X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

4 اردیبهشت 1398, 14:58
کد خبر: 29645
خبرنگار: khani
نظرات: 2

سپاهان و پرسپولیس؛

ال‌کلاسیکوی قهرمانی در اردیبهشت‌ماه

ال‌کلاسیکوی قهرمانی در اردیبهشت‌ماه ال‌کلاسیکوی قهرمانی در اردیبهشت‌ماه
تیم فوتبال سپاهان اصفهان در حساس‌ترین بازی لیگ هجدهم باید به مصاف پرسپولیس برود.
به گزارش پايگاه خبري طوفان زرد و به نقل از تسنیم، هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز جمعه 6 اردیبهشت‌ماه با برگزاری 3 دیدار ادامه می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها، سپاهان اصفهان از ساعت 20:15 در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم فوتبال پرسپولیس خواهد رفت.
سپاهان باید در سرنوشت‌سازترین بازی فصل به مصاف پرسپولیس برود. دوئلی حساس و 6 امتیازی که نتیجه آن می‌تواند هم سرنوشت قهرمان فصل را تا حدود زیادی مشخص کند و هم باعث پیچیده‌تر شدن معادلات قهرمانی در 3 هفته مانده به پایان رقابت‌ها شود.
تقابل سپاهان و پرسپولیس را بدون شک می‌توان فینال لیگ هجدهم دانست. هم‌امتیاز بودن تیم‌های استقلال و سپاهان و فاصله 5 امتیازی آنها با پرسپولیس صدرنشین در کنار بازی هفته آینده سرخ‌پوشان با دیگر تیم مدعی جام یعنی تراکتورسازی تبریز، موجب می‌شود که این دیدار، تبدیل به یک فینال 6 امتیازی شده و نتیجه آن علاوه بر 2 تیم برگزارکننده برای تیم‌های استقلال و تراکتورسازی نیز از اهمیت بالایی برخوردار شود.
سپاهانی‌ها به دنبال آن هستند تا با کسب 3 امتیاز این دیدار فاصله‌شان را با تیم برانکو به 2 امتیاز کاهش داده و امیدوار به اتفاقات آینده باشند. در آن سو پرسپولیسی‌ها نیز که تنها به 8 امتیاز دیگر برای قطعی کردن قهرمانی‌شان نیاز دارند، قصد دارند با شکست سپاهان فاصله‌شان را با دیگر مدعیان افزایش دهند تا در صورت امتیاز از دست دادن استقلال مقابل پدیده، قهرمانی‌شان را قبل از پایان فصل جشن گیرند.
شاگردان قلعه‌نویی مقابل پرسپولیس کار سختی را در پیش دارند. اگرچه آنها صاحب عنوان هجومی‌ترین تیم لیگ بوده و خطرناک‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند، اما در این دیدار باید به مصاف تیمی بروند که از نظر ساختار دفاعی بدون نقص عمل کرده و با دریافت 12 گل، بعد استقلال بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد.
پرسپولیس اقتصادی‌ترین تیم لیگ بوده و زردپوشان اصفهانی به خوبی می‌دانند که در صورت خوردن گل کار سختی برای جبران آن در پیش خواهند داشت. سپاهانی‌ها به دنبال آن هستند تا با استفاده از غیبت شجاع خلیل‌زاده، مدافع میانی پرسپولیس، در کنار قدرت تهاجمی بازیکنان کناری خود و توانایی بالای سرزنی استنلی، خیلی زود گلزنی کرده و فشار روانی را روی تیم برانکو افزایش دهند.
در آن سو شاگردان برانکو نیز به دنبال آن خواهند بود تا با استفاده از فضای خالی پشت مدافعان سپاهان و ضعف آنها در دفاع راست، در کنار سرعت و تکنیک بالای بازیکنان‌شان به گل برسند و در واقع می‌توان گفت نتیجه این دیدار را، پیروز دوئل بین زوج‌های جعفری-محمدی با ترابی-نادری و آقایی-شهباززاده با شیری-نوراللهی، مشخص خواهد کرد.
هر 2 تیم به طور قطع روی استفاده از ضربات آزاد برنامه داشته و جنگ آنها در میانه میدان نیز جالب توجه خواهد بود؛ جایی که کیانی و کومان باید مقابل رسن و کامیابی‌نیا قرار بگیرند.
برگ برنده سپاهان در این دیدار را می‌توان افت مهاجمان پرسپولیس و قدرت گرفتن خط دفاعی زردپوشان دانست. آنچه که مشخص است با توجه به قدرت دفاعی بالای سپاهان و پرسپولیس، هر 2 تیم کار سختی را برای رسیدن به گل در پیش داشته و هر تیمی که بتواند از کوچک‌ترین فرصت‌ها بهره بیشتری بگیرد، پیروز میدان خواهد بود.
چالش اصلی قلعه‌نویی در این دیدار مقابله با جو وحشتناک ورزشگاه آزادی خواهد بود. هواداران پرسپولیس با حضور حداکثری می‌توانند فشار روانی خردکننده‌ای را به تیم قلعه‌نویی وارد کرده و شرایط را به نفع تیم خود تغییر دهند. از طرف دیگر غیبت محمد ایران‌پوریان قدرت هجومی و دفاعی جناح راست سپاهان را کاهش می‌دهد و این دقیقاً همان جایی است که نقطه قوت پرسپولیس قرار دارد. زوج ترابی‌-رسن این روزها در اوج آمادگی قرار دارند و اکثر حملات پرسپولیس از این ناحیه شکل می‌گیرد.
نیاز هر 2 تیم به کسب امتیاز کامل این دیدار در کنار حضور 2 مربی باهوش در رأس کادر فنی آنها و انگیزه بالای بازیکنانشان، نویددهنده یک بازی جذاب و دیدنی خواهد بود و باید دید تفکرات کدام مربی می‌تواند پیروز میدان شود.
برترین گلزنان:
در تیم سپاهان کی‌روس استنلی با 14 گل و در پرسپولیس، علی علیپور با 13 گل برترین گلزنان 2 تیم هستند.
محرومان و مصدومان:
سپاهان ایران‌پوریان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و در پرسپولیس انصاری، ماهینی، مصلح و بودیمیر به دلیل مصدومیت غایب بوده و شجاع خلیل‌زاده به دلیل محرومیت در این بازی حضور ندارد.
اتفاق ویژه:
دوئل برانکو و قلعه‌نویی در کنار رقابت تیم‌هایشان بر سر صدرنشینی، از جذابیت‌های خاص این دیدار است.
ترکیب احتمالی پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، محمد نادری، محسن ربیع‌خواه، مهدی شیری، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن و علی علیپور
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، عزت‌الله پورقاز، سیاوش یزدانی، حسن جعفری، سعید آقایی، ولادیمیر کومان, محمد کریمی، سجاد شهباززاده، مهرداد محمدی و کی‌روس استنلی
سرمربی: امیر قلعه‌نویی
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها