X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

12 بهمن 1394, 11:45
کد خبر: 14640
خبرنگار: khani
نظرات: 0

نگاهی به شصت و چهارمین ال‌کلاسیکوی ایران

پرسپولیس به دنبال انتقام، سپاهان به دنبال روزهای خوش

پرسپولیس به دنبال انتقام، سپاهان به دنبال روزهای خوش پرسپولیس به دنبال انتقام، سپاهان به دنبال روزهای خوش
در حالی دیدار دو تیم سپاهان و پرسپولیس که به ال‌کلاسیکو ایران معروف شده است روز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که سپاهان پس از مدت‌ها ناکامی به‌دنبال سه امتیاز این دیدار و سرخ‌پوشان هم به‌دنبال نزدیک شدن به صدر جدول هستند.

دیدار دو تیم سپاهان و پرسپولیس که همیشه از حساسیت‌های بالایی برخوردار بوده است، در چند سال اخیر به دلیل این حساسیت‌ها به ال‌کلاسیکوی ایران نام گرفته است و می‌توان گفت پس از دربی پایتخت مهم‌ترین دیدار باشگاه‌هایی در ایران محسوب می‌شود.

پس از نبرد قهرمانی پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی 85 ـ 1384 و لیگ برتر 87 ـ 1386، این حساسیت و اهمیت دوچندان شد، به گونه‌ای که هم‌اکنون این هماوردی از مهم‌ترین بازی‌های دو باشگاه در هر فصل است.

از سال 1350 دو تیم تاکنون 63 بار رو در روی هم قرار گرفته‎اند که سرخ پوشان پایتخت 21 مسابقه و طلایی پوشان 19 مسابقه را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند اما آمار در لیگ برتر به نفع سپاهان است و این تیم در مجموع 29 دیدار دو تیم در لیگ برتر 12 پیروزی در مقابل هفت پیروزی سرخ‌پوشان به دست آورده است.

شاید حساس‌ترین دیدار دو تیم در چارچوب مسابقات جام حذفی رخ داده است که در یکی از حساس‌ترین این رقابت‌ها در سال 86 دیدار دو تیم که به اوقات اضافی رفته بود، پس از تعویض طلایی سپاهان، محمود کریمی به میدان آمد و عرض 9 دقیقه سه گل به ثمر رساند و به کلی روند بازی را تغییر داد.

حساسیت‌های این دیدار همیشه حواشی را هم به همراه داشته که بیشتر این حواشی پس از باخت سرخ‌پوشان شکل گرفته است؛ از ماجرای آب‌های آلوده گرفته تا غش کردن محسن قهرمانی همه، حاشیه‌هایی است که پس از هر شکست پرسپولیس مطرح شده است.

*سپاهان فاتح آخرین تقابل دو تیم

آخرین دیدار دو تیم با پیروزی طلایی‌پوشان سپاهان همراه بود که در بازی رفت مسابقات لیگ برتر تیم سپاهان توانست روی درخشش احسان حاج صفی با نتیجه پرگل 4 بر 2 پیروز دیدار باشد.

اما در دیدار برگشت شرایط دو تیم کاملا متفاوت است و سرخ‌پوشان دیگر آن تیم دست و پا بسته ابتدای فصل نیستند و سپاهان هم با روزهایی ابتدایی فصل فاصله زیادی دارد که حساسیت این دیدار را دو چندان می‌کند.

حسین چرخابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره این بازی اظهار کرد: این دو تیم در شرایط بسیار حساسی در مقابل هم قرار گرفته‌اند و هردو آن‌ها به سه امتیاز احتیاج مبرمی دارند، که اگر سرخ‌پوشان در این بازی بازنده باشند دچوار حواشی ابتدای فصل خواهند شد؛ این حساسیت این بازی را دو چندان می‌کند.

وی افزود: اکنون سپاهان نیز روی یک پل بسیار باریک به نام پرسپولیس قرار گرفته است که اگر بتواند از این پل عبور کند در یک اتوبان قرار می‌گیرد اما اگر ناکام بماند شرایط برای زردپوشان دشوار خواهد شد.

این کارشناس فوتبال اذعان کرد: اگر سپاهان شرایط بدنی ایده‌آلی داشته باشد باتوجه به آنالیزی که از پرسپولیس در جام شهدا داشته‌ام، بایستی از یک چهارم دفاعی این تیم یعنی میانه‌های زمین حریف آن‌ها را تحت فشار قرار دهند و اجازه بازی‌سازی به سرخ‌پوشان ندهند.

وی ادامه داد: خارج از نتیجه بازی که واقعا معلوم نیست؛ سپاهان می‌تواند با این تاکتیک نبض بازی را در دست داشته باشد اما ناگفته نماند که این مسلتزم شرایط بدنی عالی است.

*طلایی‌پوشان 5 بازیکن را برای موفقیت به تیم اضافه کردند

سپاهان که در نیم‌فصل 5 بازیکن جدید را به ترکیب اصلی اضافه کرده است، برای شروع موفقیت‌هایش باید در ابتدا از سد پرسپولیس در تهران عبور کند؛ پرسپولیس هم که روند رو به رشد پیدا کرده است، برای بهبود جایگاه پنجمی‌اش و رسیدن به جمع مدعیان، سخت به این سه امتیاز احتیاج دارد.

رسول خوروش در این باره به خبرنگار فارس در اصفهان گفت: دیدارهای دو تیم سپاهان و پرسپولیس همواره از حساسیت بالایی برخوردار بوده است و حتی می‌توان گفت پس از دربی سرخابی‌ها، مصاف این دو تیم مهم‌ترین مسابقه فوتبال باشگاهی کشور به شمار می‌رود

وی افزود: نتیجه‌گیری در این دیدار برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است اما تلاش می‌کنیم سه امتیاز کامل این دیدار به خود اختصاص بدهیم، ضمن اینکه هواداران می‌توانند امیدوار باشند دیدار جذابی را تماشا کنند.

سپاهان که برای رویارویی با سرخ‌پوشان مصدوم و محرومی ندارد، پس از 17 هفته می‌تواند با یک تیم کامل به مسابقه برود و هواداران این تیم دیگر به دور از چشم انتظاری از بازگشت بازیکنی، عملکرد واقعی ستاره هایشان را در زمین مشاهده کنند.

*پرافتخارترین تیم ایران به دنبال کسب سهمیه و نیم‌نگاهی به معجزه

سپاهان برای رسیدن به موفقیت در لیگ و حداقل کسب سهمیه آسیایی نیاز به کسب حداکثر امتیازات دور برگشت مسابقات لیگ برتر دارد؛ البته آن‌ها نیم‌نگاهی هم به صدر جدول و قهرمانی دارند تا بتوانند بار دیگر در عین ناباوری و معجزه‌آسا از قهرمانی‌شان در لیگ دفاع کنند.

حال همه منتظر آمدن روز سه‌شنبه هستند تا در دومین تقابل اصفهان با تهران در این روز، شاهد یک مسابقه زیبا از دو تیم باشند و مثل همیشه دیداری پر گل و زیبا را از دو تیم خوب کشورمان مشاهده کنند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها