X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

7 اسفند 1395, 16:29
کد خبر: 22244
خبرنگار: khani
نظرات: 5

معاون اجرای پروژه‌های شرکت فولادمبارکه:

پشه سالک تهدیدی پنهان در دپوی خاک ورزشگاه نقش‌جهان

پشه سالک تهدیدی پنهان در دپوی خاک ورزشگاه نقش‌جهان پشه سالک تهدیدی پنهان در دپوی خاک ورزشگاه نقش‌جهان
معاون اجرای پروژه‌های شرکت فولادمبارکه گفت: پشه سالک در دپوی خاک اطراف ورزشگاه نقش‌جهان لانه‌گذاری و تخم‌ریزی کرده است و به جز این، این دپوی خاک مانع استفاده از یکی از پارکینگ‌های ورزشگاه نقش‌‌جهان است.

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از ایمنا، اواسط بهمن ماه امسال بود که کارگران ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان به دلیل عدم دریافت مطالبات خود دست از کار کشیدند. با پیگیری خبرنگار ایمنا از محمد عباسی معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مشخص شد این شرکت مبلغی را به حساب شرکت تاقدساز (پیمانکار ورزشگاه نقش‌جهان) واریز کرده اما این شرکت در پرداخت مطالبات پیمانکاران جزء و کارگران آنها کوتاهی کرده بود.
گویا چند روزی است که تعدادی از کارگرانی که با شرکت تاقدیساز قرارداد داشتند در ورزشگاه حضور پیدا کرده و مشغول کار شده‌اند.
برای پیگری وضعیت ورزشگاه نقش‌جهان با احمد سعیدبخش معاون اجرای پروژه‌های شرکت فولادمبارکه گفتگو کردیم که وی علاوه بر اشاره به وضعیت کارگران ورزشگاه نقش‌جهان، در مورد معضل این روزهای این ورزشگاه یعنی دپوی خاک جا خوش کرده در محوطه اطراف آن لب به انتقاد گشود.

موضوع اعتصاب کارگران ورزشگاه نقش‌جهان به کجا رسید؟

مشکلات کارگران ورزشگاه نقش‌جهان حل شده است و سه‌شنبه هفته گذشته هم چند نفر از وزارت ورزش و جوانان به اصفهان آمده بودند و عنوان کردند ما پول پیمانکار ورزشگاه را پرداخت کردیم و این پیمانکار هیچ طلبی از ما ندارد. طبق گزارشی هم که به ما دادند کارگران نیز مشغول کار هستند.

شرایط ورزشگاه چطور است؟
خیلی از کارهای نیمه‌تمام باقی مانده انجام شده و محوطه بیرونی ورزشگاه هم آسفالت شده است و کم کم ورزشگاه در حال تکمیل شدن است. سرویس‌های بهداشتی کامل شده و کار نصب پروژکتورهای ورزشگاه نیز به اتمام رسیده است. در مورد سیستم صوتی شرکت توسعه و نگهداری امکان ورزشی به ما اعلام کرده که این کار بر عهده فولادمبارکه است که در آینده آن را تکمیل می‌کنیم و پیگیر فیبر نوری برای دوربین‌های صداوسیما هستیم. البته شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به ما اعلام کرد نصب فیبر نوری بر عهده خود صداوسیما است و در شهرهای دیگر هم این کار را صداوسیمای مرکز آن استان انجام می‌دهد اما در هر صورت ما پیگیر این موضوع هستیم.

چادرهای سقف ورزشگاه چطور؟

چادرهای سقف ورزشگاه به طور کامل آماده شده و ان‌شاالله به زودی چادرها را به ورزشگاه می‌آورند و قول داده‌اند که تا پایان خردادماه 96 به صورت کامل نصب شود.

مشکل دپوی خاک پشت ورزشگاه به کجا رسید؟

این موضوع بسیار مهم است و سایر سازمان‌ها باید برای رفع این مشکل به ما کمک کنند. در آن منطقه از زمان قدیم پشه سالک وجود داشته است و مواردی دیده شده که پشه سالک در این دپوی خاک لانه‌گذاری و تخم‌ریزی کرده است که یک معضل به حساب می‌آید.
مشکل دیگری که به وجود آمده این است که در بازی با استقلال نزدیک به 10 هزار نفر بدون بلیت از پشت این خاک‌ها به داخل ورزشگاه راه پیدا کردند که یگان ویژه نیز نتوانسته بود این جمعیت را کنترل کند. خواهش من از شهردار و استاندار اصفهان و مقامات قضایی این است که کمک کنند تا موانع قانونی این موضوع برطرف شود و این حجم خاک را جابجا کنیم. یک پارکینگ بزرگ آماده نیز پشت این دپوی خاک وجود دارد و این خاک‌ها مانع از بهره‌برداری از این پارکینگ شده است. این پارکینگ‌ می‌تواند کمک بزرگی به ما بکند.

تا برطرف شدن این مشکل، راه دیگری برای رفع ترافیک اطراف ورزشگاه وجود دارد؟

مقامات استان باید فکری برای جاده‌های دسترسی به ورزشگاه بکنند به خصوص جاده‌ای که به همان دپوی خاک منتهی می‌شود که چند کامیون به صورت غیر قانونی از آنجا به عنوان پارکینگ استفاده می‌کنند. امیدوارم شهرداری و مقامات نیروی انتظامی کمک کنند تا ان‌شاالله اطراف این ورزشگاه هم ساماندهی شود.

سقفی که برای جایگاه خبرنگاران نصب شده بسیار پایین است و دید را کم می‌کند، با توجه به حساسیت کار خبرنگاران چه فکری برای این جایگاه شده است؟
خود من هنوز دقت زیادی روی این جایگاه نکرده‌ام اما این موضوع را پیگیری می‌کنم و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

به جز دپوی خاک، ورزشگاه نقش‌جهان با چه مشکل دیگری رو به رو است؟
در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد شرکت فولاد مبارکه قراردادی با وزارت ورزش و جوانان امضا کرد و قرار شد شرکت فولادمبارکه مبلغ 10 میلیارد تومان برای ساخت ورزشگاه نقش جهان پرداخت کند و در عوض این کار تیم سپاهان تمام مسابقاتش را در این ورزشگاه برگزار کند و مبلغ 60 میلیون تومان برای هر مسابقه پرداخت کنیم. بعد از به ثبت رسیدن قرارداد، فولادمبارکه 7 میلیارد تومان برای ساخت ورزشگاه واریز کرد اما ساخت ورزشگاه دوباره متوقف و آن قرارداد فسخ ‌شد اما آقایان باز هم برای ما نامه ارسال می‌کنند و می‌گویند باید 3 میلیارد تومان دیگر برای آن قرارداد منسوخ شده پرداخت کنید!

بعد از فسخ قرارداد آن 7 میلیارد تومان به شما برگردانده شد؟
آن مبلغی که پرداخت کردیم، هیچ بهره‌ای برای ما نداشت و به عنوان فعالیت‌های اجتماعی تلقی کردیم و از آنها این مبلغ را نخواستیم که پرداخت کنند اما آنها هنوز به دنبال آن قرارداد هستند و می‌گویند 3 میلیارد دیگر به ما بدهید تا پروژه را تمام کنیم در صورتی که آن قرارداد یک توافق برای زمان خودش بود و الان باطل شده است.
در زمان مدیریت فعلی فولاد مبارکه و استانداری اصفهان و در سال 1393، توافق جدیدی برای تکمیل پروژه نقش جهان صورت گرفت و قرار شد شرکت فولادمبارکه سپاهان مبلغ 30 میلیارد تومان پرداخت کند و وزارت ورزش و جوانان یک استادیوم آماده برای مسابقات و طبق ضوابط AFC در اختیار ما بگذارد که فولادمبارکه در این مدت بیش از مبلغ تعهد که حدود 47 میلیارد تومان است برای ساخت این پروژه پرداخت کرده است.

شرکت توسعه و وزارت ورزش و جوانان تا چه حد به تعهداتش عمل کرده است؟

تا این زمان هیچ مبلغی را پرداخت نکرده‌اند و با توجه به اینکه باید ورزشگاهی کامل را به ما تحویل بدهند، صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که دور از توافق است. مثلاً برای بازی با استقلال تهران گفتند نرده‌گذاری بین هواداران 2 تیم بر عهده ما نیست. اما سوال من این است که مگر در ورزشگاه آزادی بین هواداران میهمان و میزبان نرده‌گذاری نمی‌کنند؟ اگر این کار صورت نپذیرد مشکلات زیادی به وجود می‌آید و نرده‌گذاری باید باشد اما حاضر به انجام این قبیل کارها نیستند. همچنین می‌گویند نصب دوربین‌های حراستی به ما ربطی ندارد که به احتمال زیاد این کار را نیز خود ما باید به صورت جداگانه انجام بدهیم. می‌دانیم که شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هم مشکلات مالی دارند و می‌دانیم می‌خواهند به ما کمک کنند اما مشکلشان این است که پول ندارند.

دید کلی شما نسبت به ورزشگاه نقش‌جهان چگونه است؟
ما نمی‌گوییم این ورزشگاه کم و کاستی ندارد اما نقش جهان مدرن‌ترین ورزشگاه ایران است و همانطور که دیدید سرمربی استقلال هم از این ورزشگاه و امکاناتش تعریف بسیاری کرد و حتی چمن این مجموعه را از ورزشگاه آزادی بهتر دانست.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها