X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

20 بهمن 1394, 14:21
کد خبر: 14949
خبرنگار: khani
نظرات: 12

تصمیم‌گیری مسئولان برای ورزشگاه نصفه نصف‌جهان

نقش‌جهان، شیری بدون یال و کوپال!

نقش‌جهان، شیری بدون یال و کوپال! نقش‌جهان، شیری بدون یال و کوپال!
مسئولین ناظر بر پروژه نقش‌جهان باید بدانند، مردم اصفهان پس از دو دهه، چشم انتظار نقش‌جهانی کامل و مجهز هستند نه ورزشگاهی که نه طبقه دومش صندلی دارد نه سایه‌بان! لیاقت مردم اصفهان فراتر از افتتاح دوباره نقش‌جهانی ناقص است.

به گزارش طوفان زرد و نقل از خبرگزاری ایمنا، اگر از اصحاب رسانه و اهالی فوتبال ایران و مخصوصاً فوتبال دوستان اصفهانی بخواهید کلیشه‌ای‌ترین سوژه یک دهه اخیر را انتخاب کنند، قطعاً آن موضوع چیزی نخواهد بود جز ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان! ورزشگاهی که با آغاز عملیات عمرانی‌اش در دو دهه پیش، هنوز نظاره‌گر و شاهد قول‌های مسئولین برای افتتاح در آینده است. نقش‌جهان نه تنها از نظر معماری و وجه تسمیه نامگذاری می‌تواند نمادی برای اصفهان و ورزش این شهر باشد، بلکه از نظر مدت زمان ساخت هم می‌تواند با شکستن رکوردهای جهانی افتخار دیگری را از آن مدیران مسئول خود کند!
خوشبختانه پس از واگذاری عملیات عمرانی به کارخانه فولادمبارکه در سال گذشته، 15 میلیارد تومان (بنا بر صحبت‌های مدیرعامل این شرکت) در این پروژه هزینه شده است که می‌تواند روزنه‌های امید را برای افتتاح آن در سال 95 زنده نگه دارد.
اما موضوعی که روز گذشته در مراسم بازدید مسئولین از روند پیشرفت پروژه نقش‌جهان خودنمایی می‌کرد، احتمال تکمیل ناقص این ورزشگاه و عدم تجهیز کامل آن بود. سبحانی در صحبت‌هایش با گلایه از مشکلات فنی نصب اشتباه سازه‌های فولادی در گذشته، معیوب بودن جوش‌های آن، ساخت دوباره برخی ساختمان‌هایی که مورد تائید کنفدراسیون فوتبال آسیا نبودند و هزینه‌های پیش‌بینی نشده این چنینی؛ نصب صندلی‌های طبقه دوم را در برنامه این شرکت برای تکمیل نقش جهان قلمداد نکرد! حتی برخی گمانه زنی‌ها حکایت از این دارد که ممکن است سایه‌بان نیمی از ورزشگاه هم نصب نگردد. ورزشگاهی که بیش از بیست سال است در پروسه ساخت قرار دارد، قرار است باز هم ناقص افتتاح شود!
مسئولین ناظر بر این پروژه باید بدانند، مردم اصفهان پس از دو دهه، چشم انتظار نقش‌جهانی کامل و مجهز هستند نه ورزشگاهی که نه طبقه دومش صندلی دارد نه سایه‌بان! لیاقت مردم اصفهان فراتر از افتتاح دوباره نقش‌جهانی ناقص است. اکنون که بیش از 8 سال از تعطیلی آن با هدف تکمیل می‌گذرد، زیبنده نیست ورزشگاهی بدون صندلی تحویل مردمی شود که همیشه دین خود را در حساس‌ترین زمانها به کشور ادا کرده‌اند. مدیران مسئول و شخص سبحانی باید هوشیار باشند نقش‌جهان تبدیل به شیری بدون یال و کوپال نشود که پس از سالیان طولانی که از آغاز عملیاتش می‌گذرد اکنون به طور ناقص تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
بدون شک 15 میلیارد تومانی که شرکت فولادمبارکه در این پروژه هزینه کرده است، رقم کمی نیست. اما به طور قطع در صورت عدم تکمیل و تجهیز به صندلی و سایه‌بان، می‌تواند تمام زحماتی که برای به سرانجام رسیدن نقش‌جهان کشیده شده است را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
اگر ورزشگاه فولادشهر در بازی‌های خانگی سپاهان تکمیل نمی‌گردد، به دلیل نداشتن هوادار نیست، که مدیرعامل فولادمبارکه نصب صندلی در طبقه پایین نقش‌جهان را برای اصفهان کافی می‌داند! کافیست راه طولانی اصفهان تا فولادشهر را مدنظر قرار دهیم تا یکی از دلایل عدم استقبال چند ده هزار نفری از بازی‌های خانگی این تیم را بفهمیم.


نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها