X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

29 دی 1391, 18:13
کد خبر: 1172
خبرنگار: mojtaba
نظرات: 2

سپاهان باز هم طوفان به پا کرد / برتری با سه گل در زمین حریف

سپاهان باز هم طوفان به پا کرد / برتری با سه گل در زمین حریف سپاهان باز هم طوفان به پا کرد / برتری با سه گل در زمین حریف
هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال، دیدار سایپا البرز و سپاهان اصفهان
ورزشگاه: انقلاب کرج
تماشاگر: هزار نفر
گل‌ها: محمدرضا خلعتبری(۴۵+۳)، امین جهان عالیان(۵۹) و احسان حاج صفی(۷۲) (سپاهان)
اخطارها: احسان حاج صفی(۳۹) از سپاهان مارسیو خوزه نارسیو(۵۸) از سایپا
سایپا البرز: رحمان احمدی، مارسیو خوزه(۶۸- بابک لطیفی)، حامد شیری، ابراهيم شكوري، جونیور تورتا(۶۲- کاوه رضایی)، مجید ایوبی، محسن ارزانی، سعید دقیقی(۷۷- علی زینالی)، ابراهیم صادقی، سجاد شهباززاده و میلاد غریبی.
سرمربی: مجتبی تقوی
سپاهان: شهاب گردان، اروین بولکو، علی احمدی، فرشید طالبی، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، حسین پاپی، امین جهان‌عالیان(۷۰- محسن ایران نژاد)، محرم نویدکیا(۸۲- محمد غلامی)، جواهیر سوکای(۷۹- رادومیر جالوویچ)، محمدرضا خلعتبری.
سرمربی: زلاتکو کرانچار
داور: البرز حاجی پور، رضا سخندان، حمید غمزه و محمد کمانی.
ناظر: غلامرضا سلیمانی
شرح بازی:
سایپا و سپاهان در حالی به مصاف هم می‌رفتند که نیم فصل دوم را متزلزل آغاز کرده بودند و به دنبال این بودند تا با پیروزی در این دیدار و کسب ۳ امتیاز وضعیت خود را در جدول رده بندی بهبود بخشند.
سپاهان که نمی‌خواست با امتیاز از دست دادن در این بازی بیشتر از این از استقلال صدرنشین عقب بیفتد بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقیقه چهار بازی جایی که سوکای با احمدی تک به تک شد می‌توانست سپاهان را به گل اول برساند اما مدافع سایپا در یک فعل و انفعال مشکوک با سرنگون کردن سوکای توپ او را گرفت.
در ادامه سپاهانی‌ها که بیشتر عمق دفاع سایپا را نشانه رفته بودند باز هم از عمق دفاع سایپا حمله ور شدند که تیزهوشی مدافعان سایپا و رحمان احمدی مانع از گلزنی سپاهانی‌ها شد.
نارنجی پوشان میزبان کرجی اما در میانه‌های نیمه دوم و در ۲۰ دقیقه میانی این نیمه بازی را در دست داشتند اما در ایجاد موقعیت ناکام بودند.
اما در حالی که در نیمه نخست بازی می‌رفت تا با تساوی بدون گل به پایان برسد این خلعتبری بود که روی پاس زیبای نویدکیا یک گل چیپ به رحمان احمدی زد تا سپاهانی‌ها با برتری که در ثانیه‌های پایانی نیمه اول بدست آورده بودند راهی رختکن شوند.
در نیمه دوم تیم میزبان که در دقایق پایانی نیمه اول گل را دریافت کرده بود برای جبران گل خورده روی دروازه سپاهان هجوم بیشتری آورد و یک موقعیت خیلی خوب نیز توسط دقیقی ایجاد کرد.
اما وقتی سپاهانی‌ها گل دوم را روی حرکت زیبای حاج صفی توسط جهان عالیان به ثمر رساندند حکم پیروزی خود را امضا کردند و سایپایی‌ها را نیز از کسب حداقل امتیاز در این بازی نا امید کردند.
سپاهانی‌ها که بازی را در نیمه دوم بسیار خوب آغاز کرده بودند در ادامه با ارائه یک بازی نسبتاً تهاجمی هم حملات سایپا را خنثی کردند و هم گل سوم را روی هنرنمایی حاج صفی به ثمر رساندند.
البته در ۵ دقیقه پایانی بازی سپاهانی‌ها می‌توانستند تا دو سه گل دیگر نیز به ثمر برسانند اما این فرصت ها را با خودخواهی‌های غلامی و جالوویچ از دست دادند.
این دیدار در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر به سود زردپوشان اصفهانی به پایان رسید تا چهارمین پیروزی سپاهان در تاریخ لیگ برتر در کرج برابر سایپا رقم بخورد.
شرح گل‌ها:
۱-۰(سپاهان- ۴۵+۳): پاس در عمق محرم نویدکیا برای خلعتبری او را با احمدی تک به تک کرد تا مهاجم ریزنقش سپاهان وقتی دید رحمان جلو آمده است با یک ضربه چیپ زیبا تک گل بازی را در نیمه اول به ثمر برساند.
۲-۰(سپاهان- ۵۹): نفوذ حاج صفی از سمت چپ و جا گذاشتن دو سه مدافع و در نهایت پاس در عرضی که در دهانه دروازه جهان عالیان با ضربه سر به گل تبدیل گل کرد. زننده و سازنده این گل محصولات آکادمی سپاهان بودند.
۳-۰(سپاهان- ۷۶): احسان حاج صفی از پشت محوطه جریمه حرکت انفرادی خود را آغاز کرد و پس از پشت سر گذاشتن دو مدافع مستقیم با احمدی تک به تک شد و گل سوم را به ثمر رساند.
دقایق حساس:
دقیقه ۴- با اشتباه ارزانی سوکای با رحمان احمدی تک به تک شد اما در ادامه ارزانی برگشت و با یک تنه فنی قبل از ضربه سوکای توپ را از او گرفت تا سپاهانی‌ها اعتراض کنند بابت اینکه داور باید اعلام پنالتی می‌کرده است.
دقیقه ۴۵+۱- نویدکیا از میانه میدان صاحب توپ شد و تا پشت محوطه جریمه هم پیش رفت و به سمت دروازه رحمان احمدی شلیک کرد که توپ با جایگیری خوب احمدی در دستان او جای گرفت.
دقیقه ۵۷- یک و دوی دقیقی با شهباز زاده، دقیقی را در موقعیت مناسب در محوطه جریمه سپاهان قرار داد که ضربه محکم او را شهاب گردان با یک واکنش خوب مهار کرد.
دقیقه ۸۲- پاس در عمق بولکو به جالوویچ و ضربه سر ضرب او در دستان رحمان احمدی قرار گرفت.
دقیقه ۸۳- شوت میلاد غریبی از پشت محوطه جریمه را گردان در دو ضرب مهار کند.
دقیقه ۸۸- غلامی با رحمان تک به تک شد اما در حالی که می توانست جالوویچ را با یک پاس در موقعیت صددرصد قرار دهد ترجیح داد خودش رحمان را جا بگذارد و ضربه را بزند که البته ضربه آخرش راهی اوت شد.
اتفاق ویژه:
گل دوم سپاهان توسط دو بازیکنی ساخته و به ثمر رسید که در آکادمی فوتبال سپاهان رشد کرده‌اند. احسان حاج صفی گل را ساخت و جهان عالیان اولین گل لیگ برتری خود را برای سپاهان به ثمر رساند.
بهترین بازیکن:
احسان حاج صفی که سازنده گل دوم بود و پاس گل دوم را به جهان عالیان داد گل سوم را نیز روی یک حرکت انفرادی به ثمر رساند تا شایسته این عنوان باشد.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها