X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

5 بهمن 1391, 18:44
کد خبر: 1247
خبرنگار: عشق قمیشی
نظرات: 0

به طراوت محرم / سپاهان 2- پیکان صفر

به طراوت محرم / سپاهان 2- پیکان صفر به طراوت محرم / سپاهان 2- پیکان صفر






هفته بیست و سوم لیگ برتر
ورزشگاه: فولادشهر اصفهان
تماشاگر: هزار نفر
داور: محمدرضا اکبریان، سجاد طوری، حسن ظهیری، حسن زاهدیفر، ناظر:خداداد افشاریان، نماینده فدراسیون: حسین شمس
سپاهان: شهاب گردان، اروین بولکو، فرشید طالبی، علی احمدی( از دقیقه ۴۶ میلان سوشاک)، محسن ایران‌نژاد، امید ابراهیمی، امین جهان عالیان، محرم نویدکیا، محمدرضا خلعتبری، حسین پاپی(از دقیقه ۸۷ احمد جمشیدیان)، جواهیر سوکای(از دقیقه ۶۰ محمد غلامی).
پیکان: حسین آشنا، محمدرضا طهماسبی، حمیدرضا دیوسالار، وحید حیدریه(از دقیقه ۶۱ رضا معقولی)، احمد مهدی زاده، حسین قنبری(از دقیقه ۷۰ عیسی آل کثیر)، داوود حقی، فریرا روزا(از دقیقه ۸۲ کیوان وحدانی)، جلال کاملی، حکیم نصاری، مسعود میکائیلی
شرح بازی:
سپاهان در هفته‌های گذشته روند خوب خود را حفظ کرده بود و برای رسیدن به صدر جدول به ۳ امتیاز دیدار با پیکان به شدت احتیاج داشت، از این رو با انگیزه بسیاری قدم به مسابقه گذاشت و در صدد استفاده از موقعیت‌های خود برآمد.
تیم اصفهانی اما در نیمه نخست بازی نتوانست موقعیت‌های چندانی روی دروازه پیکان ایجاد کند و با آن سپاهان همیشگی فاصله داشت. سپاهانی‌ها در نیمه نخست بازی چند موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه پیکان ایجاد کردند اما جدی‌ترین موقعیت این تیم اصفهانی توسط امید ابراهیمی رقم خورد که با واکنش خوب حسین آشنا وارد دروازه این تیم نشد.
طلایی‌پوشان در ابتدای نیمه دوم بازی در چند صحنه تحت تاثیر حملات بازیکنان پیکان قرار گرفتند و اشتباهات مدافعان این تیم موقعیت‌هایی در اختیار بازیکنان تیم پیکان قرار داد اما بلافاصله بعد از این اشتباهات، محمد غلامی تازه وارد با کار زیبای خود محرم نویدکیا را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد تا او بتواند با شوت زیبا و بدون نقص خود تیمش را از حریف پیش بیاندازد و بر خلاف جریان بازی، تیمش را به بازی بازگرداند. سپاهانی‌ها در نیمه دوم بازی بار دیگر می‌توانستند توسط امین جهان عالیان به گل برسند اما شوت او به تیر افقی دروازه تیم پیکان برخورد کرد تا تیم اصفهانی نتواند در این دقایق بار دیگر به گل برسد.
بازیکنان تیم اصفهانی در ۱۵ دقیقه پایان بازی فشار قابل توجهی روی دروازه پیکان ایجاد کردند و با استفاده از محمد غلامی، حسین پاپی و بعد از آن ورود احمد جمشیدیان و البته تاثیرگذاری محرم نویدکیا، امان خط دفاعی پیکان را بریده بودند. موقعیت‌های پیاپی تیم سپاهان توسط بازیکنان این تیم از بین رفت و حتی محرم نویدکیا که می‌توانست در یک صحنه و با استفاده از موقعیت تک به تک به گل دوم برسد، موقعیتش را از دست داد تا در نهایت محمدرضا خلعتبری گل دوم سپاهان را با شوت زیبای خود به ثمر برساند.
البته پیکان هم در دقیقه ۹۰ بازی در دو صحنه پیاپی می‌توانست به گل برسد اما واکنش‌های خوب شهاب گردان که به نظر می‌رسد این روزها اعتماد به نفس خود را بار دیگر پیدا کرده، مانع از آن شد که تیم اصفهانی از پیکان گلی دریافت کند. سپاهان در روزی که محرم با کیفیت خوب خود سازنده میانه میدان بود، به ۳ امتیاز شیرین خانگی دیگر دست پیدا کرد.
شرح گل:
۱-۰: محرم نویدکیا( سپاهان – دقیقه ۶۳): ارسال خوب اروین بولکو از سمت راست بر روی سر محمد غلامی فرود آمد و غلامی با پاس خوبش محرم را در موقعیت جریمه صاحب توپ کرد تا او با شوت زیبای خود گل برتری تیمش را وارد دروازه پیکان کند.
۲-۰ خلعتبری(سپاهان - دقیقه ۸۹): ارسال بازیکنان تیم سپاهان برای محمد غلامی، با واکنش حسین آشنا همراه شد اما اشتباه او توپ را به خلعتبری رساند تا این بازیکن در بین مدافعان پیکان توپ را به طرف دروازه شوت کند. شوت خلعتبری که از بین ۴ مدافع پیکان به طرف دروازه شلیک شد با وجود دخالت مدافع پیکان و ضربه سر او وارد دروازه شد.
دقایق حساس:
دقیقه ۱۵: شوت محکم امید ابراهیمی با اختلاف اندکی از کنار دروازه تیم پیکان به بیرون رفت.
دقیقه ۲۱: ارسال کرنر بازیکنان پیکان با خروج اشتباه شهاب گردان روی سر فریرا فرود آمد اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.
دقیقه ۳۰: پاس کوتاه و خوب حسین پاپی برای امید ابراهیمی با شوت محکم او در حالیکه می‌رفت وارد دروازه پیکان شود، توسط حسین آشنا از زیر طاق دروازه، بیرون کشیده شد.
دقیقه ۵۹: پاس بازیکنان پیکان برای فریرا او را در موقعیت تک به تک با شهاب گردان قرار داد اما گردان شوت نه چندان قدرتمند او را در دو مرحله مهار کرد.
دقیقه ۶۲: اشتباه فرشید طالبی در دفع توپ با نفوذ بازیکنان پیکان همراه شد و در حالیکه می‌رفت این موقعیت تبدیل به یک موقعیت تک به تک با شهاب گردان شود، سوشاک توپ را از محوطه جریمه به بیرون فرستاد.
دقیقه ۷۲: اشتباه بازیکنان پیکان توپ را به امین جهان عالیان رساند و جهان عالیان پس از گذر از دو مدافع پیکان شوت زیبایی به طرف دروازه پیکان فرستاد اما توپ پس از برخورد با تیر افقی دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۸۰: ضربه ایستگاهی محکم رضا معقولی با فاصله اندکی از بالای دروازه تیم سپاهان به بیرون رفت.
دقیقه ۸۳: ارسال آل کثیر بر روی سر فریرا ننشت تا او این توپ را از بالای دروازه سپاهان به بیرون بزند.
دقیقه ۸۵: اشتباه مدافعان پیکان محرم نویدکیا را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان پیکان قرار داد و ضربه چیپ او با فاصله اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۹۰: نفوذ کیوان وحدانی، بازیکن تیم پیکان به محوطه جریمه سپاهان و شوت او به طرف دروازه شهاب گردان در موقعیت تک به تک با او و واکنش زیبای او به بیرون رفت و او در برگشت نیز دوباره توپ را دریافت کرد.


بهترینن بازیکن: بدون شک محرم نویدکیا با گل زیبایی که در ابتدای نیمه دوم و با آرامش مثال‌زدنی‌ش به ثمر رساند، باز هم شایسته عنوان بهترین بازیکن زمین است. البته در کنار او محمد غلامی که از ابتدای نیمه دوم مسابقه برای سپاهان به میدان رفت، امروز روز خوبی را پشت سر گذاشت و روی هر دو گل سپاهان نیز تاثیر گذار بود. شهاب گردان هم اگرچه در نیمه نخست بازی متزلزل نشان داد اما دو واکنش خوب او در نیمه دوم نشان داد که حالا اعتماد به نفسش را در تیم اصفهانی بازیافته است.
اتفاق ویژه:
برخی تماشاگران سپاهان در نیمه دوم بازی و بعد از گلزنی تیم اصفهانی شعارهایی علیه عبدالله ویسی که یکی از بازیکنان قدیمی این تیم به شمار می‌رود سر دادند. به هر حال شاید زیبنده نباشد که هواداران تیم اصفهانی علیه عبدالله ویسی، بازیکن سابق تیم خود که همواره عنوان کرده یک سپاهانی است، اینگونه شعار سر دهند.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها