X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

15 اردیبهشت 1399, 14:06
کد خبر: 32347
خبرنگار: khani
نظرات: 7

یک کارشناس فوتبال:

چرا سپاهان به اسطوره های خود اعتماد نمی کند؟

چرا سپاهان به اسطوره های خود اعتماد نمی کند؟ یک کارشناس فوتبال گفت: زمانی که ما به نسل جوانی از مربیان مثل یحیی گل‌محمدی، جواد نکونام و فرهاد مجیدی اعتماد کردیم، چرا فوتبال اصفهان به یکی از اسطوره‌های خوب و با دانش خود یعنی هادی عقیلی اعتماد نکند؟

به گزارش پایگاه خبری طوفان زرد احسان ادیبی در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با رأی صادر شده درخصوص بازی سپاهان و پرسپولیس، اظهار کرد: فکر می‌کنم مشخص بود این رأی به نفع پرسپولیس صادر می‌شود، به احتمال زیاد مستنداتی که به کمیته استیناف ارائه شد، همان مدارک کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بوده است. طبیعی بود که با حضور نیافتن به موقع سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان بازی به نفع پرسپولیس تمام شود و نتیجه ۳ بر صفر اعلام ‌شود. مشکل اصلی در همان روز مسابقه و یا حتی قبل از آن می‌توانست حل شود.

وی افزود: قانونی که در خصوص این موضوع به آن اشاره شد و رأی براساس آن صادر شده قانون منعطفی است، به عنوان مثال در بازی فینال جام حذفی بین تیم های داماش و پرسپولیس، تیم داماش حدود دو ساعت دیر به زمین رفت، یعنی در ورزشگاه بودند، اما دیر به بازی رفتند و به گونه‌ای همه به التماس افتادند؛ چرا که تخلف از سوی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و هیئت فوتبال خوزستان بود. بلیت‌های مسابقه به هواداران پرسپولیس فروخته شده بود و حق تیم داماش ضایع شده بود، اما در ادامه تیم داماش تخلف کرد و دیر به زمین بازی آمد و بازی با تأخیر زیاد برگزار شد. در این زمان اجازه ندادند آب از آب تکان بخورد و این قانونی است که اجرای آن در کشور ما منعطف است. البته قانونی نیست که بگوییم قانون به صراحت این موضوع را می‌گوید؛ اما می‌توانستند به دلیل حساسیت مسئله اجتماعی و شیوع ویروس کرونا که وجود داشت آن را قبل از بازی به شیوه بهتری مدیریت کنند.

وی ادامه داد: با اضافه شدن ۳ امتیاز این دیدار به تیم پرسپولیس حساسیت در لیگ با توجه به شرایط موجود بیشتر شد. همه می دانیم که امتیاز این مسابقه به مراتب برای تیم های تراکتور، پدیده و استقلال خیلی اهمیت داشت؛ چرا که تا حدودی می‌توانست این مدعیان را به ادامه امیدوار لیگ کند. تیم‌ها باید بدانند زمانی که دستوری صادر می‌شود همه ملزم به انجام آن هستند و سپاهان باید در روز بازی با پرسپولیس به زمین می‌رفت، البته گویا اتفاقاتی رخ داده که ممکن است از آن آگاه نباشیم.

فوتبالیست سابق تیم‌های اصفهانی در ارتباط با ادامه لیگ، گفت: در آسیا بسیاری از کشورها از جمله کره، چین و ژاپن در حال شروع لیگ‌های خود هستند و کشورهای همجوار ما نیز به فکر برگزاری و ادامه مسابقات هستند، آنچه مسلم است باید قهرمان و نمایندگان خود را برای باشگاه‌های آسیا معرفی کنیم. درست است که پرسپولیس تا حد بسیار زیادی خیالش برای قهرمانی راحت است؛ اما پیش گویی در فوتبال بسیار سخت است و نمی‌توان اظهار نظر کرد. بر روی کاغذ، همه پرسپولیس را قهرمان می‌دانند؛ اما مسابقه جام حذفی و تیم‌های دوم، سوم و چهارم برای بحث آسیایی هنوز مشخص نشده که اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: سپاهان باید این بازی و اتفاقات آن را فراموش شده بداند و تمرکز خود را بر روی بازی‌های حذفی بگذارد که بتواند به قهرمانی دست پیدا کند، چرا که امسال اگر این تیم یک قهرمانی نداشته باشد دل هواداران شاد نمی‌شود. با توجه به شرایط و امکانات همه از این تیم انتظار قهرمانی داشتند و شرایط هم مهیا بود، به هرحال در لیگ برتر این احتمال بسیار کم رنگ شده، اما همه چیز تمام شده نیست، سالیان قبل سپاهان با حسین فرکی این تجربه را داشت که در آخرین ثانیه‌ها قهرمان شد، پس این مساله دور از دسترس نیست و تنها کمی بعید به نظر می‌رسد.

ادیبی خاطرنشان کرد: با اتفاقاتی که در بازی‌های اخیر این دو تیم رخ داده، امیدوارم اگر در جام حذفی این دو تیم به هم برخورد کردند، شرایط خوبی برای حضور هواداران ایجاد شود. شرایط حضور تماشاگران در ورزشگاه بسیار مهم است و باید قبل از آن پیش بینی‌ها انجام می‌شد. اگر بازی با حضور تماشاگران برگزار می‌شد، شاید امروز اصفهان یکی از بدترین شرایط را در بحث شیوع ویروس کرونا پیدا می‌کرد. باید قبول کنیم ورزشگاه‌های ما از نظر بهداشتی مشکل دارند و این بیماری هم یک بیماری مسری است و در شرایط فعلی مسئولان باید سلامتی تمام افراد را در اولویت قرار دهند.

مدرس دانشگاه مبارکه در خصوص حضور احتمالی هادی عقیلی در سپاهان و صحبت‌های سرپرست فعلی باشگاه سپاهان، گفت: باید قبول کنیم که دیر یا زود هادی عقیلی در نقش جدید به سپاهان بازمی گردد؛ اما مهمترین مسئله برای دو طرف جایگاه و پستی است که برای هادی عقیلی در نظر گرفته شده است. در صحبت‌های منوچهر نیکفر گفته شد که با محرم نویدکیا صحبت شده است، باید قبول کنیم که محرم نویدکیا و هادی عقیلی اسطوره‌های سپاهان هستند و به راحتی و با نقشی کمرنگ وارد نخواهند شد و نقش و پستی که به آنها داده می‌شود باید در خور شخصیت آن‌ها باشد، موضوعی که نیکفر به آن توجه دارد در کنار این مسئله باید یادآوری کنم که وی آن قدر فرد باهوشی است که سریع فرد متخصصی را برای مدیریت در باشگاه سپاهان انتخاب و معرفی می کند.

وی اظهار کرد: معتقدم سپاهان با اسطوره‌های خود می‌تواند موفق باشد. به ویژه هادی عقیلی که می دانم تمام مراحل و مدارک مربیگری را به خوبی و با کیفیت در حال طی کردن است و این مسأله موجب می‌شود که فردی با دانش روز فوتبال بتواند به سپاهان وارد شده و به تیمی که سال ها در آن بوده کمک کند. آنچه مهم است سپاهان و ذوب آهن باید به بازیکنان اسطوره‌ای خود که گذشته با کیفیتی در تیم خود داشتند، اعتماد کرده و فرصت بدهد تا بتوانند در جایگاه سرمربی سپاهان همانند یحیی گل‌محمدی، جواد نکونام، خداداد عزیزی، مهدی تارتار و فرهاد مجیدی مربیان جوانی که در لیگ موفق هم بودند به تیم خود کمک کنند. در گفت وگوی زنده اخیر هادی عقیلی هم برداشت من این بود دوست دارد در سپاهان فعالیت کند، هادی بعد از خداحافظی از فوتبال و سپاهان خود را یک هوادار واقعی سپاهان می‌داند و امیدوارم شرایط بازگشت وی به سپاهان ایجاد شود. می دانیم که این مسئله از سوی منوچهر نیکفر-سرپرست باشگاه سپاهان هم عملیاتی شده و شاید بازیکنان خوب و پرطرفدار سابق سپاهان بتوانند این تیم را به دورانی خوب و درخشانی که خود در آن زمان بازی می‌کردند بازگردانند و هواداران این تیم دوباره شاد شوند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها