X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

28 شهریور 1395, 18:57
کد خبر: 20431
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 5

بچه شیرهای قرمزکش...

جوان های سپاهان بلای جان پرسپولیس

جوان های سپاهان بلای جان پرسپولیس جوان های سپاهان بلای جان پرسپولیس
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد، در تاریخ هماوردی تیم های سپاهان و پرسپولیس حضور تاثیرگذار بازیکنان جوان سپاهان بیش از هر نکته دیگری به چشم می آید. احسان حاج صفی ، مهدی شریفی ، امین جهان عالیان، علی کریمی و میلاد سرلک جزو آن دسته از بازیکنانی بودند که با سنی کمتر از 23 سال (سهمیه جوانان سپاهان) با گلزنی یا بازی تاثیرگذار خود به کابوسی برای قرمزپوشان پایتخت تبدیل شدند. در ادامه به مروری بر عملکرد بازیکنان جوان سپاهان در دیدار های مقابل پرسپولیس اشاره خواهیم کرد.
احسان حاج صفی که این روزها در غیاب محرم نویدکیا بازوبند کاپیتانی طلایی پوشان را بر بازو می بندد یکی از اولین گل های خود در لیگ برتر را به پرسپولیس زد. اگرچه در آن دیدار سپاهان با وجود تصمیمات پراشتباه داوری بازنده از زمین مسابقه خارج شد، اما ضربه احسان حاج صفی در نیمه دوم از میان پاهای میثاق معمارزاده وارد دروازه شد تا ورزشگاه آزادی در بهت و حیرت این جوان نوظهور باشد.
جوان های سپاهان بلای جان پرسپولیس


سه سال بعد اما، پنالتی مهار نشدنی احسان حاج صفی در فینال جام حذفی، حکم قهرمانی سپاهان را امضا کرد، اینبار ورزشگاه آزادی میزبان جشن و پایکوبی سپاهانی ها شد.


اگرچه امین جهان عالیان جزو آن دسته از بازیکنانی بود که در سال های حضورش در سپاهان با مصدومیت دست و پنجه نرم می کرد اما گل دقیقه 94 او در مقابل پرسپولیس در اذهان همه باقی مانده است. این در حالی بود که دقائقی قبل ، جهان عالیان از سوی پنج مدافع قرمز پوش مورد حمله قرار گرفته بود و این گل حکم انتقامی سنگین از تیم پرحاشیه دایی داشت.


یک سال بعد و بازهم در ورزشگاه فولادشهر اصفهان تاریخ تکرار شد و اینبار مهدی شریفی مهاجم جوان سپاهان خط دفاعی پرسپولیس را در واپسین دقائق شکست و توپش را به تور دروازه چسباند.


مهدی شریفی سنت شکنی نکرد و سال بعد در ورزشگاه آزادی گل اول سپاهان را وارد دروازه سوشا مکانی کرد. یک گل دیگر از لوسیانو پریرا کافی بود تا سپاهان یکی از مهمترین دیدار های منتهی به قهرمانی دهم خود را پیروز از زمین خارج شود.


اگر چه در طول چند سال اخیر بازیکنانی همچون علی کریمی ، میلاد سرلک و... موفق به بازکردن دروازه قرمزپوشان پایتخت نشده بودند اما همواره بازی روان و مسلطشان در مستطیل سبز به چشم می آمد. اعتماد به نفسی که اگر در تیم جوان شده ویسی پابرجا مانده باشد، نوید یک دیدار بسیار زیبا با حضور بازیکنانی همچون مهرداد محمدی، میلاد سرلک ، فرید کریمی ، رضا میرزایی ، آرمین سهرابیان ، علی هلیچی ، حامد بحیرایی و... که همگی از میانگین سنی بسیار پایینی برخوردارند به ارمغان خواهد داشت.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها