X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

4 بهمن 1391, 22:21
کد خبر: 1241
خبرنگار: عشق قمیشی
نظرات: 0

پيش‌بازي سپاهان - پیکان؛ شجاع باش عبدالله

پيش‌بازي سپاهان - پیکان؛ شجاع باش عبدالله پيش‌بازي سپاهان - پیکان؛ شجاع باش عبدالله







هدایت پیکان بر عهده عبدالله ویسی است که در ۳ رویارویی گذشته خود برابر سپاهان دو پیروزی و یک تساوی به دست آورده است و کم‌کم به گربه سیاه سپاهان بدل می‌شود.

در بازی رفت دو تیم، پیکان در حالی با گل دقایق پایانی مبعلی و به لطف اشتباه صادقی در مهار توپ پیروز شد که مهاجمان سپاهان در طول بازی موقعیت‌های بسیار مناسبی را از دست داده بودند. با این گل ویسی از خود بیخود شد و به سبک خود از نیمکت به رختکن قرار کرد، واکنشی که کفر سپاهانی‌ها را در آورد و آن‌ها به شدت علیه تیم خود و مدیریت آن موضع گرفتند.

مرور زمان اما همه چیز را عوض کرد. سپاهان دوباره به روزهای خوب برگشت، در جام حذفی به نیمه‌نهایی رسید و در لیگ هم که همیشه یک پای رقابت است. وضعیت پیکان اما برعکس است. آن‌ها با کادر فنی و بازیکنان به بن‌بست رسیده‌اند و از نامزدهای سقوط‌اند. پیکان در حالی به اصفهان می‌آید که اصلاً حال و روز خوشی ندارد زیرا از شروع نیم‌فصل دوم به هیچ تیمی نه نگفته و همه را باخته است!

آمار مستقیم:

سپاهان و پیکان در تاریخ لیگ بر‌تر ۱۹ بار به مصاف هم رفته‌اند که در این بین ۱۳ بار سپاهان پیروز شده است و ۳ بار پیکان طعم پیروزی برابر سپاهان را چشیده است ضمن این‌که ۳ دیدار دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. نکته جالب در ۱۳ پیروزی سپاهان برابر پیکان این است که در ۴ دیدار سپاهان با ۴ گل از سد پیکان گذشته است، آن‌ها در لیگ‌های دوم، ششم، نهم و دهم با پیروزی‌های ۴ بر صفر، ۴ بر یک و ۴ بر ۲ از سد پیکان گذشته‌اند. البته یک بار نیز پیکان سابقه ۴ تایی کردن سپاهان را آن هم در اصفهان و در لیگ هشتم دارد. همچنین در ۱۹ دیدار رو در روی این دو تیم ۵۹ گل به ثمر رسیده است که ۳۸ گل سهم سپاهان و ۲۱ گل نیز سهم پیکان بوده است.

دیدار رفت این دو تیم در لیگ دوازدهم در حالی با تک گل دقایق پایانی مبعلی با برتری پیکان به پایان رسید که سپاهان چهار سال بود برابر پیکان شکست نخورده بود.

توقع ذوب از سپاهان

سپاهان که با انگیزه پیروزی و نزدیک‌تر شدن به صدر جدول به مصاف پیکان می‌رود چندان هم بدش نمی‌آید با انتقام بازی رفت و شکست سال قبل مقابل ویسی را بگیرد. جالب این‌که به گفته اکثر بازیکنان سپاهان آن‌ها روز جمعه و در داربی تهران قطعاً طرفدار پرسپولیس خواهند بود زیرا می‌خواهند استقلال امتیاز از دست دهد و صدر جدول را از این تیم پس بگیرند. گفتنی است پیکان در لیگ امسال و در بازی‌های خارج از خانه خود تنها دو بازی را نباخته است و در آن سو سپاهان در بازی‌های خانگی خود 6 پیروزی، یک تساوی و 4 شکست را تجربه کرده است. نکته این‌که سپاهان در صورتی که پیکان را شکست دهد به نوعی به همشهری خود نیز کمک رسانده است زیرا پیکان رقیب مستقیم ذوب‌آهن برای نیفتادن است.

چهره ویژه بازی فردا کسی نیست جز میلاد زنیدپور که چندان هم دل خوشی از زلاتکو کرانچار ندارد و قطعاً اگر در ترکیب قرار بگیرد انگیزه بالایی خواهد داشت. البته به عبدالله ویسی هم باید جای ویژه‌ای داد. مربی‌ای که اگر خود را نباخته باشد، شاید نظر‌ها را به خود برگرداند.

ترکیب احتمالی

سپاهان اصفهان: شهاب گردان، اروین بولکو، فرشید طالبی، علی احمدی، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، امین جهان‌عالیان، محرم نویدکیا، محمدرضا خلعتبری، حسین پاپی، جواهیر سوکای

پیکان تهران: فابیو کاروالیو، محمدرضا طهماسبی، سیدعلی میرشفیعیان، حمیدرضا دیوسالار، احمد مهدی‌زاده، مسعود میکاییلی، حسین قنبری، داوود حقی، رضا معقولی، میلاد زنیدپور، فریرا روزا
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها