X

ورود به پایگاه خبری طوفان زرد

11 اردیبهشت 1395, 15:29
کد خبر: 16990
خبرنگار: khani
نظرات: 8

رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال:

خطای هند خلعتبری در دیدار با گسترش فولاد دیده نشد

خطای هند خلعتبری در دیدار با گسترش فولاد دیده نشد خطای هند خلعتبری در دیدار با گسترش فولاد دیده نشد
رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: داور دیدار سپاهان و گسترش فولاد باید خطای هند خلعتبری را اعلام می‌کرد.

به گزارش طوفان زرد و به نقل از ایمنا، در جریان دیدارهای هفته بیست و هشتم لیگ برتر که روز پنجشنبه برگزار شد، بازیکنان و کادرفنی برخی از تیم‌ها به نحوه قضاوت داوران در این مسابقات اعتراض داشتند که از آن جمله می‌توان به جار و جنجال و سروصدای فراز کمالوند سرمربی تیم گسترش فولاد پس از شکست تیمش مقابل سپاهان اشاره کرد.
در همین حال رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال، امروز با اشاره به داوری این دیدار اعلام کرده است که بخشی‌زاده در مورد عدم اعلام خطای هند محمدرضا خلعتبری اشتباه کرده است.
مسعود عنایت در مورد قضاوت داوران در هفته بیست‌ و هشتم لیگ برتر اظهار داشت: بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر بسیار حساس و تعیین کننده بودند و مانند هفته‌های پیشین، به بازبینی فیلم‌ها و بررسی گزارش ناظران داوری بازی‌ها پرداختیم.
رییس دپارتمان داوری فدراسیون ادامه داد: پس از بازبینی فیلم بازی‌ها مشخص شد که در بازی حساس پرسپولیس و نفت تهران گل اول نفت کاملاً سالم و آفساید نبود و کارشناسان داوری به اشتباه گل اول نفت را آفساید تشخیص دادند. با بازبینی فیلم این دیدار و در حرکت آهسته مشخص شد که گل به ثمر رسیده کاملاً صحیح بود و تیم داوری به درستی وظیفه خود را انجام داد.
عنایت همچنین در خصوص قضاوت دیدار حساس تیم‌های سایپا و استقلال تهران و شبهه‌ای که در صحنه خطا روی بازیکن استقلال تهران رخ داد تصریح کرد: خوشبختانه تصمیم داور در مورد اعلام پنالتی کاملاً صحیح و برابر قانون بود. هیچ‌گونه جای بحث و آنالیزی نداریم، مدافعان تیم سایپا مرتکب خطا شدند که داور با جایگیری مناسب و بسیار نزدیک توانست این خطا را تشخیص بدهد و اعلام پنالتی به سود استقلال کند.
وی خاطرنشان کرد: به هفته‌های پایانی لیگ برتر نزدیک می‌شویم و با توجه به حساسیت‌های موجود در جدول، داوران نیاز به آرامش دارند و جامعه داوری کشور باید این فضا را برای آنها مهیا کند و با نظرات نادرست و اشتباه روحیه داوران را تضعیف نکند. معتقدم کارشناسان داوری ابتدا بازی‌ها را تجزیه و تحلیل کنند و پس از آن نظراتشان را بدهند. هفته پایانی لیگ برتر از حساسیت بالایی برخوردار است و طی آن تیم قهرمان و تیم‌هایی که سهمیه حضور در بازی‌های آسیایی را دریافت می‌کنند و بر همین اساس نباید داوران را تحت فشار قرار دهیم.
رییس دپارتمان داوری درخصوص قضاوت دیدار سپاهان و گسترش فولاد تبریز گفت: به نظرم بخشی‌زاده در این دیدار باید خطای هند خلعتبری را می‌گرفت، که متأسفانه به دلیل جایگیری نامناسب این خطا را اعلام نکرد. اما در مجموع بقیه بازی‌های مشکل خاصی نداشتند و در نتیجه‌گیری تیم‌ها قضاوت داوران تأثیری نداشت.
نظرات کاربران
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.
آخرین ها