X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

28 بهمن 1398, 09:18
کد خبر: 31967
خبرنگار: khani
نظرات: 0

سپاهان و السد؛

پنجمین جدال بزرگان در آسیا

پنجمین جدال بزرگان در آسیا پنجمین جدال بزرگان در آسیا
سپاهان سه‌شنبه ۲۹ بهمن ماه در شرایطی به مصاف السد می‌رود که این پنجمین تقابل ۲ تیم در ادوار مختلف لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد و به نقل از تسنیم، تیم فوتبال سپاهان اصفهان در سخت‌ترین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2020، فردا باید به مصاف السد قطر برود. دیداری سخت و حساس که اگر به سود سپاهانی‌ها خاتمه یابد می‌تواند راه صعود زردپوشان اصفهانی به دور حذفی را تا حد زیادی هموار سازد.

سپاهان و السد پیش از این 4 بار دیگر در ادوار مختلف لیگ قهرمانان آسیا به‌مصاف هم رفته‌اند که سهم هر 2 تیم 2 برد و 2 شکست بوده است. نخستین تقابل سپاهانی‌ها با السد به مرحله یک‌ چهارم نهایی فصل 2011 لیگ قهرمانان باز می‌گردد. سپاهان در آن فصل از رقابت‌ها هر 2 بازی رفت و برگشت را در درون زمین با پیروزی پشت سر گذاشت اما اشتباه زردپوشان در استفاده از رحمان احمدی 2 اخطاره کار دست آنها داد و در نهایت با نظر کمیته انضباطی AFC نتیجه دیدار رفت 3 بر صفر به نفع السدی‌ها شده و سپاهان حذف شد.

سپاهان و السد در حالی پنجمین مصاف خود در طول ادوار مختلف لیگ قهرمانان آسیا را برگزار می‌کنند که تیم قطری نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشته و استفاده از ستارگانی مثل ژاویی، گابی، بونجاح، نام تائه‌هی و غیره در فصول اخیر السد را تبدیل به یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر آسیا کرده است. تقابل سپاهان و السد بدون شک سخت‌ترین دیدار زردپوشان اصفهانی در مرحله گروهی محسوب می‌شود و شاگردان قلعه‌نویی در صورت پیروزی می‌توانند از صعود خود مطمئن باشند.


نتایج تقابل تیم‌های سپاهان و السد در ادوار مختلف لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

فصل 2011

مرحله یک‌‌ چهارم نهایی

دور رفت

سپاهان صفر - السد 3 (این دیدار در پایان وقت قانونی با نتیجه یک بر صفر به نفع سپاهان خاتمه یافته بود اما سپاهانی‌ها که در اشتباهی فاحش از رحمان احمدی 2 اخطاره در ترکیب خود استفاده کرده بوند با اعتراض السدی‌ها و تصمیم کمیته انضباطی AFC با نتجه 3 بر صفر بازنده اعلام شدند).

دور برگشت

السد یک - سپاهان 2

فصل 2014

مرحله گروهی

دور رفت

السد 3 - سپاهان یک

گل‌ها: خلفان ابراهیم، ندیر بلحادج، رودریگو تاباتا (السد)، مهدی شریفی (سپاهان)

دور برگشت

سپاهان4 - السد صفر

گل‌ها: مهدی شریفی (2 گل)، جواهیر سوکای، ابراهیم مجید
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها