X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

19 آذر 1397, 14:01
کد خبر: 28573
خبرنگار: khani
نظرات: 5

نبردی که نوید ادامه جذاب‌تری می‌دهد؛

پنج نکته فنی از دیدار سپاهان پرسپولیس

پنج نکته فنی از دیدار سپاهان پرسپولیس پنج نکته فنی از دیدار سپاهان پرسپولیس
در یک نگاه کلی، سطح بازی همان‌قدر نزدیک بود که انتظار می‌رفت، و به نظر جزییات بازی هم حکم به یک تساوی می‌دادند. برابری بین دو غول لیگ‌برتر، که نوید ادامه یک رقابت جذاب را در نیم‌فصل دوم می‌دهد.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از "ورزش سه"، روز گذشته یکی از حساس ترین دیدارهای لیگ برتر طی نیم فصل اول برگزار شد و طی آن پرسپولیسی ها در یک بازی پرحاشیه موفق شدند با گل دقایق پایانی که صحبت های زیادی در مورد عدم درستی آن وجود دارد، با یک امتیاز به تهران بازگردند. متریکا از نقطه نظر آماری به شرایط دو تیم در این دیدار پرداخته که با مطالعه آن می توانید، به جزئیات بیشتری از نبرد نزدیک دو تیم پی ببرید.
1- سپاهان برای رسیدن به نتیجه مورد نظر خود، ترجیح داد سر مالکیت توپ با پرسپولیس سرشاخ نشود. نتیجه آن، مالکیت 55 درصدی به سود پرسپولیس بود. قرمزها با در اختیار داشتن توپ، یک برتری نسبی در کل بازی داشتند و توانستند دفعات بیشتری دروازه حریف را تهدید کنند. اما عادت بد این فصل آن‌ها در این بازی هم ادامه پیدا کرد و پرسپولیس بهره‌وری بسیار پایینی از موقعیت‌هایش داشت.
2- مساله‌ای که بازی را نزدیک‌تر از این‌ها نشان داد، بازدهی تقریبا یکسان هر دو تیم در اکشن‌هایشان بود. سپاهان در 63.6، و پرسپولیس در 63.1 درصد اکشن‌های خود در کل بازی موفق بودند. این مساله در مورد اکشن‌های هجومی بازی هم مشابه بود،‌ موفقیت 63.4 درصدی برای سپاهان، و 64.6 درصدی برای پرسپولیس. نزدیکی عددها نشان می‌دهند که در جدال‌های حساس و بزرگ این‌چنینی،‌ چقدر جزییات کوچک اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.
3- قبل از بازی به این مساله اشاره شد که دوئل‌های فردی در بازی،‌ نقشی تعیین‌کننده خواهند داشت. در کل بازی، 136 نبرد تن به تن شکل گرفت، و باز درصد موفقیت تیم‌ها بیانگر نزدیکی‌ دو تیم در این دوئل‌هاست (52 به 48 درصد به نفع سپاهان). مطابق انتظار، سپاهانی‌ها بیشتر روی هوا موفق بودند و پرسپولیسی‌ها بیشتر روی زمین.
4- اما نکته‌ای که شاید در پایین آمدن کیفیت کلی بازی تاثیرگذاشت، دقت پاس پایین هر دو تیم بود ( 68 به 67 درصد به نفع پرسپولیس). دقت پاس کمتر از 70 درصد یعنی هر دو تیم اشتباهات زیادی را هنگام طراحی حمله مرتکب می‌شدند، و عملا دفعات کمی ریتمی مناسب برای حملات شناور شکل گرفت. نکته جالب همچنان این است که حتی در دقت پاس هم،‌ دو تیم اعداد تقریبا یکسانی را ثبت کردند.
5- در 15 دقیقه پایانی که پرسپولیس برای رسیدن به گل تساوی تلاش می‌کرد، درصد مالکیت توپ شیفت بیشتری به نفع این تیم داشت (63 به 37). فشار همه جانبه‌ قرمزها و عقب‌نشینی مطلق سپاهان، شانس پرسپولیس را برای رسیدن به گل تساوی بیشتر کرد و آن‌ها در نهایت، به گل خود نیز رسیدند. در یک نگاه کلی، سطح بازی همان‌قدر نزدیک بود که انتظار می‌رفت، و به نظر جزییات بازی هم حکم به یک تساوی می‌دادند. برابری بین دو غول لیگ‌برتر، که نوید ادامه یک رقابت جذاب را در نیم‌فصل دوم می‌دهد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها