X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

1 اسفند 1394, 09:09
کد خبر: 15226
خبرنگار: niloofar
نظرات: 77

تفکر یک بازیکن قدیمی باعث جدایی فرکی شد

کربکندی: ناکامی سپاهان سه علت دارد

کربکندی: ناکامی سپاهان سه علت دارد کربکندی: ناکامی سپاهان سه علت دارد
سرمربی سابق سپاهان و ذوب آهن اشتباهات سیستم کلی سپاهان از مدیریت تا هوادار را علت نتیجه نگرفتن این تیم در فصل جاری لیگ برتر دانست.
به گزارش طوفان زرد و به نقل از خبرنگار ورزشی پانا، شیب نتیجه نگرفتن سپاهان همچنان ادامه دارد؛ مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر که در تمامی ادوار لیگ حداقل در حد و اندازه مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان بود در این فصل روزهای بحرانی را سپری می کند به گونه ای که صدای اعتراض هواداران بلند شده است.

رسول کربکندی در گفت و گو با پانا درباره علت نتیجه نگرفتن سپاهان در فصل جدید لیگ برتر گفت: افتادن سپاهان را به این حال و روز می توان اشتباه کلی سیستم سپاهان دانست؛ در این جریان سه عامل از مدیریت باشگاه تا بازیکن و هوادار مقصر هستند و نمی توان یک نفر را صرفا مسئول این عدم نتیجه گیری دانست.

وی درباره تماشاگران سپاهان گفت: نتایج خوبی که سپاهان در سالهای قبل گرفته این توقع را ایجاد کرده است که هر سال باید قهرمان شود به طوری که هوادار رده دوم را هم نمی پسندد و به خاطر همین توقع بالای هوادار باشگاه مجبور می شود خرج های آنچنانی کند و بازیکن های گران قیمت بخرد. در این سالها ما به ندرت دیدیم که سپاهان از دست پروده های خودش که از رده های پایه آمده اند استفاده کند و بیشتر به سمت خرید ستاره رفته است تا ستاره سازی و پرورش استعداد از درون خود باشگاه.

کربکندی مشکل بعدی سپاهان را اینگونه بیان کرد: مشکل بعدی کم انگیزه بودن برخی بازیکن هاست؛ وقتی یک بازیکن قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و حضور در فینال جام باشگاه های آسیا را تجربه می کند دیگر انگیزه زیادی مثل جوان ها ندارد. شما تیم فعلی سپاهان را نگاه کنید کاملا متوجه این موضوع می شوید که تغییرات خیلی کمی داشته و آنهایی که کم انگیزه هستند در تیم باقی مانده اند.

سرمربی سابق سپاهان افزود: به نظر من باید پیش از آغاز این فصل تغیرات گسترده در این تیم صورت می گرفت ولی دیدیم که مدیران سپاهان به سراغ بازیکن های قدیمی سایر تیم ها رفتند و بازیکن های کم انگیزه را حفظ کردند. مورد دیگری که باید بگویم این است که سپاهان با توجه به موفقیت هایش جایگاهی مانند پرسپولیس و استقلال در بین تیم های لیگ برتر پیدا کرده و تیم ها با انگیزه بالایی مقابل آنها ظاهر می شوند.

وی با اشاره به جدا شدن حسین فرکی از سپاهان گفت: یکی از مشکلاتی که باعث شد سپاهان به این روز بیافتد این بود که با تفکرات یک بازیکن قدیمی و حمایت هوادارها مربی موفق فصل گذشته و با اخلاق را مدیران برکنار کردند. از همان هفته اول وقتی اولین نتیجه نگرفتن سپاهان صورت گرفت مشخص بود که یک جریانی قصد دارد حسین فرکی را از سپاهان جدا کند و در نهایت با حمایت مدیران این امر صورت گرفت.

کربکندی ادامه داد: در ادامه مدیران سپاهان سراغ یک مربی خارجی رفتند که اوضاع را بهتر کند. با وجود دو وقفه طولانی که لیگ برتر داشته این مربی اگر کاربلد بود باید تیم اوضاعش سر و سامان می گرفت و به جایگاه مناسبی می رسید. در مجموع باز هم می گویم همه در سپاهان اشتباه کردند و تیم به این اوضاع افتاده است.

سرمربی سابق ذوب آهن در ادامه درباره روند پیشرفت این تیم و حضورش در بین مدعیان گفت: در نقطه مقابل سپاهان ما ذوب آهن را می بینیم که که با برنامه و حمایت مدیریت باشگاه این روزها فوتبالی خوب ارائه می کند و مدعی است. فصل قبل تا هفته یازدهم ذوب آهن خوب نتیجه نمی گرفت اما حمایت مدیریت باشگاه از یک سرمربی با انگیزه به نام یحیی گل محمدی سبب شده تا امروز ذوب آهن این جایگاه را در فوتبال ایران داشته باشد.

وی در پایان گفت: نتیجه گرفتن سپاهان در مقابل نتیجه نگرفتن سپاهان حاصل هزینه های صحیح و برنامه ریزی خوب مدیران این تیم بود.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها