان

سپاهان و فولاد خوزستان؛ نوید یک دیدار تماشایی در نقش‌جهان سپاهان و فولاد خوزستان؛ نوید یک دیدار تماشایی در نقش‌جهان
تیم فوتبال سپاهان اصفهان در حساس‌ترین دیدار هفته هفتم میزبان تیم فولاد خوزستان است.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از تسنیم ، هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال روز جمعه 30 شهریورماه با برگزاری 3 دیدار آغاز می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها، سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف فولاد خوزستان خواهد رفت.
لیگ هجدهم پس از 3 هفته تعطیلی، روز جمعه مجدداً آغاز خواهد شد و سپاهان در نخستین گام، میزبان تیم فولاد خوزستان است. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که فولاد خوزستان در هفته‌های گذشته دچار تغییر و تحولات بسیاری شده و سرمربی و کادر فنی این تیم، از کار برکنار شدند.
تقابل سپاهان و فولاد خوزستان همواره از حساس‌ترین بازی‌های لیگ بوده و نزدیکی امتیازات 2 تیم در فصل جاری، این حساسیت را دوچندان نموده است. سپاهان پیش از تعطیل شدن لیگ، مقابل پارس جنوبی با نتیجه مساوی متوقف شده و با 10 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد. فولاد خوزستان نیز در هفته ششم مقابل سایپا شکست خورد وبا 8 امتیاز و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به پارس جنوبی در رده نهم جدول قرار گرفته است.
سپاهان طی هفته‌های گذشته تیم سرحال و آماده‌ای نشان داد که در فاز تهاجمی بسیار قدرتمند بوده و در هنگام حمله، از نظم تاکتیکی و تکنیکی خوبی برخوردار است.
سپاهان تا به این جای فصل، بهترین خط حمله لیگ را در اختیار داشته و از مهاجمان زهردار و خطرناکی سود می‌برد. تیم قلعه‌نویی در بسیاری از پارامترهای هجومی از جمله شوت از راه دور، نبردهای هوایی و نرخ بهره‌وری از ضربات ایستگاهی از سرآمدترین تیم‌های لیگ محسوب می‌شود. هماهنگی بالا و حضور پرتعداد شاگردان قلعه‌نویی در هنگام حمله و بهره بردن از بازیکنانی مانند ایران‌پوریان،کریمی، استنلی، محمدی و کیانی، سپاهان را تبدیل به هجومی‌ترین تیم لیگ نموده که قادر به باز کردن هر دروازه‌ای می‌باشد.
در فاز دفاعی اما سپاهان آسیب‌پذیر نشان داده است. جاگیری‌های اشتباه، فاصله زیاد بین مدافعان و اشتباهات فردی، خط دفاعی زردپوشان را متزلزل ساخته و تبدیل به پاشنه آشیل این تیم کرده است. مدافعان سپاهان با وجود داشتن سابقه هم‌بازی بودن در تیم‌های دیگر، هنوز به هماهنگی لازم نرسیده و بعضاً با خطاهای بی‌مورد و اشتباهات فاحش تیم‌شان را به دردسر می‌اندازند.
در آن سو فولاد خوزستان تیم قدرتمندی است که فوتبال سرعتی و هجومی را ارائه می‌کند. فولادی‌ها در خط میانی و حمله خود از بازیکنان با کیفیتی مانند رفیعی، لوسیانو پریرا، بیت سعید و مهدی زبیدی بهره برده و خط حمله زهردار و خطرناکی دارند که می‌توانند برای دفاع آسیب‌پذیر سپاهان، دردسرساز شوند.
نقطه قوت فولاد بهره‌گیری از بازیکنان سرعتی و شوت زن است. در فاز دفاعی اما فولاد همانند سپاهان آسیب‌پذیر بوده و خط دفاعی ضعیفی دارد. مصدومیت عبدالله کرمی، مدافع باسابقه این تیم در کنار بی‌تجربگی سایر مدافعان، فولاد را در فار دفاعی دچار معضل کرده است. نقطه ضعفی که اگر حل نشود، می‌تواند برگ برنده سپاهان محسوب شود.
دیدار سپاهان و فولاد را می توان از جذاب‌ترین بازی‌های هفته هفتم قلمداد کرد. نقاط ضعف و قدرت مشترک در هر 2 تیم در کنار بازیکنان با کیفیت، نویددهنده یک دیدار تماشایی و پر زد و خورد است. نکته قبل توجه این است که هر 2 تیم علاوه بر کسب 3 امتیاز از انگیزه‌های دیگری برای پیروزی برخوردار هستند. سپاهانی‌ها به دنبال شکستن طلسم 3 ساله ناکامی در برابر فولاد بوده و سرخ‌پوشان خوزستان قصد دارند با شکست شاگردان قلعه‌نویی آرامش و ثبات خود دا بازگردانند. باید منتظر ماند و دید تقابل این 2 تیم به نفع کدام‌یک رقم خواهد خورد.
محرومان و مصدومان:
در تیم سپاهان، سیاوش یزدانی به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود. فولاد نیز عبدالله کرمی را در اختیار نخواهد داشت.
برترین گلزنان:
در تیم سپاهان، شهباززاده با 3 گل و در تیم فولاد لوسیانو پریرا و بیت سعید با 2 گل، برترین گلزنان 2 تیم هستند.
اتفاق ویژه:
تقابل انصاری و بختیاری با تیم سابق‌شان از جذابیت‌های این دیدار است.
ترکیب احتمالی سپاهان:
پیام نیازمند، محمد ایران‌پوریان، سعید آقایی، عزت‌الله پورقاز، سیاوش یزدانی، مهدی کیانی، محمد کریمی، سجاد شهباززاده، مهرداد محمدی، کی‌روش استنلی سوارز و بختیار رحمانی
سرمربی: امیر قلعه‌نویی
ترکیب احتمالی فولاد:
احسان مرادیان، ایوب والی، میلاد بدرقه، فرزاد جعفری، رضا میرزایی، سروش رفیعی، سینا مریدی، حسن بیت سعید، صابر حردانی، لوسیانو پریرا و مهدی زبیدی
سرمربی: ایلی استن
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها