X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

28 دی 1391, 19:24
کد خبر: 1169
خبرنگار: عشق قمیشی
نظرات: 1

پيش‌بازي سايپا- سپاهان؛ دوئل رحمان و گردان

پيش‌بازي سايپا- سپاهان؛ دوئل رحمان و گردان پيش‌بازي سايپا- سپاهان؛ دوئل رحمان و گردان






يكي از سخت‌ترين جدال‌هاي هفته بيست و دوم ليگ برتر، مصاف سايپا و سپاهان است. در بازي رفت دو تيم سايپايي‌ها در ورزشگاه فولادشهر با نتیجه دو بر صفر سپاهان را مغلوب کردند تا اولين شكست فصل را به قهرمان فصل قبل تحميل كرده باشند. حالا نارنجي‌پوش‌ها كه هنوز در نيم‌فصل دوم طعم برد را نچشيده‌اند می‌خواهند این بار نیز در ورزشگاه انقلاب کرج، قهرمان نیم‌فصل لیگ را مغلوب کنند تا طعم اولین برد را در نیم‌فصل دوم مسابقات بچشند.
وضعيت سايپا؛ هشتمي‌هاي خوش‌نشين
شاگردان مجتبی تقوی نیم‌فصل دوم لیگ بر‌تر را با سه تساوی و یک باخت در شرایطی آغاز کردند که در رده هشتم جدول با ۲۹ امتیاز جا خوش کرده‌اند. تیم فوتبال سایپا که هفته قبل در شهر رشت برابر داماش با نتیجه تساوی متوقف شد، در پیکار با زردپوشان شهر اصفهان چشم به سه امتیاز این پیکار دوخته ‌است. یاران تقوی در صورت برد برابر سپاهان و چنانچه تیم‌های صبا، نفت تهران و ملوان امتیاز کسب نکنند سه پله‌ای صعود خواهند داشت ولی اگر بازی خود را واگذار کنند و تیم‌هایی نظیر مس کرمان، فجرسپاسی و راه‌آهن بتوانند از پس رقبا برآیند جای خود را در رتبه هشتم جدول هم از دست مي‌دهند.
پيش‌بازي سايپا- سپاهان؛ دوئل رحمان و گردان

سپاهان؛ تلافی و صعود
هفته قبل شاگردان کرانچار در یک بازی دراماتیک با زحمت و مشقت فراوان در پایان شهرآورد ۲۴ اصفهان توانستند ذوبی‌ها را شکست دهند و با این برد با یک مسابقه کمتر دوباره در کورس مدعیان کسب عنوان قهرمانی قرار گرفتند. زردپوشان حالا با توجه به برد در شهرآورد نصف‌جهان باروحیه‌تر از گذشته نشان می‌دهند. آن‌ها در این اندیشه‌اند که ضمن تلافی شکست دیدار رفت برابر سایپا روند روبه‌رشد خود را شروع کنند.

نکته؛ سایپا «گربه سیاه مدعیان»
سایپا در لیگ دوازدهم مقابل تيم‌هاي مدعي و اسم و رسم‌دار خيلي پرانرژی‌تر و باانگیزه‌تراز ديگر بازي‌ها ظاهر مي‌شود. نارنجی‌پوشان شهر کرج با دو تساوی برابر تراکتورسازي و بردن تیم‌هاي سپاهان و استقلال در دور رفت، به نوعی «گربه سیاه» مدعیان لقب گرفته‌اند. سایپا مسابقه خود برابر طلایی‌پوشان اصفهان را تهاجمی آغاز خواهد کرد تا در ادامه به مشکل برخورد نکند. نارنجی‌پوشان چارچوب دروازه زرد‌ها را با گلزنان خود مانند سعید دقیقی و سجاد شهباززاده جستجو می‌کنند. البته میلاد غریبی نیز در صورت صلاحدید کادر فنی اگر در ترکیب سایپا قرار بگیرد روز سختی را برای مدافعان تیم سپاهان رقم خواهد زد. غریبی در مسابقه رفت وقتی از کمند فرشید طالبی پا به فرار گذاشت با خطای او متوقف شد و اخراج فرشید طالبی در آن صحنه نقطه عطف بازي را رقم زد.

دوئل رحمان احمدی با گردان سپاهان
در تعطیلات نیم‌فصل، کادر فنی زردپوشان با جديت خواستار حضور دوباره رحمان احمدی در چارچوب دروازه تیم‌شان بودند اما مدیران و مربیان تیم فوتبال سایپا به این خواسته طلایی‌پوشان جواب منفی دادند. اکنون رحمان احمدی دروازه‌بان ملی‌پوش تیم سایپا به ناچار باید دوئل جانانه‌ای با تیم سابقش داشته باشد. اما سپاهاني‌ها بعد از ناكامي در جذب رحمان، شهاب گردان را به خدمت گرفته‌اند كه در هر سه بازي دور برگشت ليگ براي سپاهان گل خورده و چهره مطمئني نشان نداده است. البته گردان در كنار نقاط ضعفش در اين روزها، تك‌به‌تك‌گير خوبي است و با توجه به سبك بازي سايپا احتمالا اين نقطه قوت در بازي فردا خيلي به كار دروازه‌بان سپاهان خواهد آمد.


مصدومان و محرومان
طلایی‌پوشان در برابر سایپا میلان سوشاک استرالیایی را به‌خاطر مصدومیت در اختیار ندارند، حسن جعفری مدافع تندوتیز سمت راست سپاهان هم که در دربی نصف‌جهان با دریافت کارت قرمز از محسن قهرمانی از زمین اخراج شد در این بازی حضور نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی
سایپا: رحمان احمدى، مارسیو خوزه، سجاد شهباززاده، حامد شیرى، محسن ارزانى، میلاد غریبى، مجید ایوبى، ابراهیم صادقى، جونیور تورتا، ابراهیم شکورى، سعید دقیقى

سپاهان: شهاب گردان، فرشید طالبی، علی احمدی، محسن ایران‌نژاد، امید ابراهیمی، اروین بولکو، محرم نویدکیا، محمدرضا خلعتبری، جواهیر سوکای، حسین پاپی، احمد جمشیدیان
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها