X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

15 تیر 1394, 12:24
کد خبر: 8238
خبرنگار: aftabgardan
نظرات: 5

هر دوشنبه با...

منهای فوتبال

منهای فوتبال منهای فوتبال
پایگاه خبری طوفان زرد روزهای دوشنبه را به مرور رشته های مختلف ورزشی که در اصفهان طی یک هفته اتفاق افتاده می پردازد.


منهای فوتبال

تورنمنت آزاد کره‌جنوبی (G2)، از روز چهارشنبه 31 تیرماه به مدت 6 روز در شهر چونچئون کره جنوبی برگزار می‌شود و تیم ملی تکواندوی کشورمان برای شرکت در این رقابت‌ها با 11 هوگوپوش یکشنبه 28 تیرماه عازم این کشور می‌شود. با اعلام بی‍ژن مقانلو، سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان، ترکیب تیم ایران در این رقابت‌ها به شرح زیر است:
وزن اول (54- کیلوگرم): آرمین هادی‌پور، وزن دوم (58- کیلوگرم): محمد کاظمی، وزن سوم (63- کیلوگرم): ابوالفضل یعقوبی و سروش احمدی، وزن چهارم (68- کیلوگرم): مهرداد نورمحمدی و فرزاد ذوالقدری، وزن پنجم (74- کیلوگرم): علیرضا نصرآزادانی (ملی‌پوش اصفهانی) و سیدمحمد رفیعی، وزن ششم (80- کیلوگرم): فرزاد عبدالهی، وزن هفتم (87- کیلوگرم): امید عمیدی، وزن هشتم (87+ کیلوگرم): مرتضی شیری
تورنمنت آزاد کره جنوبی G2 است و دارنده مدال طلا 20 امتیاز، مدال نقره 12 امتیاز و مدال برنز 7.2 امتیاز، در راستای افزایش رنکینگ المپیکی برای کسب سهمیه ریو 2016، بدست خواهند آورد. سجاد مردانی ملی‌پوش اصفهانی سنگین وزن ایران هم که با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند در این رقابت‌ها غایب خواهد بود. طبق اعلام قبلی سرمربی تیم ملی تکواندو، مردانی از مردادماه به میادین بازخواهد گشت.


1- دومین روز مسابقات شنای قهرمانی مجارستان در روز یکشنبه 7 تیر ماه با حضور نمایندگان ایران در مواد ۱۰۰متر کرال پشت و ۲۰۰متر آزاد برگزار شد. در این مسابقات جمال چاوشی‌فر (ملی‌پوش اصفهانی) در ماده ۱۰۰ متر کرال پشت به آب زد. چاوشی‌فر مسافت ۱۰۰ متر را در یک دقیقه و ۱۵صدم ثانیه شنا کرد و به عنوان نفر چهاردهم موفق به صعود به مرحله نیمه‌نهایی شد. چاوشی فر در این مرحله با ثبت زمان ۵٨ ثانیه و ٣٩ صدم ثانیه به عنوان نفر یازدهم دیواره استخر را لمس کرد و نتوانست به توفیقی دست یابد.
2-جمال چاوشی‌فر کاپیتان اصفهانی تیم ملی شنای ایران در رکوردگیری مسابقات بین‌المللی مجارستان زمان ۲۶ ثانیه و ۴۷ صدم ثانیه را در ماده ۵۰ متر کرال پشت ثبت کرد و نتوانست سهمیه مسابقات جهانی کازان روسیه را کسب کند. او با این رکورد تنها شش صدم ثانیه با سهمیه مسابقات جهانی روسیه (۲۶٫۴۱) فاصله داشت اما کادر فنی تیم ملی با اطمینان از آمادگی و شرایط روحی مناسب چاوشی‌فر، به صورت مکتوب درخواست رکوردگیری مجدد برای ماده ۵۰ متر کرال پشت را دادند. چاوشی‌فر در این رکوردگیری درخشان ظاهر شد و مسافت ۵۰ متر را در ۲۶ ثانیه و ۳۶ صدم ثانیه شنا کرد. کاپیتان تیم ملی شنا با این نتیجه ۵ صدم ثانیه بهتر از رکورد مورد نیاز فدراسیون شنا، شنا کرد و به طور مستقیم سهمیه مسابقات جهانی کازان را گرفت. رکورد پیشین ماده ۵۰ متر کرال پشت هم در اختیار خود چاوشی‌فر بود. او فروردین ماه امسال و در مسابقات جایزه بزرگ دبی این مسافت را در ۲۶ ثانیه و ۴۴ صدم ثانیه شنا کرده بود.


مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا با برگزاری دیدارهای تیمی اسلحه فلوره مردان و اپه بانوان در سنگاپور پیگیری شد. تیم‌های ملی کشورمان در این دو اسلحه مقابل حریفان خود صف‌آرایی کردند و به ترتیب به عنوان نهم و یازدهم دست یافتند. در بخش رقابت‌های تیمی اسلحه فلوره مردان که با حضور ۱۷ تیم برگزار شد، تیم ایران پس از استراحت در مرحله یک شانزدهم نهایی، در جدول ۱۶ تیمی مسابقات موفق به شکست ۴۵ بر ۳۹ میزبان مسابقات یعنی سنگاپور شد. با کسب این پیروزی، تیم شمشیربازی اسلحه فلوره ایران برای کسب یکی از رده‌های نهم تا شانزدهم مسابقات به مصاف ازبکستان رفت و مقابل این تیم به برتری ۴۵ بر ۳۶ دست یافت. تیم ایران که با ترکیب علیرضا ادهمی، شروین طلوعی (شمشیرباز اصفهانی) و محمدحسین جعفری به محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا رفته در دو دیدار بعدی خود نیز به ترتیب ویتنام و چین تایپه را با نتایج ۴۵ بر ۳۵ و ۴۵ بر ۳۰ شکست داد و به عنوان نهم مسابقات دست یافت.


در جریان برگزاری رقابت‌های فیوچرز رومانی شاهین خالدان تنيسور اصفهاني در آخرین دیدار جدول مقدماتی مسابقات به مصاف اساما زوگلامی نماینده کانادا رفت و در نهایت موفق شد با نتیجه (۶-۴ ، ۶-۷ و ۳-۶) در مجموع ۲ بر یک به پیروزی برسد و جواز حضور در جدول اصلی مسابقات را بدست آورد. به این ترتیب خالدان پس از صعود به جدول اصلی مسابقات به مصاف تنیسوری از صربستان می‌رود. یاد آور می‌شود مسابقات گروه ۲ آسیا و اقیانوسیه از ۲۶ تیر ماه به میزبانی ایران و در مجموعه ورزشی انقلاب آغاز می‌شود تا تنیسورهای کشورمان برای بقا در این گروه به مصاف تیم ملی کویت بروند.


تیم ملی تیر و کمان جانبازان و معلولین کشورمان در آخرین روزهای اردوی متصل به اعزام مسابقات جمهوری چک به سر می‌برد و با پایان یافتن این تمرینات، بامداد روز دوشنبه، 15 تیرماه تهران را به مقصد جمهوری چک ترک خواهد کرد. رقابت‌های بین‌المللی جمهوری چک به منزله رویدادی تدارکاتی برای تیم ملی محسوب می‌شود تا با آمادگی کامل، در مسابقات قهرمانی جهان آلمان که دارای امتیاز سهمیه مستقیم پارالمپیک نیز هست، حضور یابد. تیم ملی تیر و کمان کشورمان با ترکیب، ابراهیم رنجبر، غلامرضا رحیمی، هادی نوری (ملی‌پوش اصفهانی)، کاظم تن، مجید کاکوش، فرزانه عسگری، راضیه شیرمحمدی و سمیه عباسپور عازم رقابت‌های جمهوری چک خواهد شد. تورنمنت بین‌المللی جمهوری چک، در زمره رقابت‌های دارای رنکینگ جهانی به شماره می‌رود و اکثر کشورهای جهان با بهترین نفرات خود در آن حضور می‌یابند. این مسابقات تا 22 تیرماه در شهر نوامستنوناجی در جریان خواهد بود.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها